Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind 'm er goed uitzien maar snap waarom jij niet tevreden bent. Ik denk dat het wit in de bloemen wat te hard is als contrast voor een blauwe burst.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vind 'm er goed uitzien maar snap waarom jij niet tevreden bent. Ik denk dat het wit in de bloemen wat te hard is als contrast voor een blauwe burst.
    Dank! Ik vind de breedte van de burst een beetje onregelmatig, vooral aan de onderkant, maar ja, ik ga niet meer zitten pielen om te proberen dat te herstellen want dat wordt een kliederboel. De bloemen, daar heb ik niet zo'n moeite mee. De waren oorspronkelijk heel erg wit, maar zijn 'vergeeld' door de sanding sealer. Contrast is dus eigenlijk nog minder dan bedoeld, hahaha. Maar heb er geen enkele moeite mee dat je er anders over denkt hoor.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    misschien dat je de volgende keer een kartonnen mal van de gitaar maakt maar dan zovele malen kleiner zodat de ruimte voor de burst overblijft.
    hiermee voorkom je de 'mentale kramp' om te ver te gaan met nevelen en kan je je beter concentreren zodat dat verschil wat je nu hebt in dekking op sommige plekken wat beter uitpakt.

    alhoewel ik wel vindt dat dit er goed uitziet (maar is dat niet altijd het probleem bij bouwers die hun eigen 'fouten' zo duidelijk zien terwijl de rest niets in de gaten heeft ;-) )

  4. #24

    Standaard

    Blauwe "clearcoat" ?

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    misschien dat je de volgende keer een kartonnen mal van de gitaar maakt maar dan zovele malen kleiner zodat de ruimte voor de burst overblijft.
    hiermee voorkom je de 'mentale kramp' om te ver te gaan met nevelen en kan je je beter concentreren zodat dat verschil wat je nu hebt in dekking op sommige plekken wat beter uitpakt.
    Grappige is dat ik dat heb gedaan, met papier volgens een tutorial die ik nu even niet meer kan vinden. Alleen kreeg ik toen een te harde grens en geen mooi verloop. Maar ja, al doende leert men. Bijvoorbeeld dat het buiten wel eens waait, dus dat is ook niet ideaal. Ik geloof dat ongeduld mijn grootste valkuil is; na maanden gedoe en voorbereiding wil ik gewoon dat project eens afhebben, en dan moet ik mezelf inhouden om niet te gaan rommelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    alhoewel ik wel vindt dat dit er goed uitziet (maar is dat niet altijd het probleem bij bouwers die hun eigen 'fouten' zo duidelijk zien terwijl de rest niets in de gaten heeft ;-) )
    Nou, spijker op z'n kop. Een dag later vind ik het al een stuk beter dan gisteren. ;-)

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Blauwe "clearcoat" ?
    Eh, nee, transparante clearcoat. Of ik begrijp niet wat je bedoelt, wat heel goed mogelijk is hoor.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    je kan natuurlijk ook 2 fasen doen.
    eerst zo afsnijden dat je dat gebruikt voor het dekkende blauw, dan nog een stuk eraf voor de transparant/nevel.
    maar zeker met spuitbus blijft het moeilijk

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Waanzinnig leuk project!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Update: Ken je dat gevoel, dat je eigenlijk niet tevreden bent maar ook geen zin hebt om nog meer tijd in een project te steken? Enfin, 2K Spraymax Clearcoat gespoten, kwam er nét niet lekker uit (putjes, sinaasappel). Gitaar in elkaar gezet, erop gespeeld, maar toch stoorde ik me elke keer aan die afwerking. Dus toen toch maar besloten om alles opnieuw te schuren en alles netjes te lakken, inc. de burst.
    Andere tegenvaller: de pickup ringen passen niet. Heb de pickups daarom maar direct op de body geschroefd, met foam eronder, maar de hoogte valt op die manier toch niet goed en exact in te stellen. Dus moet nu ook maar eigen pickup ringen maken uit 2mm perspex. Geduld is hier weer het sleutelwoord.

    Ondertussen de decal aangebracht en afgelakt. Daar ben ik dan wel weer happy mee.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Shit, had net een uitgebreide post gemaakt maar die is verloren gegaan... Enfin, ik ben klaar, of tenminste klaar er mee voorlopig.

    Lakken, schuren, polijsten, alle met de hand samen met Commandant:


    Pickup ringen noodgedwongen zelf gemaakt:


    Overigens ben ik nog niet uit de kleur van die pickup kapjes. Creme is OK, maar denk dat ik beter toch zwart kan kiezen, net zoals voor de knoppen. En de kapjes passen helemaal niet goed op te polepieces. Althans, twee niet, eentje wel. Dank je, Aliexpress! ;-)

    Voor de switch gebruikte ik de Schaller Megaswitch S, zodat je de brug- en neck pickup samen kunt gebruikten in positie 3. Het werkt, maar de switch zelf is niet zo heel goed. Kraakt en schakelt behoorlijk sponzerig. Maar klankmatig is het prima. https://schaller.info/en/sss

    En dan uiteindelijk krijg je zoiets:


    En van achter:

    Het spuitwerk van de achterkant is op sommige plekken behoorlijk ruk gegaan, dus ik ga geen closeups daarvan posten.

    Maar goed, hoe klinkt en speelt het? Immers, daar was het me om te doen. Nou, ik speel meer dan 40 jaar en heb nog nooit een Strat gehad/gespeeld. Het is dus wennen. Bijvoorbeeld: waar laat je je rechterhand (tijdens picking)? En die trem... ach, het is leuk maar die ga ik niet gebruiken ben ik bang, dus voortaan maar weer een hardtail. Maar de klank is prima, met dank aan https://www.priborapickups.com, dus er wordt lustig gekwaakt in positie 2 en 4 (eindelijk dat klassieke Big Star geluid!).

    Ik post binnenkort nog wel een video'tje en een lijst met onderdelen en de kosten. Voor nu iedereen dank voor alle reacties, tips en bijval. Op naar het volgende project...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top