Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Standaard Audio interface problemen

    Heb sinds kort een andere audio interface ben van Scarlett Solo naar Presonus Studio 24 overgestapt de reden waarom ik een nieuwe interface heb gekocht was door kleine geluidsonderbrekingen lijkt er haast wel op dat er kleine vertragingen of onderbrekingen plaats vinden ik vind ze ook terug in de opnames.
    Laptop kan het haast niet zijn Asus ROG i7 van 2017 64 bit besturingsysteem Windows 10 als jullie meer info willen moet ik het even opzoeken.

    Heb de laatste drivers geïnstalleerd en al andere kabels gebruikt. Lijkt haas wel alsof het met de nieuwe interface ergers is geworden.
    Gebruik ook een Studio One 4 i.p.v. Cubase Elements 9 voorheen met de Scarlett Solo

    Kennen jullie dit probleem of zou het nog andere oorzaken kunnen zijn ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Al eens met de latency en bitrate gespeeld?

  3. #3

    Standaard

    Alle andere activiteiten van Windows zoveel mogelijk uitgezet?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2010
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    162

    Standaard

    Ja hogere en lagere bit rare gebruikt , maar enige wat me echt opvalt is dat het niet constant is. En als ik kijk bij taakbeheer prestatie komt CPU niet boven 7% en geheugen onder de 4 van de 8 maximaal .

    Ik dacht echt dat het aan de oude interface lag wat een Scarlett Solo 2nd generation is.
    Enige wat ik tussen gitaar en interface gebruik is een Boss BD-2 als booster maar die gebruikt ik ook voor mijn versterker en daar heb ik geen problemen ?

    Meeste USB verbindings kabels hebben een soort onstoringsmagneet en dat zie ik niet bij de Presonus Studio 24 en bij mijn Scarlett had ik hem ook niet. Kan dat het zijn of actieve monitors die ik gebruik ? Interface staat wel boven op de linker speaker waar de elektronica inzit .



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Belastingdienst, leuker kunnen we je niet naaien wel makkelijker

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Google anders eens op dpc latency. Sommige plugins veroorzaken problemen omdat de voorrang in uitvoering onder Windows niet goed geregeld is. Of zo 😎 Heb er vorig jaar naar gekeken omdat ik vond dat mijn systeem ook niet naar behoren functioneerde.

    Ik gebruik Reaper, daarin kun je per plugin zien wat de dpc is. Ik kon het ook uitzetten in Reaper zonder dat dat verder problemen opleverde.

    Succes ermee, kan erg vermoeiend zijn dit soort zoekwerk.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Gebruik je als driver Asio4all?
    Deze werkt beter als de windows driver.Begin dan met een latency van 7mS en kijk of dan het getik over is.
    Lager als 7mS geeft bij mij ook problemen.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Gebruik je als driver Asio4all?
    Deze werkt beter als de windows driver.Begin dan met een latency van 7mS en kijk of dan het getik over is.
    Lager als 7mS geeft bij mij ook problemen.
    Scarlett geluidskaarten komen gewoon met degelijke ASIO drivers, je hoeft dan niet met houtje touwtje oplossingen als ASIO4all aan de slag.

    Gebruik je de ASIO driver? En zo ja, met welke latency? Met 32 samples latency is het niet gek dat je met 7% CPU gebruik gestotter krijgt. Het is een misverstand dat het pas te veel wordt voor je CPU bij 100%. Het aangegeven CPU-gebruik is vrijwel gelijk ongeacht je latency, maar toch krijg je meer gestotter bij lagere latencies.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Er zijn verschillende oorzaken mogelijk. Zoals geschreven moet je ver bij de asio for all driver blijven. De geluidskaart heeft uitstekende asio drivers die superieur zijn tov asio4all.

    Hopelijk lost je gestotter op door een lagere buffer. Een lagere buffer kost meer CPU kracht. De latency gaat dan ook naar beneden.

    Als je echt pech hebt is je laptop ongeschikt voor dit soort geluidskaarten. De laptop is nooit gebouwd voor high end audio en het kan zijn er een goedkoop usb chipje of iets dergelijks de boel verstopt.
    Op het opname forum staat een verhaal over dit soort dingen maar dat ging wel op firewire.
    Vriendelijke groet,

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Scarlett geluidskaarten komen gewoon met degelijke ASIO drivers, je hoeft dan niet met houtje touwtje oplossingen als ASIO4all aan de slag.
    Mijn ervaringen met asio4all zijn ook niet denderend (ik ben een leek, en ook weinig interesse in dat "gedoe" met drivers).
    Het gekke is, tot voor kort had ik geen asio driver beschikbaar als ik driversoftware ophaalde tbv mijn 1st gen scarlett.
    Nu heb ik toevallig een paar weken geleden de nieuwste scarlett drivers (van de 2nd gen) op mijn systeem gegooid, na de oude eerst te verwijderen. Nu wel asio beschikbaar zonder asio4all nodig te hebben, en een wereld van verschil.

    Ik denk dat de 1st gen scarlett niet de beste interface is die er bestaat (logisch gezien de prijs) maar nu is deze zéker werkbaar voor mij.

    Misschien zeg ik wat doms, of iets dat overbodig is, maar ik zou je (de TS) interface loskoppelen, alle drivers omtrent je interface eraf knikkeren, nieuwste drivers erop, dan interface inpluggen en vanaf daar je settings weer eens instellen.

  10. #10
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Voor een goede analyse van het probleem, er is open source software om buffers en latency te monitoren.

    https://www.resplendence.com/latencymon
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top