Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22

Discussie: Buizen

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Het meeste hierover is al wel gezegd, maar wat ik nog een nuttige toevoeging vind:

    Een groot deel van mijn bouwsels heeft een variabele voeding, ook wel bekend als 'power scaling'. Mijn eigen werkpaard bijvoorbeeld, een 15 Watt (blues)rock-versterker heeft een maximale voedingsspanning van 360 Volt. In de praktijk zet ik hem zelden hoger dan 200 Volt en thuis nooit meer dan 50, tenzij ik clean wil spelen. Hierdoor gaan de eindbuizen veel en veel langer mee. Het enige waar eindbuizen snel van slijten is urenlang op volle porrie scheuren. Hier zijn ze dan ook gewoon niet op ontworpen. Eigenlijk zou elke buizenversterker voor gitaar een 'scheurstand' moeten hebben waarmee je de voedingsspanning halveert en dus zonder grote slijtage lekker kunt scheuren.

    Op vol vermogen scheuren is met de meeste buizenversterkers alsof je een gigantische turbo in je Opel Corsa hangt en dan urenlang vol gas op de autobahn of het circuit gaat knallen. Het kán wel, maar de slijtage neemt gigantisch toe.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Powerscaling is voor sissy's, gwoon full power en doppen in je oren
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top