Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39

Discussie: Advies gitaar

  1. #1

    Standaard Advies gitaar

    Hallo,
    Ik speel al een paar jaartjes gitaar.
    Ik heb in het begin veel elektrisch gespeeld. En ben daarna meer akoestisch gitaar gaan spelen.
    Sinds ongeveer een jaar ben ik weer veel meer aan het spelen op mijn elektrische gitaar.
    Ik heb nog een beginners gitaar van het merk Stagg, koste toen ongeveer 100 euro. En ik ben wel eens toe aan een nieuwe gitaar. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Ik heb een lichte voorkeur voor een Fender Stratocaster.
    Ik zit te denken tussen deze gitaren: 'Fender Classic Player '60s Stratocaster ', 'Fender American Special Stratocaster', 'Guild Starfire III Black hollow body' of een Gibson les paul tribute.
    Ik hou een beetje van een clean geluid, een beetje een John Mayer geluid. Ik zoek een veelzijdige gitaar waar ik nog lang op kan spelen.
    Wat raden jullie mij aan?
    Is het 100 euro waard om voor een Fender American Special te gaan, of is deze alleen duurder omdat hier een USA label op staat?
    Krijg je uit een hollow body een veelzijdig geluid? En is Guild kwaliteit?
    En is een Gibson tribute een kwalitatief goed gitaar voor het geld? Of kun je beter voor een ander merk gaan rond deze prijs?
    Ik hoor graag van jullie.

    Groet,

    Bram

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Een paar antwoorden:

    De American Special serie wordt vervangen door wat anders, USA Performer

    https://www.gitarist.nl/nieuws/artik...ican-performer

    De American Special staat nu voor € 888,- bij Music Store, oude voorraad gaat eruit.

    Misschien interessant om de nieuwe performer serie af te wachten.