Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nellyrocks!!!!!

    We zien je hier niet meer zo vaak, dus ik ben blij weer eens van je te vernemen. De laatste tijd komen steeds meer oud gedienden weer even buurten. Nu allemaal blijven hangen en dan komt alles weer goed!

    En en wat een geweldige gitaar. Ik hield nooit zo van dit model, maar zoals zo vaak, op een gegeven moment ga je er de schoonheid van inzien en voor je het weet is het je nieuwe droomgitaar. Zo ver is het nog niet, maar ik vind 'm wel schitterend!
    Ook ik hou enorm van die mini hums. En die Bigsby is toch weer heel lekker hoor (nog iets waar ik ooit een hekel aan had). Blijft het ding een beetje acceptabel op stemming na wat gewiebel?
    De binding is prachtig, het zwart icm met het vele chroom en de maple neck maakt het een echte rocker en een lust voor het oog. Heeft Eugen de tekst in de slagplaat gegraveerd? Ik heb slecht ogen, sorry. Het oogt iig zeer smakelijk. Ik zou het er prima op kunnen.

    Heel veel plezier ermee!!!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja hoera zeg ik.
    Doet me denken aan die telebird van euh....
    oja Phoenix Driftwood... ziet er toch anders uit bij nader inzien




    ach, kan het rotten, we hebbe lol
    Exact die gitaar was de aanzet. Fantastisch ding.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    prut...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Nellyrocks!!!!!

    We zien je hier niet meer zo vaak, dus ik ben blij weer eens van je te vernemen. De laatste tijd komen steeds meer oud gedienden weer even buurten. Nu allemaal blijven hangen en dan komt alles weer goed!

    En en wat een geweldige gitaar. Ik hield nooit zo van dit model, maar zoals zo vaak, op een gegeven moment ga je er de schoonheid van inzien en voor je het weet is het je nieuwe droomgitaar. Zo ver is het nog niet, maar ik vind 'm wel schitterend!
    Ook ik hou enorm van die mini hums. En die Bigsby is toch weer heel lekker hoor (nog iets waar ik ooit een hekel aan had). Blijft het ding een beetje acceptabel op stemming na wat gewiebel?
    De binding is prachtig, het zwart icm met het vele chroom en de maple neck maakt het een echte rocker en een lust voor het oog. Heeft Eugen de tekst in de slagplaat gegraveerd? Ik heb slecht ogen, sorry. Het oogt iig zeer smakelijk. Ik zou het er prima op kunnen.

    Heel veel plezier ermee!!!
    Tanx Mario.

    Ik kom nog wel eens buurten op GN maar post vrij weinig. Alles goed? Ik zeg ehhhh: 'Purperblauw. Hoer sterf hoer met tetten.'

    Maar wat betreft de slagplaat. Eugen heeft idd die letters gedaan met zijn CNC. Precies tot de witte tussenlaag gegraveerd.
    De letters waren eerst helemaal wit en ik wilde eigenlijk alleen de outlines. Heb hem dus zelf ingekleurd maar dat is niet heel netjes. Stom. Ik denk dat ik mijn vrouw vraag dat ff netjes over te doen. Die heeft wel geduld en een vaste hand.





    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Nellyrocks; 17 januari 2019 om 08:51
    prut...

  4. #14
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Mooi uitvoering, keer wat anders!
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ontzettend cool doordat het absoluut een eigen smoel is en er tóch heel 'klassiek' uitziet in de positieve zin des woords. Heel natuurlijk.
    Goed idee en goed uitgevoerd!


    Parallelle schakeling met humbuckers levert meer uitdoving op in mijn ervaring, dan met single coils. Dus geen quack maar vooral doffer en zachter. Ik weet niet of het kan, welke mini's dit zijn, maar om die middelste gesplit te gebruiken. Dan krijg je al meer een tussenstand idee tov van de brug of hals humbucker.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Leuke pimp, weer eens wat anders.

