Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Gretsch

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Volgens mij wordt Gretsch nauwelijks gecopieerd krijg ik de indruk
    of juist heeel goed, dat kan ook

    Gretsch bedient de budget markt ook, dat maakt het voor de Chinees niet zo aantrekkelijk denk ik.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik kan je niet helpen, ben geen kenner, en zelfs niet iemand die waarschijnlijk ooit in zijn leven GAS zal krijgen voor een Gretsch, maar damn, wat een sexy apparaat!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Vandaag bij de verkoper geweest.... geen twijfel mogelijk!
    Vriendelijke man, gloednieuwe real deal gitaar aan een mooie prijs!

    We maken er een HNGD van!! 😀😀😀
    Kris

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Gretsch

    Ondertussen een maand of 7 verder. Nog steeds erg blij met de gitaar, maar.... enkele opmerkingen bij het ding:
    - Ze ontstemt toch wel vrij snel. Komt vermoedelijk omdat de b7 bigsby door de kleine body te dicht bij de brug staat en daardoor de snaren te steil oplopen. Wellicht is dit hiermee op te lossen, maar mooi is het dan weer niet: https://bricksbiggsfix.com/ Ik twijfel een beetje om het te bestellen.
    - De goudkleur op de bovenkant van de brug waar m’n hand dikwijls passeert kwam er al vrij snel af. Jammer vind ik dat eigenlijk. Maar niks aan te doen. Komt dan ook door het veelvuldig gebruik en dat komt dan weer omdat ik ze me (ondanks het ontstemmingsprobleem) heel lekker in de hand ligt.
    Van country tot blues, van clean tot vette scheur, alles kan ze aan. Deze player wordt dan ook beschreven als alleskunner, wat ik dus alleen maar kan bevestigen. Love her! Almost evenveel als m’n tele...
    Kris

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Dat ontstemmen wegens te steile knik snap ik niet
    jouw brickbigsby is bedoeld om meer druk te geven want te weinig geeft problemen
    maar jij wil juist minder druk omdat je denkt dat de snaren haken aan de zadels?
    is dan een roller bridge geen simpeler, visueel aantrekkelijker en vooral goedkopere oplossing
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Is dan een roller bridge geen simpeler, visueel aantrekkelijker en vooral goedkopere oplossing
    Ik heb eerder gegoogeld naar ontstemmingsproblemen met bigsby’s en kwam er bij uit dat meerdere gitaristen hierover klagen als deze te dicht bij de brug staat. Een roller bridge zou geen oplossing bieden. Wel het omhoog brengen van bigsby. De ene ondervult deze met rondellen, de andere met een blokje eronder, maar de beste oplossing zou deze bricks biggsfix zijn. Het omhooggebrachtte asje draait ook nog eens over een paar ingewerkte lagers. Mooi is het niet, dat geef ik zeker toe. 😞
    Kris

  7. #17

    Standaard

    Mijn Gretsch g5422tg ontstemt toch ook vrij snel. Vooral als ik de Bigsby gebruik (niet excessief), maar ook na ongeveer 10 min spelen. Vooral op de D en G snaren. Ik heb redelijke ervaring met afstellen en reparaties, maar heb nooit eerder een Bigsby gehad. Ik moet er weer eens kritisch naar kijken als ik verhuisd ben.

    De brug vervangen of zelfs verplaatsen lees ik wel vaker, maar dan vraag ik me altijd af zou een brug in deze prijsklasse echt zo verkeerd zijn? Laat staan dat ie op al die Gretsches verkeerd geplaatst is.

  8. #18

    Standaard

    Veel stemmings problemen liggen ook bij de nut, hoe zit het daarmee? Fabrieks plastic exemplaar of een hand gevijlde tusq oid?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Ik heb eerder gegoogeld naar ontstemmingsproblemen met bigsby’s en kwam er bij uit dat meerdere gitaristen hierover klagen als deze te dicht bij de brug staat. 
    er is een verschil tussen wat er verandert en wat het oplost

    het gaat niet om de afstand maar om de hoek die de druk van de snaar tav de zadel bepaalt
    dat is trouwens wat jouw oplossing ook verandert
    de afstand is ook nooit een probleem hè (korter dan stoptail wordt het niet)
    stemproblemen zijn te wijten aan zadels en topkam, daar waar de snaar contact maakt
    (een gaar stemmechaniek daargelaten)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Tuurlijk gaat het niet om de afstand tussen bigsby en brug, maar om de hoek waarmee de snaren over de brug gaan. Hoe dichter de bigsby, hoe scherper deze hoek wordt. Minder scherp zou beter zijn. Lijkt me ook logisch...
    Kris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top