Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard Nieuwe gitaar! Japanse Fender inside...

    Hee luitjes!

    Dat is lang geleden! Ik ben hier toch zeker al in geen jaar geweest en al veel langer reageer ik niet meer echt op topics hier. Ik vond het toch wel leuk om weer eens even terug te keren en te zien hoe het er hier aan toe gaat.
    Ook vind ik het leuk om mijn nieuwe aanwinst hier te laten zien. Nog net op de valreep gekocht vorig jaar.

    ...dus ik met mijn vriendin en Bob de hond naar Scheveningen. Ik zet dan vaak de auto in de haven, omdat het daar gratis parkeren is. Ik ging even Max guitar in, wat ook daar zit, en had vrouw en hond alvast de auto uitgelaten om richting Boulevard te lopen.
    Eenmaal in Max Guitar zag ik dit ding hangen. Ik houd wel van net effe wat anders dus dit instrument ving meteen mijn aandacht. Van de wand gepakt en meteen al een kwartier op zitten spelen. Toen verhuisd naar het hok met Custom Shop Fenders en amps waar ik op een Deluxe Reverb deze gitaar uit heb zitten testen.
    Het is een Fender Offset Telecaster, Made in Japan. Helemaal gemaakt van Mahonie. Zo'n FSR, factory special run, editie. Nieuwe Japanse Fenders zie je niet heel veel hier in NL, dus daarom was het een aardige verassing dat dit een Jap was. Ik heb zelf al jaren heel goede ervaringen met Japanse Fenders, dus dit was meteen al een pluspunt voor me, eigenlijk.

    Op gegeven moment toch maar de gitaar terug gehangen. Het was een prachtig ding, maar best een hoop geld en ik wilde niet iets impulsiefs doen.
    Op gegeven moment ben ik weer naar het strand gelopen, waar mijn vriendin en de hond dus waren, hun opgezocht en het instrument natuurlijk uitvoerig besproken. Mijn vriendin kan heel goed de juiste vragen stellen die mij aan het denken zetten, dus uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hem gewoon maar mee moest nemen. En voor de sport er nog een paar tientjes afgekletst, natuurlijk.

    Dus dit is hem! Een Jazzmaster esthetiek met Telecaster neck en lay out, behalve die P90 dan. Maar die P90 is echt waar het om gaat! Wat een hemels geluid! Ik waan me soms een schim van Bill Frisell op dit instrument.

    Twee fotootjes en een filmpje. Niet veel soeps hoor, dat spel. Meer een beetje gepiel, maar je krijgt een idee.





    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 6 januari 2019 om 13:16
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Lijkt me een fijn ding, lekker klokkend geluid en geen snerpie snerpie.
    Ergonomisch vind ik de jazz/jag de fijnste vorm maar de achterkant is geen off set zo lijkt? Meer strat vorm.
    Van de prijzen van Japanse gitaren snap ik niet zo veel meer, haalde ik vroeger nog wel eens wat uit het land van de rijzende zon, nu lijkt alles 30% duurder dan de rest vd wereld.
    De reden dacht ik dus, dat Japanse gitaren nagenoeg uit de schappen verdwenen lijken te zijn maar economics, what do I know.
    Maar hoe staat het spelen, gaat de agenda zich vullen in 2019?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    He Luke, tijd niet gezien. Interessante gitaar heb je daar. Die bodyvorm (Jaguar, Jazzmaster) daar hou ik erg van. Zowel zittend als staand ligt het lekker in de hand.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Geinig apparaat hoor.
    Klinkt erg akoestisch.
    Congrats !

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Mooie volle sound. Heb je al je gestolen pedalen weer terug van Used products?
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    @ Pepe: Ja klopt, dat vond ik er erg fijn aan! Brugpickup is wel wat ieler, zo afgezet tegenover de P90 in de halspositie. Ik zie mezelf die pickup nog weleens veranderen. Vorm is gewoon 100% Jazzmaster, misschien dat de foto's ietwat vertekent.
    Prijzen in Japan, sja... Dit was ook een prijzig apparaat maar wat mij betreft dubbel en dwars waard. Ding trilt zowat van je schoot af zo resonant als dat -ie is.
    Spelen gaat goed! Drukke toer en hier en daar wat invalklusjes etc. Ook met een nieuw project bezig waar ik misschien te zijner tijd wel wat over laat vallen hier. Jij dan?!



    Nu ik naar deze foto kijk heeft -ie wel wat weg van die Bilt gitaren. Die zijn ook al zo extreem gaaf.


    @ Brad: Ja, het is leuk om terug te zijn! Jazzmaster achtige vorm ligt inderdaad heel fijn op je schoot zo. Staand ben ik nog een beetje aan het experimenteren met de hanghoogte van deze.

    @ Tupelo: Thanks men! Ik ben heel blij met het geluid van dit apparaat. Heel mooi.

    @ Grayfink: Thanks! Spullen zijn weer terug ja! Dankzij onze Harold. Wat een held is het toch.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Wow, apart. Alleen al voor de looks zou je zo'n telemaster meenemen. Brugpickup kun je net zo behandelen als een telecaster: gebruik de tonepot om jouw sweet spot te vinden.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gaaf dat je weer terug bent, Luke👍
    Gave plank 👌

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht

    Nu ik naar deze foto kijk heeft -ie wel wat weg van die Bilt gitaren. Die zijn ook al zo extreem gaaf.


    .
    Ja, het vermag geen wonder dat onze jazzmaster fan numero uno daar ook mee gekiekt is.
    En een 1x12 als een oude Wharfdale? Of misschien is het een studio...
    very seventies in ieder geval, matched de clothes.. nice..

    Ik vind dan wel kwa Bilt, als je dan al ZO met Fender googelt, doe dan ook wide ranges, to top it of.
    Als rockstar kan je dat wel leien natuurlijk.
    Bilt was trouwens enkel in LPB maar er zijn meer smaakjes ondertussen obviously.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 6 januari 2019 om 18:33
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    @ Telerocker: Mja, op mijn Tele doe ik dat ook niet op die manier. Zitten nu Lollars in. Klinkt gewoon goed..!

    @ arjanb01: Merci et merci!

    @ Pepe: Ja Bilt doet gewoon alles wat je wilt. Maakt ook van alles met wide range hummies, maar ome Nels wilde gewoon PAF's klaarblijkelijk. Zijn ook niet mijn pickups maar hey, zijn gitaar! En het klinkt trouwens te gek. Zoek maar even Nels cline 4 op. Is met Julian Lage. Daar speelt -ie op deze. Lekker avant guarde. Love it.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top