    Ik had een Gibson 498 op een Ibanez S540 zitten, heb ik er toch maar weer uitgehaald en de originele F2 er weer in, een hoop werk met zo'n Floyd. 490 en 498 vervolgens in een MIC Epi LP, daar had ik GFS Dream 90s in, P90 in hum formaat dus. Die gaven wat brom in de studio.

    Met de Gibsons klinkt de cheapo Epi als een LP, vol vet en geen brom meer. Blijft een leuke hobby, gitaren pimpen.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Mooi geworden, Nelis!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #18

    Standaard

    Super vet gedaan zeg!! Lijkt mij een uitstekend apparaat!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Wat cool! congrats!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Hai, dank voor de reacties. Leuk.

    Voor wie het interessant vindt mijn eerste bevindingen:

    Zaterdag de eerste gig gedaan. Soul/ Rhythm&blues coverbandje. Ik speel hierin meestal met een gewone tele en wilde een iets warmere vintage sound erbij. Veel nummers die we spelen hebben een duidelijke humbucker vibe, vooral clean.
    Ik had thuis natuurlijk al gespeeld maar nog niet op een versterker. Mijn setup: Tele -> Pedalen -> Marshall JTM45 met KT66’s -> 2x12 cabinet met twee Celestions G12M’s 20 watt.

    Eerste indruk was indrukwekkend. Eigenlijk wat ik thuis al hoorde maar mooier. Echt goeie snaar definitie, lekker open. Viel me 100% mee. Pedalen geen probleem na een beetje tweaken. Ik ben niet zo’n gain monster maar heb wel een heel duidelijk idee van wat ik wil horen en elk pedaal heeft een duidelijk doel op mijn board. Alles moet kunnen stacken en met PU’s met meer output kwam ik vrij snel erg ver met iets meer midhoog en minder gain. Top! Tubescreamer werkt uitstekend, Mijn Wheebo Dumbledore was even zoeken maar die heeft een hele goeie mid EQ en daar zat ook een sweetspot verstopt. Verrassend hoe mijn fuzz (Earthquaker Devices Hoof Reaper) de gitaar accepteerde.

    In bandsituatie was het wel even wennen. Geen soundkwestie maar als je al 25 jaar met single coils speelt leer je je een bepaalde manier van spelen en PU gebruik aan die met deze gitaar anders werkt. Ik gebruik mijn hals PU vaak voor slag en juist daar miste ik attack en aanwezigheid in de meer funky nummers en switchte ik al snel naar standje 3. In de rustigere/ jazzy nummers viel het juist weer heel erg op zijn plek. (Natural Woman/ On & on van Erykah Badu)

    Standje 3 is top. Tele on steroids zoals ik al beschreef. Werkt goed, lekker beefy en bleef in elke situatie overeind. Ik mist alleen in één nummer de twaing die ik gewend was op het moment dat ik de bass dubbel op mijn E en A snaar. (You give me what I want van Etta James)

    Brug PU werkt goed. Blijft redelijk helder maar iets meer power. Uitstekend voor exact waar ik een humbucker in de brug voor wilde (The letter van Joe Cocker/ Chain of Fools, heerlijk met tremolo/ I’dd rather go blind)
    De tussenstandjes 2 en 4 waren eigenlijk onbruikbaar. P.Y.T van MJ hoort op standje 2 maar ik kwam niet door de mix. Daar moet wat gebeuren.

    Uiteindelijk het ik het volgende verzonnen:
    - Standje 1: Brug. Blijft wat het is
    - Standje 2: Wordt brug humbucker met één spoel van de midden PU. Hoop dat dat iets meer sound geeft.
    - Standje 3: Blijft brug en hals PU
    - Standje 4: Is nu Midden en hals, wordt nu alleen midden PU
    - Standje 5: Gaat van serie naar parallel. Iets meer aanwezigheid en treble. Daarmee wordt standje 3 ook ietsje helderder waarschijnlijk.

    Tot zo ver. Suggesties zijn van harte welkom
    Laatst gewijzigd door Nellyrocks; 22 januari 2019 om 10:11
    prut...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top