Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geitekaas Bekijk bericht
    Tja, dat snap ik niet?
    In de hals zit een stalen pen verwerkt met een stelbus, onder het plastic plaatje op de kop. Die kan je onder spanning zetten om de snaarsoanning te compenseren.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Die trekt je hals achterover als je hem aandraait. Verdiep je even hierover online. Is redelijk simpel allemaal.

  3. #13

    Standaard

    Je hebt groot gelijk. Van die pen weet ik wel. Kende die term die gebruikt werd alleen niet en begreep dus de link niet. Hij bedoelde dus dat met andere snaren de hals bijgesteld moet worden.
    Dat snap ik. Is ook 1 van mijn vragen of ik dat als beginner zelf moet doen of laten doen....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Die trekt je hals achterover als je hem aandraait. Verdiep je even hierover online. Is redelijk simpel allemaal.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    Als beginner ?
    Tremolo in overweging genomen, en je toch wel niet voordehand liggende keuze ?
    Bespaar jezelf de ergernis, het gefrot, en misschien wel de schade.
    Laten doen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Een S420? Dus daar zit een ZR-tremolo op. Die kun je juist als beginner heel makkelijk afstellen.
    Op de site van Ibanez zijn hele duidelijke en volledige gebruiksaanwijzingen m.b.t. het afstellen van deze tremolo, alsmede het afstellen van de hals e.d. Gewoon rustig aan proberen, snaar voor snaar erop te zetten, zoals al eerder werd geadviseerd.

    Alsof een Wizard hals alleen maar gemaakt is voor 0.09........

  6. #16

    Standaard

    HAHA! Oei, de een dit, de ander dat. Poeh.
    Maar waar ik ook kijk, ik zie die gemakkelijke handleidingen niet. Ik zal wel weer blinde kip zijn:-(

    Maar ik weet nu tenminste wel wat voor soort tremolo het is. Een ZR dus....


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Een S420? Dus daar zit een ZR-tremolo op. Die kun je juist als beginner heel makkelijk afstellen.
    Op de site van Ibanez zijn hele duidelijke en volledige gebruiksaanwijzingen m.b.t. het afstellen van deze tremolo, alsmede het afstellen van de hals e.d. Gewoon rustig aan proberen, snaar voor snaar erop te zetten, zoals al eerder werd geadviseerd.

    Alsof een Wizard hals alleen maar gemaakt is voor 0.09........

  7. #17

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Wil je de tremelo zwevend hebben? Dan zul je de veren een heel stuk strakker moeten zetten aan de achterkant om de snaarspanning die zal toenemen te compenseren. Of je zet er 1 of 2 bij. Als je de tremelo strak tegen de body wilt hebben ( alleen naar beneden, dive-only) kun je er zeker een paar veren bijzetten. Je zult zien als je de nieuwe snaren erop hebt en op de juiste toonhoogte hebt gestemd, de tremelo een heel stuk naar voren is gekanteld. Dat zul je dus moeten bijstellen. De 5 way switch werkt (waarschijnlijk) als volgt:
    -stand 1 (helemaal omhoog): hals element
    -stand 2 (een naar beneden): halselement gesplit, waarschijnlijk binnenste element.
    -stand 3 (middenstand) : beide elementen in serie
    -stand 4 (een verder naar beneden) : brugelement gesplit, waarschijnlijk binnenste element.
    -stand 5 (helemaal naar beneden) : brugelement
    Nu kan het zijn dat er nog een push/pull knop op zit om de elementen te splitten(volume of tone knop uitrekken) en dan zullen de schakelingen nog diverser zijn en niet geheel zoals boven beschreven.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Als je de tremelo strak tegen de body wilt hebben ( alleen naar beneden, dive-only) kun je er zeker een paar veren bijzetten.
    Bij een locking trem met recess zoals de betreffende Ibanez?
    Ik geloof dat ik het niet zo'n strak plan vind om die zo ver "om" te trekken tot ie alleen dive only doet. Dan beter een trem stop monteren, of een blokje hout.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bij een locking trem met recess zoals de betreffende Ibanez?
    Ik geloof dat ik het niet zo'n strak plan vind om die zo ver "om" te trekken tot ie alleen dive only doet. Dan beter een trem stop monteren, of een blokje hout.
    Klopt, is inderdaad beter. Maar om te beginnen is een Floyd Rose achtige trem niet fijn met zo'n snaardikte. Die gaat heel stroef worden dan. Dan kun je 'm inderdaad beter voorzien van een tremstop of zelfs helemaal blokkeren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top