Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    2/4 tov 4/4 kan ik me voorstellen. Pop en rock, ga er maar vanuit dat het 4/4 is.

    2/4 zou 1 2 1 2 1 2 1 2 zijn met (doorgaans) een accent op de 1
    4/4 zou 1 2 3 4 zijn met doorgaans een accent op de 1, en een net iets ander accent op de 3. Funk, rock en pop meestal sterker op de 1, een typische reggae heeft dan vaak vrijwel niets op de 1 en een sterk accent op de 3. Maar dat is dan weer met een shuffle feel, of eigenlijk 12/8

    3/8 vs 6/8 bedoel je niet 3/4 ipv 3/8 Dat laatste kom je eigenlijk zelden tegen. Alweer, pop rock en jazz.... geen 3/8 6/8 en 12/8 wel
    3/4 = 1+2+3+ De echte walz
    6/8 = 1 e me 2 e te Denk aan jazzwaltzjes ala Someday my prince will come, of Bluesette
    Een aardig voorbeeld van een nummer in 6/8 time is john mayer's gravity, kwam ik achter toen ik de track na probeerde te maken. Correct me if im wrong.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Yep en mooi nummer ook..!

  3. #23

    Standaard

    Gravity is inderdaad een goed voorbeeld van een 6/8. Het verschil in 3/4 of 6/8 gaat in mijn ogen vaak om accent en feel.
    Zoals in Gravity de snare op de 4 valt...dus als je 't in 3/4 zou schrijven, op de 1 van de tweede maat...wat 't ingewikkelder maakt dan gewoon 6/8 schrijven.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top