Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Music Vrienten en Vrienten in: Basmannen

    In uitzendinggemist keek ik net een aflevering van Het uur van de wolf terug dat ging over de Basmannen Henny en zoon Xander Vrienten.

    Henny is natuurlijk bekend van o.a. Doe maar en Xander speelt bij Jett Rebel.
    Met beide bands heb ik niks, maar in de docu worden interessante Nederlandse collega-bassisten bezocht. De fragmenten zijn leuk en de gesprekken zijn wel interessant, leerzaam en herkenbaar.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ik zag ze vannacht in de herhaling van DWDD. Maar echt wel weer typisch DWDD, stelde weinig voor inhoudelijk gezien.

    Maar ik ga die docu morgen bekijken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik hoorde ze een paar dagen terug op Radio 1 waar ze bevraagd werden over die doch. Was leuk om te beluisteren!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Leuke documentaire, zoiets zou ook wel gaaf zijn met Nederlandse gitaristen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ik vond Vrienten bij vlagen echt de ouwe lul als waar hij zich destijds juist tegen afzette. En je zoon onder het mom van een grapje voor schut zetten, heeft hij niet nodig. Uitgenodigde gasten waren inderdaad de krenten in de pap.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ik heb de docu in zijn geheel bekeken en vind junior een stuk beter dan pa. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik Doe Maar altijd vreselijk heb gevonden, maar dat is smaak.

    Hennie Vrienten is een vrij beperkte bassist, maar dat zegt hij ook van zichzelf, dus een spiegel heeft hij niet nodig.

    Wat ik wel jammer vind is dat ze het nergens hebben over de groten der aarde op basgebied en dan heb ik het niet over de formule 1 bassers, maar mensen die het bas spelen echt op de kaart hebben gezet.

    Mijn held is Chris Squire, die man heeft het geluid van de bas veranderd en als je zijn baslijnen hoort komt er maar een woord in gedachten: geniaal.

    En zo zijn er een aantal bassisten waar men het helemaal niet over heeft. Jaco Pastorius kwam even ter sprake, maar niet op een erg positieve manier en dat vind ik dan weer jammer van Vrienten.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top