Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Music Hallo Ik ben Wilfred Vermeulen aka FabFred

    Hallo mensen.

    Mijn naam is Wilfred Vermeulen (1960) Ik speel gitaar maar ook drums, piano, basgitaar en sinds een klein jaar heb ik de trompet weer opgepakt.
    Ik woon in Drenthe, gemeente Westerveld bij Meppel in de buurt.
    Momenteel speel ik (al een paar jaar) in THE BLUES FACTORY. Ons repertoire bestaat uit enkele (blues-) covers van o.a. Little Walter, CCR (SuzyQ) Seasick Steve. Maar grotendeels beslaat de setlijst eigen nummers. Dat eigen werk is dan beinvloed door Zappa en bovengenoemde helden.
    In deze formatie speel ik gitaar maar zit ik ook achter een bassdrum en high-hat. In TBF zit nog een (solo/2e gitarist en een contrabassist en een tenorsax/mondharmonica man. Wij spelen zo'n 12 - 18 keer per jaar voornamelijk in de buurt van Diever/Dwingeloo maar laatst speelden wij ook in Zwolle op het festival: 'muziek bij de buren'
    Dit jaar ben ik ook begonnen om een ska-band op te richten. Dat heeft te maken met het feit dat ik (weer) trompet ben gaan spelen. Met deze formatie wil ik oude ska van THE SKATALITES gaan spelen maar ook zangnummers van o.a. The Specials. In deze band zal ik voornamelijk trompet spelen en zingen.
    Ik speel op een Ibanez uit de jaren 80, een Samick jazz bak, een Crafter akoustische gitaar. Maar ik ben niet zo'n merkfreak. Soms spelen de merkloze gitaren beter dan de echte. Een goede afstelling en juiste snaren zegt ook veel. Ik heb verder een Fender redknob versterker (best redelijk) een Fender champion voor thuis en sinds kort een VOX buizen AC10C1 versterker waar ik zéér tevreden over ben. Klinkt te gek in combi met de Samick maar ook met de Ibanez. Geen grote versterker dus maar wij spelen over het algemeen toch in kleine gelegenheden en niet zo hard, dus dan heb je daar voldoende aan.

    Lang verhaal, ik hoop via dit forum weer nieuwe muzikanten te leren kennen. Leuk dat dit bestaat: BLIJF SPELEN!

    Wilfred.

  2. #2

    Standaard

    Hallo en welkom, klinkt lekker veelzijdig.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Hallo en welkom, klinkt lekker veelzijdig.
    Veelzijdigheid is overgewaardeerd. ‘t Is allemaal muziek, dus ach.....
    Geintje.
    Weet je? Ik vind FabFred een stuk gezonder klinken dan Fab4. Je zal al die stemmen maar in je hoofd hebben.

    Welkom Fred. Ik hoop dat je af en toe wat post. Ik ben warm pleitbezorger van ‘je eigen songteksten’ in off topic en ‘sounds’, waarin je je MP3tjes of videotjes kwijt kunt.
    En verder Fabrieksinstellingen. Daarnaar kun je altijd terug. Fijne gedachte.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Welkom op het forum hier!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Mooi, welkom Wilfred. Ik hou ook wel van een potje blues, goed bezig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top