Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: Gretsch

  1. #21

    Standaard

    Zou een roller bridge misschien een oplossing zijn? Vooropgesteld dat het de probleem bij de brugzadels zit natuurlijk. Als de snaren klemmen bij de topkam dan is dat weggegooid geld.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Zou een roller bridge misschien een oplossing zijn? Vooropgesteld dat het de probleem bij de brugzadels zit natuurlijk. Als de snaren klemmen bij de topkam dan is dat weggegooid geld.
    Had ik al geopperd maar google zegt dat de afstand de boosdoener is.
    ok.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Had ik al geopperd maar google zegt dat de afstand de boosdoener is.
    ok.
    O ja, ik zie het. Nou, dan is Google mooi niet meer mijn vriend.

    Op mijn Duesenberg is die afstand trouwens ook vrij kort. En Doozy's staan bekend om hun zeer stemvaste tremolo's.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Op mijn Duesenberg is die afstand trouwens ook vrij kort. En Doozy's staan bekend om hun zeer stemvaste tremolo's.
    Afstand kan wel kort zijn, maar hoe zit het met het hoogteverschil tussen bigsby en brug?
    Dit is de gretsch:
    Kris

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Heb je al " nut sauce" of iets dergelijks gebruikt bij de nut en de brugzadels om de wrijving te verminderen ?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Heb je al " nut sauce" of iets dergelijks gebruikt bij de nut en de brugzadels om de wrijving te verminderen ?
    Heb met wat grafiet geprobeerd, ja. Helpt helaas niet.
    Kris

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Met de hoek is niks mis. Heb op zo’n beetje al mijn gitaren (Gretsch en Gibson) Bigsby tremolo’s zitten.
    Zowel de B7 als de B6.
    Ondanks het gebruik van Tusq topkammetjes betekend zie ik toch vaak dat de problemen qua ontstemmen hierin zitten.
    Belangrijk is dat de snaarsleuven goed zijn ingevijld en helaas is dat vaak het geval niet, ook bij de luxere player serie van Gretsch helaas.
    Vaak zie je nog sporen van groeven van de vijltjes zitten etc. (sommige luthiers houden er zelf een vergrootglas bij (stewmac)). Zorg dat je na het invijlen met de correcte maat topkam vijlen de snaarsleuven polijst.
    Ook voor een tune-o-matic style brug geldt dit! Als dat beide oké is moet het gewoon probleemloos werken.
    Zie bv de website van stewmac wat betreft duidelijke foto’s en tips om een topkam en brug te vijlen/polijsten.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Bedankt voor alle goede adviezen.
    Ik zal eerst de topkam al eens laten vervangen bij een luthier en de hele zaak eens goed laten afstellen. Als ik dit zo allemaal lees kan dat al een groot verschil maken... Ik ben benieuwd!
    Kris

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Bedankt voor alle goede adviezen.
    Ik zal eerst de topkam al eens laten vervangen bij een luthier en de hele zaak eens goed laten afstellen. Als ik dit zo allemaal lees kan dat al een groot verschil maken... Ik ben benieuwd!
    Update: was allemaal niet nodig.
    Vorige eigenaar had er volgens mij 0.09 op liggen, meerdere wikkelingen op de tuners.
    Setje nieuwe snaren er op gezet. Dikkere, zodat de spanning wat hoger is en deze de bigsby vlekkeloos weer naar de startpositie tekken. 11-.46. En gebruik gemaakt van het locking systeem en slechts 1 kleine toer per tuner. Alle problemen opgelost! De gitaar blijft nu prima op stemming. Superding!! 🥰
    Kris

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Fijn voor je dat het allemaal goedgekomen is ! 009 is inderdaad wel dun. Ik heb op al mijn bigsby gitaren 011 staan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top