Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard Fender Blues Junior Tweed VS stock blues junior 4 ? Ervaringen

    He Hallo gitaarvrienden,

    Ik heb een Fender Blues Junior Lacquered Tweed te leen met de jensen speaker erin te leen.
    Goddelijke clean fender sound op laag volume, en met pedalen op laag volume ook prima.
    In de oefenruimte moet ik em nog even testen.

    Ik vroeg me af of iemand ervaring had met hoe dit model zich verhoudt tot een stock blues junior 3 of 4?
    Ik denk erover om zo'n type tweedehands op de kop te gaan tikken. Financieel wat aantrekkelijk dan nieuw zo'n tweed versie.

    Volgens de kerel in het onderstaande filmpje zijn er wel degelijk grote verschillen. Ik was benieuwd of een van jullie hier ervaringen mee heeft? Eigenlijk heb ik geen zin om nieuw zo'n tweed versie aan te gaan schaffen.

    https://www.youtube.com/watch?v=ia8FGHJ5x4I&t=1069s

    Grtz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Hoi. Ik heb de blues jr III gehad met een Éminence Texas Heat er in. Bekende speaker upgrade. Deze word vaak gedaan omdat de versterker een ding echt mist. Bas! Daarom klinkt hij thuis erg lekker maar live erg dun. Maakt wel verschil of je de enige gitarist bent en welk genre natuurlijk. Moet je alleen soleren kun je een prima sound in mixen. Moet je ook af en toe een strakke ritme lijn spelen komt ie voor mij te kort, maar dat zal ook wel iets met het totale band volume te maken hebben. Op YouTube heb je that pedal show. Je hebt een filmpje "small amp big sound" gaat over de blues jr. Die laat in mijn optiek exact zien wat je van deze amp mag verwachten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Hoi. Ik heb de blues jr III gehad met een Éminence Texas Heat er in. Bekende speaker upgrade. Deze word vaak gedaan omdat de versterker een ding echt mist. Bas! Daarom klinkt hij thuis erg lekker maar live erg dun. Maakt wel verschil of je de enige gitarist bent en welk genre natuurlijk. Moet je alleen soleren kun je een prima sound in mixen. Moet je ook af en toe een strakke ritme lijn spelen komt ie voor mij te kort, maar dat zal ook wel iets met het totale band volume te maken hebben. Op YouTube heb je that pedal show. Je hebt een filmpje "small amp big sound" gaat over de blues jr. Die laat in mijn optiek exact zien wat je van deze amp mag verwachten.
    Mijn ervaring is hetzelfde. Thuis lekker, op de bühne met de stockspeaker iets te dun en blikkerig. Een upgrade helpt, maar je kunt de BJ ook aansluiten op een externe dikker klinkende cab (8 Ohm).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht

    Ik heb een Fender Blues Junior Lacquered Tweed te leen met de jensen speaker erin te leen.
    De lacquered tweed heeft er natuurlijk niks mee te maken, wel de Jensen.
    Ik ben zelf niet zo dol op Jensen wegens non efficient bass farting maar je kan ook zeggen; 'it has that sound'.
    all hunky dory
    Ik zelf hang naar Weber en WGS maar sommige mensen zweren bij Celestion in hun Fender
    en de Eminence legend en patriots hebben ook hun fans
    wat een upgrade is wordt vooral bepaald door wat je wil horen
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De lacquered tweed heeft er natuurlijk niks mee te maken, wel de Jensen.
    Ik ben zelf niet zo dol op Jensen wegens non efficient bass farting maar je kan ook zeggen; 'it has that sound'.
    all hunky dory
    Ik zelf hang naar Weber en WGS maar sommige mensen zweren bij Celestion in hun Fender
    en de Eminence legend en patriots hebben ook hun fans
    wat een upgrade is wordt vooral bepaald door wat je wil horen
    Ik heb een Hook 2x12 cab met een WGS Veteran en ET90. Idd fraaie speakers, misschien iets 'cleaner' dan een vergelijkbare Celestion. Prijzen bij WGS zijn nog schappelijk.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    WGS zijn SUPER efficient, zelfs zo erg dat ik ze weer uit mijn Deluxe gehaald heb omdat ik het idee kreeg dat er een twin achter me stond.
    Is niet de bedoeling.
    Er zit ook een WGSin mijn Princeton die nu net zo hard gaat als de Deluxe met standaard speaker wat effectief betekent dat ik de Deluxe thuis laat.
    WGS klinkt, in mijn oren, misschien iets minder subtiel en uitgebalanceerd dan Celestion maar kinnesinne natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 januari 2019 om 10:34
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    WGS zijn SUPER efficient, zelfs zo erg dat ik ze weer uit mijn Deluxe gehaald heb omdat ik het idee kreeg dat er een twin achter me stond.
    Is niet de bedoeling.
    Er zit ook een WGSin mijn Princeton die nu net zo hard gaat als de Deluxe met standaard speaker wat effectief betekent dat ik de Deluxe thuis laat.
    WGS klinkt, in mijn oren, misschien iets minder subtiel en uitgebalanceerd dan Celestion maar kinnesinne natuurlijk.
    Welke WGS zat in je Deluxe?

    Tov van Celestion lijkt het alsof ze iets minder dat drukkende in het midhoog hebben. Dat zal ongetwijfeld afhankelijk zijn van welke type WGS. Veel minder dan Celestion kunnen ze niet zijn, want dan zou Leendert Haaksma zijn cabs niet volduwen met WGS speakers.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 14 januari 2019 om 10:41
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    De Reaper HP, zit nu in een amp die net wat te kort kwam, maar nu niet meer.

    Ik weet niet wat ze precies doen om zo efficient te zijn.
    Celestion pept dan het midhoog op zoals bij zijn vintage 30, de hardrock speaker, dan zegt iedereen.. hij prikt lekker door de mix maar ik kan slecht tegen dat schelle pieken.
    De speakers van WGS klinken natuurlijk allemaal anders maar een soort signatuur sound hoor ik er wel in. Warm.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 januari 2019 om 11:06
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Iemand nog ervaringen met de tweed versie vs de blackface versie?
    Volgens de kerel uit dat youtube filmpje is de reverb in de tweed een stuk beter.
    Het is even kijken hoe de blues jr. zich houdt in een bandsetting m.b.t. het dun klinken enzo.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ze beide naast elkaar gehad en de Tweed met de Jensen klinkt veel opener. De gewone BJ klinkt veel doosiger. Het geluid zit er echt in en komt er niet uit. De BJ heeft met z'n 12" speaker natuurlijk ook te lijden onder de kleine kast. Een 10" speaker in een grotere kast heeft vaak een betere basweergave dan een 12" in een sigarenkistje. Na het luisteren van beide versterkers, was voor mij de tweed de enige optie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top