Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32

Discussie: Back home

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.321

    Standaard

    Zal ik toevoegen dan, dat ik vind, dat het allemaal zuigt ?
    Het één is schreeuwerig, het ander kwee.
    Ennuhhh.
    Perfecte opnames zuigen ook.
    Wie wil er nu een perfecte opname ?
    What good did ever evolve from that ?
    Coldplay ?

  2. #22

    Standaard

    In mijn optiek bestaat de perfecte mix/opname niet omdat iedereen muziek anders beleeft, ervaart en interpreteert.
    Beter is oneindig.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Nou zijn er best wel opnamen waar weinig tot niets op valt aan te merken hoor, kwee ff niet gauw een voorbeeld, maar ik heb CD's die perfect klinken.

    Als je op de pro recording forums komt heb je wel topics waar professionals posten wat ze als referentie gebruiken en 'So' van Peter Gabriel kom je daar bijvoorbeeld altijd tegen.

    Kan geen kwaad om dergelijke opnamen ook in je home studio als referentie te gebruiken als je gaat mixen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
    In mijn optiek bestaat de perfecte mix/opname niet omdat iedereen muziek anders beleeft, ervaart en interpreteert.
    Beter is oneindig.
    Dit. Naast goede smaak gitaristen zeg je ook zinnige dingen.




    Oh nee, goede smaak bestaat ook niet. Shit.

  5. #25

    Standaard

    Oh dat zeker maar er zijn ontzettend veel opnames waar niets op aan te merken valt. Alles valt en staat namelijk met die referentie waar je het tegen afsteekt. Is die referentie er niet dan wordt i.m.o. alles veel dynamischer. Uiteraard moet een opname/mix een bepaalde mate van balans hebben. Maar misschien moeten we de referenties eens wat vaker weg laten.

  6. #26
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Zal ik toevoegen dan, dat ik vind, dat het allemaal zuigt ?
    Het één is schreeuwerig, het ander kwee.
    Ennuhhh.
    Perfecte opnames zuigen ook.
    Wie wil er nu een perfecte opname ?
    What good did ever evolve from that ?
    Coldplay ?
    Bij een nummer als Killer Queen van Queen is het wel lekker wanneer de opname een beetje goed is. Een nummer met een ''perfect'' arrangement waarbij details een rol spelen, dan ook een goede opname/mix. En voor die tijd was het een goede opname en mix, en de heren gewoon met zijn allen met de handen aan de schuiven.

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Bij een nummer als Killer Queen van Queen is het wel lekker wanneer de opname een beetje goed is. Een nummer met een ''perfect'' arrangement waarbij details een rol spelen, dan ook een goede opname/mix. En voor die tijd was het een goede opname en mix, en de heren gewoon met zijn allen met de handen aan de schuiven.
    Vergeet ook niet dat wat je hoort echt zo is gespeeld en gezongen en dat deed Queen perfect. Nu kun je met de computer alles tot in het absurde manipuleren en de meeste mensen hebben geen flauw idee van wat er allemaal kan.

    Het is als een foto van een dame, geen vlekje of rimpeltje te zien dankzij de computer. En met geluid kun je nog veel verder gaan dan met beeld.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
    Oh dat zeker maar er zijn ontzettend veel opnames waar niets op aan te merken valt. Alles valt en staat namelijk met die referentie waar je het tegen afsteekt. Is die referentie er niet dan wordt i.m.o. alles veel dynamischer. Uiteraard moet een opname/mix een bepaalde mate van balans hebben. Maar misschien moeten we de referenties eens wat vaker weg laten.
    Kijk, als e.o.a. jaren 80 mix helemaal dichtgesmeerd is van de chorus op de master bus, tsja, is dat 'fout'? Wanneer is iets bewust gedaan of juist niet? En wanneer is dat 'goed' of 'fout'? Uiteindelijk, ondanks dat ik best snap wat de evt argumenten voor een 'goede' of 'foute' mix zouden zijn, gaat het om wat de luisteraar er van vindt.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Vergeet ook niet dat wat je hoort echt zo is gespeeld en gezongen en dat deed Queen perfect. Nu kun je met de computer alles tot in het absurde manipuleren en de meeste mensen hebben geen flauw idee van wat er allemaal kan.

    Het is als een foto van een dame, geen vlekje of rimpeltje te zien dankzij de computer. En met geluid kun je nog veel verder gaan dan met beeld.
    Ik denk dat je bij de meeste bands in t prog rock of zelfs arena of whatever rock ook niet echt bang hoeft te zijn dat ze t niet kunnen hoor. Het niveau van bands ligt steeds hoger.

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard



    Wat vinden jullie van deze mix? En dan moet je ff de youtube compressie weg denken, want de CD heeft dat niet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top