Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard tannhauser orchestra - the halloween tree

    Aloha!

    Voor het eerst sinds 2015 brengen we met Tannhauser Orchestra nog eens werk uit. De nieuwe ep, songs of travel and other universes, telt 5 nieuwe nummers. Wat mag u verwachten? Fijne indie rock met occasioneel een stevige shoegaze wall of sound. Via onderstaande link naar bandcamp nodig ik jullie alvast uit om eens naar het openingsnummer te luisteren:

    https://tannhausermusic.bandcamp.com...halloween-tree

    Onze mixer gaf aan met dit nummer aardig de handen vol gehad te hebben, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat.

    Alle commentaar is welkom! Aan deze ep zal niets meer veranderd worden, maar het werken eraan werkte zeer inspirerend, en we zijn volop aan het schrijven aan nieuw materiaal, dus goed advies wordt zeker geapprecieerd!

  2. #2

    Standaard

    Sjonge, wat een vreselijk magisch stuk muziek heb je gepost vriend, absolute klasse.
    Ik wens jullie een feestelijke release toe en hoop dat jullie er volop van kunnen genieten.

    Als jullie genieten, dan doe ik dat ook. Hij gaat nog eens op. Op de koptelefoon ook. Sluit de hele boze wereld buiten.
    Feest! (Zeggen mijn oren).
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Helemaal mee eens! Bijzondere compositie, gaaf uitgevoerd. Klasse!!!

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    De mix zal idd een hele klus zijn geweest en dat is prima gelukt.

    Ik vraag me wel af of het medium waarmee je het post extra compressie toevoegt. Klinkt de eindmix dynamischer?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Inderdaad een interessante compositie. Zit goed in elkaar. Ik begrijp de worsteling van de mixer. Op gegeven moment hoor je heel veel tegelijk en dan is het lastig om alles tot z'n recht te laten komen. En dat is goed gelukt! Ik hoop dat jullie een kundige geluidstech hebben live want die zal het ook niet makkelijk hebben...

  6. #6

    Standaard

    Gaaf stuk muziek zeg!

  7. #7

    Standaard

    Niet mijn smaak maar wel verrekte goed gedaan

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Gus, fobo, max, paul, dank voor de mooie woorden!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    De mix zal idd een hele klus zijn geweest en dat is prima gelukt.
    Ik vraag me wel af of het medium waarmee je het post extra compressie toevoegt. Klinkt de eindmix dynamischer?
    Dag Han, ik heb net even via bandcamp geluisterd, dat had ik nog niet gedaan. Klinkt wel wat anders dan de laatste mix die ik had gehoord, maar ik betwijfel dat dat aan het bandcamp-streamen ligt. Het is best mogelijk dat het nog wat geprocessed is geweest voordat het online werd gezet. Je kan altijd eens proberen via bandcamp de ep te downloaden (dat kan momenteel nog aan de prijs die je er zelf aan wilt geven, dus ook gratis) en luisteren of het anders is. jij hebt hier ongetwijfeld betere oren voor dan ik.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Inderdaad een interessante compositie. Zit goed in elkaar. Ik begrijp de worsteling van de mixer. Op gegeven moment hoor je heel veel tegelijk en dan is het lastig om alles tot z'n recht te laten komen. En dat is goed gelukt! Ik hoop dat jullie een kundige geluidstech hebben live want die zal het ook niet makkelijk hebben...
    Een eigen geluidstech, dat heb ik nog nooit gehad, lijkt me wel leuk! Over het live-aspect hebben we nog niet concreet nagedacht. In een lang, en ongetwijfeld enkel voor mij boeiend verhaal, zijn we met wat oorspronkelijk twee volkomen verschillende bands waren, geëvolueerd tot twee "broederbands", grotendeels bestaand uit dezelfde leden maar in andere bezettingen en met heel verschillende groepsdynamiek. Blissard ging wat meer de hoofdact en live-band worden, Tannhauser Orchestra meer de studiospeeltuin. Maar blissard is live nooit echt goed gelanceerd geraakt, en na het vertrek van de drummer en het verlies van de repetitieruimte schiet er momenteel eigenlijk geen live meer over. Maar ik hoop dat we een van de twee in de toekomst toch terug live kunnen aanzwengelen, we hebben dat altijd graag gedaan.
    Laatst gewijzigd door jasses; 17 januari 2019 om 17:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top