Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1

    Standaard .12 op een Ibanez... kan dat?

    Ff een paar absolute beginnersvragen.

    Ik heb net een Ibanez S420 BBS gekocht. Eerder naar een Les Paul gekeken. Was niet wat ik zocht... Mooi ding, prima staat. Aardige kerel. Zachte prijs. Leuk experiment om te kijken of ik iets kan met zo’n ding. Nu ben ik een archtop speler. Jazz, al jaren. Dikke snaren. Vind ik ook fijn. Ik wil die ook op de Ibanez zetten.
    Nu wordt, zo te zien het snaren verwisselen zowiezo een hels karwei, daar bereid ik mij al geestelijk op voor😀 maar de volgende vragen komen op:
    1 Kan dit?
    2 Moet ik de gitaar opnieuw afstellen? (Zowel de tremolo als de hals)
    3 Moet ik dat zelf doen als beginner of bij een zaak?
    4 Ik heb een zaak gebeld en die raden het af..... maar ik ben eigenwijs én heb de snaren al! Ik zie genoeg mensen zelfs .13 op een stratocaster zetten! Werkt dus wel. Gewoon doen?
    5 Waar vind ik een goede instructiefilm voor beide afstellingen?
    6 Het zal wel aan mij liggen maar waar vind ik een handleiding van dit ding?
    7 De 5-way switch, als de switch naar voren steekt, dus dicht bij de nek, is dan de pickup van de nek aan? Of juist andersom, de bridge? Ik kan het op het plaatje op de Ibanezsite maar slecht zien.

    Sorry, allemaal van die noobvragen😀 Toch hoop ik op een behulpzame ziel!

    Allemaal een heeeeeeeerlijk muzikaal 2019!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Geen ervaring mee.. Maar ik kan me voorstellen dan een dun wizard nekje gemaakt voor 009 d'r moeite mee kan hebben.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Zo vanaf een afstandje ben ik ook geneigd om het af te raden. Dun nekje, zwevende tremolo.. als het al mogelijk is geeft het wel enorm veel afstelwerk..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4

    Standaard

    Hummmm. Dan de snaartjes maar terug sturen☹️

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Gewoon proberen en aankijken. Een hals breekt niet zomaar in tweeën en een halspen ook niet. Desnoods eerst in D, later in Eb en dan in E. Tremelo moet wel afgesteld worden, waarschijnlijk zelfs met 5 veren.
    Schakelaar richting hals is hals element, richting brug is brugelement waarschijnlijk heb je een toplock, dus niets om in te vijlen etc.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Er zit niet voor niets een trussrod in

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Gewoon proberen en aankijken. Een hals breekt niet zomaar in tweeën en een halspen ook niet. Desnoods eerst in D, later in Eb en dan in E. Tremelo moet wel afgesteld worden, waarschijnlijk zelfs met 5 veren.
    Schakelaar richting hals is hals element, richting brug is brugelement waarschijnlijk heb je een toplock, dus niets om in te vijlen etc.
    Vind ik eigenlijk wel een goede tip.
    Heb je meteen de luxe van een gitaar die naar andere toonzetting uitnodigt.

  8. #8

    Standaard

    Tja, dat snap ik niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Er zit niet voor niets een trussrod in

  9. #9

    Standaard

    Daarom wilde ik dat dus proberen. Een ander soort geluid in combinatie met zo'n Ibanez. Gewoon benieuwd:-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Vind ik eigenlijk wel een goede tip.
    Heb je meteen de luxe van een gitaar die naar andere toonzetting uitnodigt.

  10. #10

    Standaard

    Poeh, mensen, ik hoop dat jullie mijn andere vragen ook bekijken?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Gewoon proberen en aankijken. Een hals breekt niet zomaar in tweeën en een halspen ook niet. Desnoods eerst in D, later in Eb en dan in E. Tremelo moet wel afgesteld worden, waarschijnlijk zelfs met 5 veren.
    Schakelaar richting hals is hals element, richting brug is brugelement waarschijnlijk heb je een toplock, dus niets om in te vijlen etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top