Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Ukelele - guitarlele versterken

    Hi

    Ik speel live soms een deuntje mee op guitarlele. Ik versterk deze momenteel met een samson C02 pencil condensator microfoon.

    Het geluid als eindresultaat is goed, maar het is voor mij geen plezier: Ik moet te veel stil staan, te veel bezig zijn met het richten van de klankkast, te veel interactie met klankman noodzakelijk,...

    Hoe kan ik mijn guitarlele het best versterken?
    - piezo inbouwen?
    - piezo kleven?
    - actieve of passieve pickup?
    - zwaanhals microfoon?

    alvast bedankt voor alle tips!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Wow, das een leuke vraag. De mic zoals je omschrijft geeft je wel mogelijkheden om zelf te spelen met je geluid. Verder weg of dichterbij gaan staan maakt wwn wereld van verschil qua toon. Qua volume zal het meeste uit je spel komen. Er zijn speciale klemmen die we gebruiken op podia, zoals die van DPA https://www.dpamicrophones.com/mic-u...ic-the-ukulele

    Maar er zijn ook shure en akg en andere merken beschikbaar. Overigens staan er heel veel filmpjes op YT en websites vol met hints en tips. Kijk even wat je bevalt en probeer op MP bijvoorbeeld een mooie prijs te vinden voor die optie. Of loop een paar geluids bedrijven langs en leg ze uit wat je wil doen.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 november 2018
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    12

    Standaard

    Ik heb een EKO FASI suction cup pick-up “for all stringed instruments”, kost 20 euro.
    Als ik ‘m aan heb kan ik bijna niet stoppen met spelen, top dingetje.
    Met een beetje amplifyer speel je zo de sterren van de hemel man!

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de commentaren. Het liefst zou ik afstappen van het mic'en dus ik heb de piste van Frederik wat onderzocht en blijkbaar zou de harley benton T20 heel goed zijn in zijn segment. Voor de prijs kan ik niet sukkelen dus er is er eentje onderweg vanuit Thomann :-)

    Een vriend van me heeft een zwaanhals microfoon voor zijn banjo. Wellicht ga ik die ook een keertje lenen om mee te experimenteren.

    Thanks!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Leuk, ik ben benieuwd wat je voorkeur heeft en wat goed werkt op podium volumes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top