Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Black hole sun

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard Black hole sun

    De drummer van m'n eerste bandje had ooit de drumlijn gedaan waar ik nog een MP3tje van had. Bij deze zelf de rest gedaan.
    Gitaar, bas en zang by mrweird. Gibson LP trad. 2018 en Rockson jazzbas via een Presonus AudioBox USB 96 naar Ableton 8. Clip zijn vakantie foto's ff snel gemaakt in windows movie maker.

    Beetje m'n Chris Cornell tribute. Ik was groot soundgarden fan.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind vooral de zang erg treffend en in het refrein wordt alles lekker zwaar slepend. Het begin klinkt wat gehaast.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Wat Erik zegt. Gitaar in de beginfase wat te prominent aanwezig (vind ik).
    Verder: Compliments!!!!

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Bij mij lijkt alles bijna uit het midden te komen. In de heavy parts zou je de gitaarpartijen dubbel kunnen doen en dan de een links en de ander rechts. Je krijgt dan kamerbreed gitaargeluid.

    Je kunt het ook met een enkele gitaar doen, waar je een delay op zet van 30 msec en dan zet je de gitaar aan de ene kant en de delay daarvan op de andere kant, is net zo breed, maar wel twee keer exact hetzelfde, terwijl je met twee partijen wat variaties kunt plegen.

    Mooi gedaan hoor.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Bij mij lijkt alles bijna uit het midden te komen. In de heavy parts zou je de gitaarpartijen dubbel kunnen doen en dan de een links en de ander rechts. Je krijgt dan kamerbreed gitaargeluid.

    Je kunt het ook met een enkele gitaar doen, waar je een delay op zet van 30 msec en dan zet je de gitaar aan de ene kant en de delay daarvan op de andere kant, is net zo breed, maar wel twee keer exact hetzelfde, terwijl je met twee partijen wat variaties kunt plegen.

    Mooi gedaan hoor.
    Prima en praktisch advies. Hoewel je hier meteen dan vragen krijgt over het aantal gitaren dat is gebruikt en over hoe je denkt dat op een podium waar te maken.
    Op een simplistische recorder thuis, is het al moeilijk genoeg het geluid body te geven.

    Alleen al om die reden vind ik deze post al behoorlijk lekkerklinken.
    Nice ‘un Mr. weird. Klinkt bijna als de titel van het lied.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6

    Standaard

    Een gewaagd stuk om na te doen. Kan niet zeggen dat ik 't beter vind dan het origineel maar heb zeker respect voor je performance. Qua mix heb ik meer te ouwehoeren maar daar heb ik ff geen zin in. Is ook zo smaak afhankelijk daar kom je toch nooit uit.
    Maar de zang vind ik wat achter de gitaar zitten ofzo..dat vind ik wat raar tot dat ik bedenk hoe ik mijn eigen zang mix/ Dus misschien moet je het eens door een ander laten mixen
    keep 'm coming!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top