Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Time Flies - Picture

    En nog maar eentje uit de categorie multitrack opname in de oefenruimte. Oud nummer in een nieuwe jas en broek, en een hele nieuwe hoed erop.
    Uit dezelfde opname sessie als de vorige(Slipping). Zeker nog niet perfect, maar wel op weg naar iets moois geloof ik. Kritiek in alle vormen wederom zeer welkom. Mix tips helemaal!
    https://soundcloud.com/maxdb/picture-remix-2

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Begeleiding is leuk, de zang is mij te monotoon. Er gebeurt net te weinig waardoor de song imho langdradig wordt. Ik mis een verrassende wending. Een refrein met harmonies in een ander akkoordenschema zou wonderen kunnen doen. Thx for posting!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Persoonlijk vind ik de zang er iets te dik op liggen en ook iets teveel compressie op de zang .
    Verder wel een aardig nummer qua sfeer, relax zeg maar

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Inderdaad een mooi sfeertje. Pink Floyd als inspiratie? Mooie sounds van de keys. De zang mag wel wat spannender. Is dit een repetitie opname in één keer? Geen verkeerde opname!

  5. #5

    Standaard

    Dank voor het luisteren en de repliek. Ik ga er eerst eens een week niet naar luisteren, en dan weer met frisse oren hoop ik. Ik vind het mixen van de band een stuk lastiger dan mijn eigen projectjes.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Hoe heb je het opgenomen Max? Hoeveel sporen voor de drums? Gitaar een eigen spoor? Keyboards stereo?

    Op zich is de klank niet verkeerd, de balans zou beter kunnen, maar ik ben benieuwd hoe het is opgenomen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Hoe heb je het opgenomen Max? Hoeveel sporen voor de drums? Gitaar een eigen spoor? Keyboards stereo?

    Op zich is de klank niet verkeerd, de balans zou beter kunnen, maar ik ben benieuwd hoe het is opgenomen.
    12 sporen totaal met de Yamaha AW 44-16 Han.

    Glynn Johnson methode voor drums (4 mics dus, heb er spijt van dat ik geen tom mics heb gebruikt)
    Bas - line signaal
    Gitaren beide met mic voor cab en line out, maar 1 gitaar is overgedaan met alleen line out om de distortion partij onder de solo beter te krijgen.
    zang eerst in de recorder, vandaar naar de PA
    Keys uiteraard stereo, ook eerst naar recorder en dan naar PA
    Geen schotten of koptelefoons gebruikt. Alles live in 1 take.

    Tnx voor de interesse!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die Glenda Jackson methode is toch met 2 zorgvuldig geplaatste overheads en verder niks?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die Glenda Jackson methode is toch met 2 zorgvuldig geplaatste overheads en verder niks?
    Vast en zeker, maar ik heb nooit van de Glenda Jackson methode gehoord
    De Glynn Johnson methode echter is ook mogelijk met 4 microfoons. Zie Youtube zou ik zeggen.
    Leuk dat je geluisterd hebt ook!

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Begrijp ik het goed dat de drums is opgenomen met vier microfoons naar vier sporen, dus kick snare en twee overheads?

    If so, dan kun je er nog heel wat mee doen. Ik zette meestal een korte plate galm op de snare. Die hoor je niet als galm, maar maakt het snaregeluid groter en vetter.

    Ik hoor een drummer die niet zo hard gaat op de snare, dus een harde knal gaat het niet worden, maar er valt wel heel wat van te maken.

    En dat geldt voor de meeste sporen, als je een gitaar helemaal apart op een spoor hebt kun je er heel veel aan sleutelen.

    En ik heb een zangspoor wel eens door een Marshall gestuurd.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top