Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Gebruik de tweed inmiddels al een tijdje, erg tevreden mee. Maar de bas is inderdaad een minpuntje.
    Ik vind de reverb in de tweed heel goed en ik haal er een killer texas blues / blues rock toon uit als ik de amp wat harder zet tijdens de repetitie en de pre amp gain wat omhoog draai.

    Ben wel benieuwd hoe die zich gaat houden als ik op hogere volumes echt een clean geluid nodig heb.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Ik heb de tweed gehad. Schelle bak, onprettig. Met humbuckers, en helemaal met enkelspoelers. Gespeeld met diverse buizen in de voor en eind trap. Geen noemenswaardig effect. Jensen eruit —> Eminence Cannabis Rex erin: iets warmer geluid, maar nog steeds te dun in een band situatie. Ik heb em weg gedaan en een Laney Lionheart L5T gekocht. Die laatste heb ik nog steeds 😎

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Ik krijg er anders een mega warm geluid uit met een strat met 50's style pickups. Wel met de treble op 8 of 9 uur.
    Die laney trekt het toch zeker niet in een band met 5 watt?

    Ik sta wel open voor een upgrade op zich. Vind het ding alleen zo lekker licht en portable. Ik moet nog eens de nieuwe hotrod serie aan de tand voelen en fender amps tussen de 1000-1500 euro.

    Waar de tweed voor mij echt in uitblinkt is een texas blues/ blues rock toon ,zonder pedalen, op enigzins hanteerbaar volume,

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Ik krijg er anders een mega warm geluid uit met een strat met 50's style pickups. Wel met de treble op 8 of 9 uur.
    Die laney trekt het toch zeker niet in een band met 5 watt?
    In de Oefenruimte zeker wel, en kleinere optredens ook. De laatste was een Indische avond (al die oudjes potjo-potjo dansen) en dan is de Laney niet eens ge-mic’d naar de PA. Volstaat gewoon. Maar ik speel dus met een drummer die in de Oefenruimte een theedoek over z’n snare heen legt he. Anyway, ik ben er meer tevreden mee dan met de Blues Jr. Persoonlijke smaak waarschijnlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top