Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Happy New Old Telecaster Day

    Happy New Old Telecaster Day.

    Nadat ik mijn fijne ‘62 reissue tele heb gekocht, alweer een jaar of tien terug denk ik, is mijn allereerste telecaster een beetje in de vergetelheid geraakt. Een simpele Mexicaanse standard, niet zo veel mis mee maar erg weinig sjeu. Je eerste gitaar verkopen moet je niet doen maar er moest wel wat mee gebeuren.

    Dit is hem geworden:


    Drie mini humbuckers en een bigsby. Ik vind het er vet uitzien.

    Er is behoorlijk veel mee gebeurd. De binding is nieuw en de gitaar is helemaal opnieuw nitro gelakt. Daarbij is ook de routing aangepast voor de pickups en voor de controlplate naar een thinline shape.
    De slagplaat is gemaakt door mede forummer Eugen Wolf van GUN guitars. Een thinline slagplaat met drie mini hums bestaat niet.

    Schakeling is heel simpel. 1: Brug/ 2: Brug – Midden/ 3: Brug – Nek/ 4: Midden – Nek/ 5: Nek.

    Ik heb er dus voor gekozen in standje 3 niet alleen de midden PU te hebben om het telecaster karakter daar te behouden en dit werkt heel erg goed. Telecaster middenstandje on steroids maar zeker niet overdreven. De nek klinkt prima. Vetter en donkerder uiteraard dan standaard tele maar wel met voldoende definitie en punch. De brug is vrij heet voor mijn doen maar dat is ook wel weer leuk. Klinkt verder prima. Wil ik dat niet, pak ik wel een andere gitaar.

    De tussenstandjes werken nog niet helemaal naar mijn zit. Had het iets meer strat gehoopt. Deze zijn beduidend zachter en klinken alsof ze uit fase zijn. Dit zijn ze niet. Mag nog naar gekeken worden. Misschien offer ik standje 4 op voor het midden PU.

    Hier nog wat foto's:





    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    Laatst gewijzigd door Nellyrocks; 16 januari 2019 om 16:50
    prut...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top