Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Vast en zeker, maar ik heb nooit van de Glenda Jackson methode gehoord
    De Glynn Johnson methode echter is ook mogelijk met 4 microfoons. Zie Youtube zou ik zeggen.
    Leuk dat je geluisterd hebt ook!
    Beroemd Brits actrice en MP. Sorry melige bui, net thuis van m'n werk

    Ik heb die methode ook ooit eens gebruikt en was verbaasd over de effectiviteit. Je bent wel even druk met plaatsen en inregelen. Later ook nog eens een drummer meegemaakt die dat graag wilde, maar die wilde nog wel meer en ik had graag gewild dat 'ie wat consequenter sloeg..... compression is your friend

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Begrijp ik het goed dat de drums is opgenomen met vier microfoons naar vier sporen, dus kick snare en twee overheads?

    If so, dan kun je er nog heel wat mee doen. Ik zette meestal een korte plate galm op de snare. Die hoor je niet als galm, maar maakt het snaregeluid groter en vetter.

    Ik hoor een drummer die niet zo hard gaat op de snare, dus een harde knal gaat het niet worden, maar er valt wel heel wat van te maken.

    En dat geldt voor de meeste sporen, als je een gitaar helemaal apart op een spoor hebt kun je er heel veel aan sleutelen.

    En ik heb een zangspoor wel eens door een Marshall gestuurd.
    Drums met 4 mics op 4 sporen ja. Overheads uit elkaar gepand, kick en snare iets gecompressed en ge eq-ed. Op de snare staat een een medium galmpje.(dus ik zal eens een plate proberen)
    Ik vind vandaag ineens de zang er te ver bovenop liggen zoals Benwave ook al zei. Lead gitaar iets minder schel en wat dikker zou ik ook willen proberen. Verder heb ik geen idee wat ermee te doen om het beter te krijgen.
    Misschien de zang eens door een VHT Pittbull sturen?

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Inderdaad een mooi sfeertje. Pink Floyd als inspiratie? Mooie sounds van de keys. De zang mag wel wat spannender. Is dit een repetitie opname in één keer? Geen verkeerde opname!
    Pink wie? Nooooit van gehoord
    One take recording indeed.
    TNX Pasqual

  4. #14

    Standaard

    Toch wat inspiratie opgedaan om de mix ietsje aan te passen. Met dank aan U allen.
    https://soundcloud.com/maxdb/picture...en-gtr-remix-3

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Stukken beter Max, ik ben trots op je.

    Het doet idd denken aan 'Welcome to the machine' van Pink Floyd, maar dat heeft een totaal andere sfeer.

    Goed bezig man!
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #16

    Standaard

    Wow! Nooit gedacht dat nog eens te horen Han, tnx!

    Helemaal omdat ik erg veel naar Skycontact (uit jouw studio) heb geluisterd(en een tijd met Lawrence heb samen gewerkt).

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Hah, wat een klein wereldje. Zegt de term 'baggerlip' jou iets?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #18

    Standaard

    Baggerlip zegt me geheel niets. Wel een prachtig woord overigens, komt vast nog eens van pas.

  9. #19
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Het was de bijnaam van Lawrence. We hebben lang met elkaar gewerkt en zijn bandmaatjes noemden hem zo. Toen ik er een keer over begon en zei dat ik het niet bepaald aardig vond om je maatje zo te noemen, vertelden zij me dat Lawrence die naam zelf had bedacht.

    Mooi volk, goed met elkaar gewerkt en het heeft me een berg geld gekost, maar ik kreeg zelfs uit Australië complimenten en een Italiaanse band heeft twee keer een CD opgenomen en dat kwam door Phlebotomized.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #20

    Standaard

    Schitterend. Ik had wel eens een andere bijnaam voor hem, maar dat zal ik hier achterwege laten. Het is een bijzonder mens.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top