Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Huiskameroptreden, welke versterker?

    Met mijn band geven we volgende maand een huiskameroptreden (Gluren bij de Buren). Ik zelf heb een behoorlijke versterker (Marshall 2x100 Watt), maar onze andere gitarist heeft alleen een oefenversterker van 15 Watt. En onze bassist een basversterker van 80 Watt. Verder wordt er op een gewoon drumstel gedrumd.
    De huiskamer is ongeveer 50 m2 groot en zal (hopelijk) vol staan met publiek.

    De hamvraag is nu: is de 15 Watt oefenversterker voldoende? En de 80 Watt basversterker (ervan uitgaande dat je voor bas altijd hoger vermogen nodig hebt)?

    In een lege huiskamer zonder drum uiteraard wel, maar met de huiskamer vol en met drum?
    Anders moeten we spullen gaan huren. Op zich geen probleem, maar zonde als het niet nodig is.

    Graag jullie suggesties.

    Cheers

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    De drums bepalen min of meer het volume van de band.
    Met een drummer die zich kan aanpassen (ook zacht kan slaan) heb je genoeg aan 15 watt obviously.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De drums bepalen min of meer het volume van de band.
    Met een drummer die zich kan aanpassen (ook zacht kan slaan) heb je genoeg aan 15 watt obviously.
    Klopt helemaal. Ik ga ook weer mee doen (in Nijkerk) en ik neem ook een klein combootje mee.. Onze drummer gaat weer drummen met deze stokjes :


    En je moet het wel rustig aan doen in zo'n huiskamer..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    15w buizen is een heel verschil qua volume met 15w transtistor. Als het buizen zijn dan knalt hij makkelijk er boven uit, mits het speakertje mee kan komen.

    Leuk concept die huiskamer concerten. Ook wel eens bij mn zwager gehad. Super leuk om bij te zijn, laat staan om zelf te spelen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.415

    Standaard

    Ik heb 1 keer met m'n huiskamer ampje Vox VT15 met 8 inch speakertje meegedaan met een open podium en dat ging eigenlijk prima! Geen houthakkerdrummer weliswaar.. En een paar keer met de zeer lokale versie van struinen in de tuinen/open podium in tuin buurvrouw (Drum was een cajon..) en dat ging ook prima. Herrie zat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top