Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard Voordelige gitaarkabels voor switching system

    Dag mensen,

    Misschien dat ik mijn pedaaltjes ga onderbrengen in een voordelig programmeerbaar switching sytem met 8 loops. Ik vraag me af waar ik voordelig gitaarkabeltjes kan krijgen met aan de ene kant een jack en aan de andere kant een jack haaks, om die pedalen in de loops te zetten.
    Ik vraag me ook af wat de beste lengte is. Nou zal ik in bepaalde loops alleen één pedaal onderbrengen en in sommige twee.

    Ik heb even bij de dozenschuivers gekeken en de prijzen vallen me behoorlijk tegen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2004
    Locatie
    In The Shadows
    Berichten
    20.026

    Standaard

    Zelfs als je een looper gebruikt zou ik niet te veel beknibbelen op degelijke patchkabels. Ik gebruik een 8 switch looper met Evidence Audio SID Kit kabels. Alleen mijn Korg Pitchblack tuner hing aan een goedkoop ding. De looper houdt de tuner buiten de keten, maar als ik moest stemmen dan hoorde ik de frequentie van m'n taptempo pedaal erdoor komen. Kabeltje vervangen voor een goede en het was weg.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zie nu dat je toch wel van die voordelige setjes hebt maar dan wel of aan beide kanten een gewone jack of aan beide kanten een jack haak dat vind ik niet handig.

  4. #4

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Die goedkope patchkabeltjes hebben een gegoten constructie. Daarbij ben ik erg slecht in solderen. Ik zie wel.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Als je goedkoop wil, heb je massa nodig. Massa's mensen willen patch kabels met haakse jacks. Sommige met recht. Wil je nou nét dat ene andere én kant en klaar, dan ga je het niet goedkoop vinden. Als je het op jouw manier wil, kun je wel kijken naar kits met losse kabel en losse pluggen, zowel recht als haaks. Er zijn er genoeg die je niet hoeft te solderen. George L, Planet Waves, Lava, etc.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ok, zal ik eens naar kijken Mitch, bedankt voor de tips.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Hier, 6 stuks voor nog net geen tientje met aan 1 kant recht en andere kant haaks (eerste hit op google overigens).



    Overigens zou ik hier zelf niet aan beginnen, heb jaren terug weleens van dat soort kabeltjes gekocht en dat leverde vooral haperend geluid op. Beetje aan de plugjes draaien en dan ging het weer even. Goedkoop is duurkoop dus.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Welke zoekterm heb je gebruikt? Wanneer ik patchkabel invoer krijg ik hem niet. Maar goed, ik begrijp dat dergelijk goedkoop spul niet erg betrouwbaar is.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Waarom wil je recht aan één kant? Misschien een domme vraag, maar ik heb haaks/haaks aan patchkabels gesoldeerd. Dat neem toch minder ruimte in?

    Overigens als je een goedkope looper zoekt kijk dan hier eens naar: https://www.thomann.de/nl/harley_ben...f=search_prv_6

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top