Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Time Flies - Slipping mix 1

    Opname in de oefenruimte van mijn bandje. Vast niet perfect. Hopelijk wel te pruimen. Alle kritiek is welkom, ook positieve.
    https://soundcloud.com/maxdb/slipping-slight-remix-1

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Ik heb 'm eens effe geluisterd. Instrumentaal vind ik het best wel lekker. Alleen de zang mag wat spannender. In het begin klinkt de zang best aangenaam maar daarna, als de dynamiek toeneemt, blijft het een beetje monotoon voortkabbelen. Op 1.49 en 3.41 schreeuw het lied om een tweede stem! (Althans, dat vind ik) Dat zou het al heel anders laten klinken. Maar zeker te pruimen! Is dit lied af of nog in ontwikkeling?

  3. #3

    Standaard

    Dankjewel Pasqual, ik zal de zanger een schop onder zijn hol geven! (alhoewel, hij is wel groter dan ik)
    Qua 2e stem en of het af is; daar word nog aan gewerkt en over nagedacht. Je idee is best leuk eigenlijk.
    Fijn om te horen dat er dynamiek inzit trouwens, je weet het maar nooit met al die compressors.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Wat Pasqual zegt. Mooi gecontroleerde feedback van de laadgitaar; ik mis echter wél een knallende solo, zo ergens op driekwart (dat zou ook het monotone doorbreken, denk ik zo).
    Maar evengoed: complimenten!!

  5. #5

    Standaard

    Mooi nummer en mooie mix van instrumenten.
    Tweede stem zou inderdaad de boel aardig 'ophalen'.
    Denk dat het nummer best een tikkie sneller gespeeld zou kunnen worden.
    Geeft wat meer 'power', lijkt mij.
    Zeer veel belovend, dus nog een paar ideetjes erin stoppen....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik sluit me aan bij voorgaande sprekers. De zang draagt dit nummer en de zang is nu een beetje de zwakke stee. In de frasering, ritmiek en tekstbehandeling is nog winst te behalen. Je verwacht ook meer emotie in zo'n klaaglijke song. Vijl het bij, maak het puntiger, bouw een spannende bridge en wat hooks in en wellicht komt er dan een frissere versie uit. De compositie zelf is immers een leuk raamwerk, dus de basis staat al. Dus ondanks mijn opbouwende opmerkingen ook mijn complimenten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7

    Standaard

    Dank U allen voor de fijne feedback! 2e stem gaan we zeker proberen.
    We gaan er nog eens voor zitten. Ik vind het leuke frisse ideeën. Ik zit tenslotte al een paar maanden op dit nummer te kauwen, en er is al veel aan gesleuteld. Maar ik zal het er zeker nog eens over hebben met de mannen. En ik voel best wat voor een knallende solo natuurlijk Fijn is wel dat deze multitracks iedereen (behalve de drummer) een kans geven om eens wat te experimenteren.

    Overigens denk ik ook dat de performance wel wat geleden heeft onder het opname proces. Eerst sjouwen als een roadie, dan als een stagehand alles aansluiten, en als een technicus alles inregelen(12 kanalen).
    En dan nog ff muziek maken terwijl je tegen al die microfoons aan staat te kijken, zodat je niet vergeet dat je aan het opnemen bent pfff.
    Maar al doende leert men.., leuk was het wel in ieder geval.

    will be continued

  8. #8

    Standaard

    Misschien leuk voor de gear liefhebbers of anders geinteresseerden, wat foto's op fb:
    https://www.facebook.com/Time-Flies-296695267588145/

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    705

    Standaard

    Goed gedaan, mis idd wel wat dynamiek. Qua zang wat meer ingetogen (of wat lager) beginnen en gedurende de opbouw langzaam een tandje bij. Zou het geheel wat spannender maken. Maar zeker goede start!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  10. #10

    Standaard

    Met PaarseJohn eens. Wat is het ook een beschaafde kerel hè?
    Met zo'n oefenopname heb je alvast een pracht start.
    Live zou het ook wel een bezwerend effect hebben, niet teveel dingen die de aandacht opeisen.
    Tweede stem? Ach...., heb je in bed ook niet. Daar is het ook spannend (om maar even iets ten beste te geven dat van mij wordt verwacht).

    We zijn geneigd bepaalde formules op onze muziek toe te passen. Het nadeel is dat iedereen de zelfde formules gebruikt.
    Hierdoor bestaat de mogelijkheid dat alles een beetje eenvormig wordt. PurpleJ stelt m.i. terecht dat iets lager beginnen met de zang al nèt genoeg zou kunnen zijn.

    Ik vind het wel verfrissend dat het anders klinkt. Dit heeft iets eigens. Op een festival zou ik mijn kont in het natte gras laten zakken om te zien hoe het zich ontwikkelt. Fobo's gitaarbreakje of solotje en een strik erom.
    Mijn mening maar.

    O ja, niet doen wat Ernest zegt. Heb m laatst nog gespot met een paarse glitterbroek en een spandex hemd. Hij zit in de disco fase.
    Succes!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top