Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35

Discussie: In Ear Monitoring

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Dat het nu werkt kan. Dat is geen garantie voor de toekomst.

    Naast een kabel als faalback methode zijn de meeste nieuwe op de 2,4 ghz band.
    Zoals showband hierboven ook al aangaf, dat zijn veelal de zendersystemen voor gitaar en microfoon in de budget tot middenklasse.
    In-ear systemen zijn er niet of nauwelijks op de 2,4 GHz band en ik denk ook niet dat die er gaan komen, anders waren die er allang geweest. Waarom zou je immers inzetten op een vrij nauwe frequentieband waarvan je weet dat die toch al druk bezet is?

    De ontwikkeling van blue tooth systemen zou best kunnen, in de budget klasse. Professionele systemen zullen altijd zoeken naar een freq. band die niet of nauwelijks bezet is, dus dan ga je niet uit van standaarden als wifi en bluetooth.

    Overigens, als het om oortjes gaat, ik heb zojuist een setje Mackie MP-240 aangeschaft, na bijna 12 jaar met behoorlijk prijzige gegoten oortjes te hebben gewerkt. Ik wilde wel eens weten hoe groot het verschil is qua demping en geluid. Heb er nu één keer mee opgetreden en het valt me alleszins mee. Ben nog niet volledig om.

  2. #12

    Standaard

    de reden dat professionele systemen amper van 2,4 of 5 GHz gebruik maken is de geringe bandbreedte en de gebruikte methode van WiFi met bandwidthsharing.

    voor een betrouwbare verbinding is maar plek voor maximaal 6 systemen tegelijk op de 2,4GHz wifi ruimte. Maar omdat wifi voornamelijk digitale zaken verzend die "bursts" data geven. Die ook makkelijk ondersteboven, stukgeknipt en vertraagd binnen mogen komen (plaatjes, mailtjes, websites en dergelijke) merk je daar normaliter niets van.

    als je volcontinu zonder storingen echter op je oren een stereomixje wil horen dan gaat dat niet op.....

    Op het moment dat de mobieltjes de lucht in gaan bij je eerste nummer voor selfies en facebook? Dan komt er een enorme berg verzoeken even een stuk bandbreete te mogen gebruiken. Telefoons op max zendvermogen....
    Met een of twee strak verbonden gitaarzendertjes op een meter afstand in de pedalenbak? Dan gaat dat wel. Als jij gaat proberen 4 man band er drie draadloos te maken en nog eens 3 inears daarbij wil doen? Dan vallen er slachtoffers in de verbinding.
    Laatst gewijzigd door showband; 13 januari 2019 om 18:34
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wij gebruiken met 3 man draadloze gitaarsystemen op 2,4 GHz in combinatie met draadloze inears, publiek wat WiFi gebruikt met telefoons en nooit last van storingen.
    Probleemloos.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    voor een betrouwbare verbinding is maar plek voor maximaal 6 systemen tegelijk op de 2,4GHz wifi ruimte. Maar omdat wifi voornamelijk digitale zaken verzend die "bursts" data geven. Die ook makkelijk ondersteboven, stukgeknipt en vertraagd binnen mogen komen (plaatjes, mailtjes, websites en dergelijke) merk je daar normaliter niets van.

    als je volcontinu zonder storingen echter op je oren een stereomixje wil horen dan gaat dat niet op.....
    Klopt, bij Line6 kun je bij druk dataverkeer op de 2,4 GHz-band met een beetje geluk maar 4 van de 12 of 14 banden tegelijk gebruiken, omdat de tussenliggende banden elkaar ook nog eens overlappen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Op het moment dat de mobieltjes de lucht in gaan bij je eerste nummer voor selfies en facebook? Dan komt er een enorme berg verzoeken even een stuk bandbreete te mogen gebruiken. Telefoons op max zendvermogen....
    Met een of twee strak verbonden gitaarzendertjes op een meter afstand in de pedalenbak? Dan gaat dat wel. Als jij gaat proberen 4 man band er drie draadloos te maken en nog eens 3 inears daarbij wil doen? Dan vallen er slachtoffers in de verbinding.
    Kan ik beamen. Op een gegeven moment hadden wij 5 Line6 systemen: 2x mic, 2x gitaar en 1x bas. Dat gaat een paar keer goed maar vaker mis.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wij gebruiken met 3 man draadloze gitaarsystemen op 2,4 GHz in combinatie met draadloze inears, publiek wat WiFi gebruikt met telefoons en nooit last van storingen.
    Probleemloos.
    Natuurlijk gaat dat (nog net) goed. Je draadloze in-ears zitten sowieso niet op de 2,4 GHz band. En je hebt drie deelnemers die een paar meter afstand tussen zender en ontvanger hebben. Vraag maar eens een keer een stel vrienden om met hun GoPro (met de wifi aan) live actiefilmpjes te schieten vanaf het podium. Dan kun je echt je lol op.
    Laatst gewijzigd door dml; 13 januari 2019 om 21:21

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ook al gedaan toen we live beelden gingen schieten. Liep er iemand met een go pro. No problemo👍

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    De 14 kanalen op de 2.4 band liggen veel te dicht bij elkaar dus om storingsvrij te kunnen werken moeten er steeds een paar kanalen geskipt worden en dan blijkt 14 kanalen wat weinig te zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ook al gedaan toen we live beelden gingen schieten. Liep er iemand met een go pro. No problemo��
    Een stel vrienden is niet hetzelfde als één iemand. En dan had hij vast niet de wifi aan staan. Maar ik voel aan m'n water dat jij gaat antwoorden dat hij wel de wifi had aan staan. Ga ik weer antwoorden dat hij vast niet dicht bij de ontvangers is gekomen, ga jij weer antwoorden dat hij dat wel is....... enz. enz. enz. Feit blijft echter dat de 2,4 GHz band ondertussen niet heel betrouwbaar meer is, of je daar nou wel of geen last van hebt.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Je hebt gelijk.
    Ooit moet ik een andere gitaar zender kopen. Ik snap je punt. Maar dat ga ik doen als hij echt onbruikbaar is.
    Ik werk er nu al bijna 5 jaar mee en bevalt nog uitstekend.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Gewoon wachten tot de rest allemaal opgepleurd is uit "jouw" frequentie Arjan!

    Onze andere gitarist heeft zo'n sennheiser wireless op de frequenties die niet meer mogen, eigenlijk nooit problemen (behalve dan dat ik dat ding vreselijk gecomprimeerd vind klinken).

    Ik gebruik nu een jaar of 8 de line6 wireless dingen (eerst g50, nu 6 jaar g90), 1x problemen gehad, dat was in een nogal wat grotere setting dan wat ik normaal doe. Veel wirelessen en zo.
    Verder mag ik afkloppen

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Inderdaad. Als iedereen naar de nieuwe frequentie van 5 GHz overstapt wordt het vanzelf ‘rustiger’ op mijn frequentie van 2,4 GHz, of denk ik te simpel?
    1x gehad dat ik forse storing had omdat onze geluidsman zn WiFi aanhad om met de tablet de zaalmix te kunnen doen.
    Hem dringend verzocht zn tablet uit te zetten 😆😁 daarna geen storing meer👌

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top