Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 102

Discussie: Losing my religion.

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Ik kijk graag animeseries (Japanse tekenfilms). En om iets te doen te hebben tijdens het kijken pak ik een gitaar. Dit winterseizoen volg ik 11 series x 24 minuten = ruim 4 uur gitaarpielen per week.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat heb ik bv ook met bandjes die wel willen repeteren maar geen optredens willen. Werkt voor mij ook niet fijn. Repeteren vind ik helemaal prima, maar toewerken naar niks, nee, dat vind ik niks.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Als ik het zo lees, lijk je helemaal nergens zin meer in te hebben, zelfs niet in het leven zélf. Kan het zijn dat je je "akkevietje" (what ever - hoewel ik vermoed wat het is) (nog) niet hebt verwerkt? Of ben je - gezien je leeftijd - in de penopauze aangeland (niet grappig bedoeld); ik heb in die periode ook een tijd lang helemaal nergens zin in gehad.
    Zoals ik al eerder schreef, heb ik - tot ik recentelijk weer ben begonnen - ook zo'n vier jaar geen muziek gemaakt. Dat voelde uiteindelijk ook als een last, omdat ik vond dat ik wél zin moest hebben. Uiteindelijk komt er dan toch iets 'aanwaaien' waardoor ik het weer oppakte.
    Gun jezelf de tijd (en de zin) om daar ook op te wachten.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat heb ik bv ook met bandjes die wel willen repeteren maar geen optredens willen. Werkt voor mij ook niet fijn. Repeteren vind ik helemaal prima, maar toewerken naar niks, nee, dat vind ik niks.
    Repeteren is wat mij betreft ook een noodzakelijk kwaad. Regelmatig eenmalige projectjes gedaan en met twee keer oefenen een optreden doen en klaar. Dat vind ik heerlijk. Dat geklooi elke week in een oefenruimte, zonder doel, nee, dan heb ik wel andere dingen te doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Dat werkt IMO alleen maar als je een doel hebt. Ik kan dat ook niet, als je het niet ergens voor doet voelt het toch allemaal wat zinloos. Ik ervaar het zo dat je een uitdaging moet hebben, dat je geïnspireerd en gemotiveerd wordt omdat je iets wil bereiken. Zonder optredens of überhaupt repetities heeft het geen nut. En blijf je idd hangen in die aloude riffs. Althans, ik wel.

    Mijn primaire uitdaging was - hoe dan ook - weer gitaar te spelen. Ben het niet met je eens dat het zonder optredens/repetities geen nut heeft.
    Ik heb thuis redelijke hobby-opnameshizzle, en een vriendenkring waar de nodige herriemakers in zitten. Daarnaast heb ik een uitnodiging om zo af en toe (dus niet structureel) eens met een jazz-trio mee te spelen (wat ik nu om voor de hand liggende reden nog niet durf).
    Ik ben niet meer op zoek naar een 'vaste' band en reguliere optredens (kan ik fysiek ook niet meer opbrengen).
    Voorheen speelde ik alleen nog 70-er-jaren-herrie, en daar ben ik wel klaar mee. Heb vroeger ook wel jazz gespeeld; probeer nu een beetje een tussenweg te vinden. Dat is nu mijn uitdaging.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Dat bedoelde ik dus met meespelen op You Tube: zoek voor jou aansprekende muziek - maar die je zelf nog niet eerder hebt gespeeld - en ga daar mee meespelen. Niet iets met de standaard rock-riffs; kom uit je comfort-zone. Probeer eens fusion en/of jazz,
    Hoewel technisch natuurlijk wel interessant, maar beide soorten heb ik helaas helemaal niets mee.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Mijn primaire uitdaging was - hoe dan ook - weer gitaar te spelen. Ben het niet met je eens dat het zonder optredens/repetities geen nut heeft.
    Ik heb thuis redelijke hobby-opnameshizzle, en een vriendenkring waar de nodige herriemakers in zitten. Daarnaast heb ik een uitnodiging om zo af en toe (dus niet structureel) eens met een jazz-trio mee te spelen (wat ik nu om voor de hand liggende reden nog niet durf).
    Ik ben niet meer op zoek naar een 'vaste' band en reguliere optredens (kan ik fysiek ook niet meer opbrengen).
    Voorheen speelde ik alleen nog 70-er-jaren-herrie, en daar ben ik wel klaar mee. Heb vroeger ook wel jazz gespeeld; probeer nu een beetje een tussenweg te vinden. Dat is nu mijn uitdaging.
    Oh, dat het voor anderen wel kan werken, dat geloof ik direct. Ik legde uit dat dat voor míj niet werkt, en dat zou in het geval van Mark ook best aan de hand kunnen zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Als ik het zo lees, lijk je helemaal nergens zin meer in te hebben, zelfs niet in het leven zélf. Kan het zijn dat je je "akkevietje" (what ever - hoewel ik vermoed wat het is) (nog) niet hebt verwerkt? Of ben je - gezien je leeftijd - in de penopauze aangeland (niet grappig bedoeld);
    Zo erg is het ook weer niet, maar velen zien dit als dé kans om alles uit het leven te halen wat er in zit, of iets te gaan doen waar ze wel over hebben gedacht, maar nooit de stap gemaakt. Ik ben blij dat ik leef hoor, dat ik er nog kan zijn voor mijn kinderen, mijn Lief, dat mijn ouders nog 1 zoon over hebben. Heb ook echt plezier in mijn werk als zelfstandige. Ik weet soms alleen niet zo goed wat ik met mijn vrije tijd aan moet. Muziek maken dus kennelijk een tijd niet.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik ben zelf de 60 al gepasseerd en denk zelf ook wel eens aan stoppen maar dat is meer vanwege beginnende reumatische pijnlijke vingers, op een gegeven moment is het natuurlijk op. In het verleden ben ik ook wel eens een aantal jaren gestopt: je kent dat wel, stress op werk, relatie wil niet echt en het succes wil maar niet komen ondanks een leuke band en ineens trek je het niet meer. Ik ben daar toen uitgekomen omdat iemand me belde en vroeg of ik zin had in lekker spelen, voor mij is en blijft samenspelen mijn grootste drijfveer en inspiratie en nodig om bezig te blijven. Zodra ik alleen ben speel ik niet dus om bezig te blijven speel ik nu nog in 2 bands en een project.

    Dat met regelmaat afvragen of het allemaal wel de moeite waard is is volgens mij niets vreemds en hebben de meeste dat wel, het antwoord kan alleen jij geven maar ik voor mij zelf ben toch tot de conclusie gekomen dat ik er voorlopig nog voldoende plezier en genoegdoening uit haal om de tijd en moeite er in te steken.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Hoewel technisch natuurlijk wel interessant, maar beide soorten heb ik helaas helemaal niets mee.
    Misschien toch eens proberen?
    Zelf heb ik na jaren elektrisch gespeeld te hebben een poging ondernomen om klassiek te spelen. Hoewel ik nooit voor de lol klassieke muziek zal luisteren heb ik veel plezier aan het oefenen daarvan beleefd, en ook de (beperkte) ontdekkingsreis voor mij als primair cockrock scheurneus. Van fur elise naar de luitsuites van bach, asturias, daarna leo brouwer en heitor villa lobos.
    Gitaristisch best vet, achteraf.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top