Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Behringer US600

  1. #1

    Standaard Behringer US600

    Ehm, ik heb dus nog een behringer us600 en wilde hem gratis weg doen.... maar waarom zie ik op ebay en reverb prijzen van 70 euro tot het dubbele?

    Snap even niet wat hier aan de hand is... iemand enig idee?

  2. #2

    Standaard

    omdat je internet niet moet geloven.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #3

    Standaard

    hehe, true... niet altijd iig

  4. #4

    Standaard

    Discontinued, plus de laatse tijd zijn "spotgoedkope effecten" een ding aan het worden, van mensen die op sites als Banggood en co goedkope aziatische pedaaltjes scoren en testen, er zijn tegenwoordig werkelijk massa's pedalen te vinden voor minder dan pakweg €40, en binnen die groepen beginnen sommige Behringer pedalen een goede naam te krijgen.
    Plus dit populaire filmpje van JHS:
    Zie ook:

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Leuk filmpje om te kijken!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6

    Standaard

    Samenvatting van het filmpje, obv een youtube comment

    TL;DR/DW: 9:07 Vibratos, 13:13 Chorus, 18:11 Tube Overdrive, 20:25 Octave Fuzz <- these are all the dead on clones.

    3:10 - Tuners: Behringer TU300 vs. BOSS TU-2, no difference specified by Josh
    3:28 - Compressors: Behringer CL9 vs. Ibanez CP9, "the circuit is almost the same (...) CL9 has a better bass response (...) I'm torn here."
    4:40 - Octavers: UO300 vs. BOSS OC-2, "a little bit of a modification on this old classic."
    5:03 - Tremolos: UT300 vs. BOSS TR-2, "buy the BOSS (...) but if you're in a pinch (buy the Behringer.)"
    5:26 - Digital Reverbs: DR600 vs. BOSS RV-5, "something is a little off (...) quite off, not bad. "
    6:46 - Delays: VD400 vs. BOSS DM-3, "These aren't too expensive so if you have a little extra cash I recommend this (BOSS.)"
    7:16 - Envelope Filters: FM600 vs. Line 6 AutoFilter, "They're a little off though because it's a digital circuit (...) They're pretty dead on after I tweaked them."
    8:48 - Graphic Equalizers: EQ700 vs. GE-7, "It's an EQ pedal, it does what it should."
    9:07 - Vibratos: UV300 vs. BOSS VB-2, VEREDICT: DEAD ON
    10:46 - Metal Distortions: UM300 vs. BOSS MT-2, "but you're sitting there going: more Metal Zone."
    11:23 - Classic Metal Distortions: HM300 vs. BOSS HM-2, "...definitely inspired by (...) but there's something quite different in the midrange."
    12:59 - Noise Supressors: NR300 vs. BOSS NS-2, "It supresses noise."
    13:13 - Chorus: UC200 vs. BOSS CH-1, VEREDICT: DEAD ON
    13:57 - Tube Screamers: TO800 vs. Ibanez TS808, Josh implied it's the same tone.
    14:59 - Tube Distortion: Vintage Tube Monster
    15:46 - Analog Delay: Vintage Time Machine vs. Memory Man, "...less headroom overall."
    18:11 - Tube Overdrive: Vintage Tube Overdrive vs. Tube Works Tube Driver, VEREDICT: DEAD ON
    19:28 - Compressors: CS400 vs. BOSS CS-3, Josh implied it's the same.
    19:40 - Amp Modeller: TM300 vs. Sansamp GT2, nothing quoteable :/
    20:25 - Octave Fuzz: SF300 vs. BOSS FZ-2, VEREDICT: DEAD ON

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    die sf300is erg fijn. Komt hier vast wel weer een keer in huis.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat worden nog echte cult pedalen. Ik kan me nog herinneren dat ze in een ''uitzoeken'' bak lagen bij Feedback voor de helft van de toch al lage prijs.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat worden nog echte cult pedalen. .
    Dat betwijfel ik zeer. Het zijn leuke beginnerspedalen, maar niet meer dan dat.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Dat betwijfel ik zeer. Het zijn leuke beginnerspedalen, maar niet meer dan dat.
    Definieer "beginneerspedalen"?

    Zoiets zei men ook over de ouwe Arions omdat ze van plastic waren. Intussen zie je de chorus uit die reeks onder invloed van Landau bij velen oip hun bord. Meneer Wylde speelde jaren met een doodgewone Boss distortion. Meneer Flea met een plastic Ibanez Wah en meneer Vaughan met een doodgewone stock TS10. Moet ik nog even doorgaan?


    "Beginnerspedalen" is een onzinterm. Als het klinkt klinkt het. Dat ligt aan de gebruiker en hoe die het pedaal, of welk apparaat dan ook, toepast. Er is geen segment "beginners" en een segment "gevorderd. Er is betaalbaar en minder betaalbaar. Wie , en hoe, dat wordt toegepast heeft niks met de ervaring van de speler te maken.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top