Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Als je de LP ergens te pakken kunt krijgen... als er één plaat is die de vinylcomeback rechtvaardigt is het wel Hendrix in the west.Red House en Little Wing op Hendrix in the west (LP versie) zijn ronduit brilliant. En dan zetten ze op de cd een andere opname van Little Wing, de schoften...

    Kan me eigenlijk geen versie van SRV van Red House voor de geest halen. Bij Hendrix waren die nummers behoorlijk verschillend in verschillende live uitvoeringen. En zo hoort het! Op in de West valt ook de relatief cleane tone bij die nummers op, net als bij Voodoo Chile. De rest is ook meer vulmateriaal op die plaat.

    Qua clipjes hier, gezever over tone... boeie, als je er zelf maar lekker mee speelt. Maar, zoiets moet je met een band doen, niet met een backing track. Zeker de kunstjes die Hendrix op Red House uithaalt, dat lukt niet met een backing track. Als jij ineens jazzy wil spelen, maar dan met wahwah, moet de band wel mee gaan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Bedankt voor de feedback heren! I really appreciate it! .

    Ik zal eens kijken of het in mijn vermogen ligt om wat aan de timing te doen. Al ben ik momenteel met wat bonamassa solo's bezig en wat eigen ideeën.

    @pepe,
    Ik probeerde meer voor een soort vibe te gaan als gary moore doet in zijn versie van Red House te zien op youtube. Maar dan een beetje gemixt met de versie van hendrix.

    Wat betreft de sound, ja, het is gespeeld op een pod, dus voor dit soort geluiden is het echt zoeken naar iets wat een beetje klinkt vind ik. Ik heb er nog steeds geen goeie fuzz achtige bluesy lead tone uitgehaald.

    Dan gaat het met een buizenamp een stuk makkelijker, maar die kan ik niet opnemen zonder dat de politie / buren binnen no time voor mijn deur staan.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Ik ging zeggen, couldn't stand the weather was het eerste nummer dat ik ooit hoorde van stevie, en die rif, man, daar ben ik zo ongelooflijk dol op! Maar ik was fout, het staat als tweede op de plaat, dus is het waarschijnlijk het tweede nummer dat ik ooit hoorde van stevie...

    Maakt de rif niet minder geweldig, en je timing mag dan misschien niet perfect zijn, je doet 'm toch wel alleraardigst hoor, spat er lekker af! ik doe het je niet na.

    Bitter weinig luistertijd deze week, volgende week meer, dan zal ik ook eens naar je red house luisteren. Dat nummer kan ik me op dit moment met de beste wil van de wereld niet meer voor de geest halen. Maar ik vrees dat mijn geest nogal bewolkt is de laatste weken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    @jasses bedankt! Het gaat meer om mijn timing bij red house. Een bewolkte geest, ik weet er alles van :P, gitaar spelen werkt altijd soothing for the soul bij mij.

    Maar qua timing komt dat red house stukje toch wel redelijk overeen met deze versie? Niet qua spel uiteraard.
    https://www.youtube.com/watch?v=VBTRtL-OcPQ

    Of heb ik echt crap in me oren zitten? :P

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    zo, het is me gelukt nu al snel te luisteren, en red house is nu ook terug in mijn hoofd.
    Qua timing vloekt het wat in het begin wanneer je met de drumfill mee moet. Verder weinig op op te merken, knap gespeeld

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top