Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32

Discussie: Back home

  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Vooropgesteld, ik heb geen flikker verstand van opnemen.....
    Maar vind je dit echt?
    De opname van benwave is veel helderder (vind ik prettig), en minder dichtgesmeerd (kan YouTube compressie zijn??). Kunnen allerlei oorzaken zijn waar ik geen weet van heb, maar dit is wat ik hoor op basis wat er aangeleverd wordt.
    Het geheel ademt, alle instrumenten zijn goed te horen en de balans tussen de verschillende instrumenten, daar is ook weinig mis mee inderdaad.
    Laatst gewijzigd door Brad; 1 januari 2019 om 13:03

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Haha, hij is weer geweldig. Ik heb er een paar keer naar geluisterd en Ben maakt mooie muziek, geen speld tussen te krijgen en ik begrijp dat iedereen die hier zijn opnamen post daar trots op is.

    Ik maakte die opmerking naar aanleidng van de kritiek die Ben had op het gitaargeluid van John, maar voornamelijk om te zien hoe Ben zelf met kritiek omgaat. Want kritiek leveren is makkelijk, maar er mee omgaan is niet eenvoudig.

    De mix van John valt ook van alles op een te merken, de zang is op een aantal plaatsen te hard, bij Ben is de zang op een aantal plaatsen te zacht en wordt weggemoffeld door veel andere geluiden. Lijkt me ook een typische gitaristenmix, mag van mij hoor.

    Het moeilijke van mixen is om de juisste balans te vinden tussen alle elementen, maar de luisteraar vindt meestal de zang toch wel erg belangrijk.

    Ben is een goede gitarist en zanger en mij maakt mooie muziek. Je hoort ook dat hij er zijn stinkende best voor doet en dat verdient respect en bewondering.

    Ik vind het alleen wel jammer dat hij soms zo onvriendelijk reageert naar anderen, is nergens voor nodig.

    Vooral doorgaan.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    ik vind de mix echt niet slecht hoor. Hooguit zit de zang net iets te ver naar achteren in het refrein. Persoonlijk zou ik ergens nog een pakkende bridge tussen plakken. Maar smaken verschillen, misschien vind jij het goed zo.

    Mixen is trouwens een kunst. Ik heb er wel eens bijgezeten en na een uur ben je al doof voor de nuances. Je bent vervolgens nog afhankelijk van het bedrijf dat de mastering doet. Ook dat kan misgaan, heb ik ervaren. Te veel bas en midlaag verdwenen, te veel midhoog over. Enfin, wie een volwassen mix kan maken, krijgt van mij applaus.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 1 januari 2019 om 13:32
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Haha, hij is weer geweldig. Ik heb er een paar keer naar geluisterd en Ben maakt mooie muziek, geen speld tussen te krijgen en ik begrijp dat iedereen die hier zijn opnamen post daar trots op is.

    Ik maakte die opmerking naar aanleidng van de kritiek die Ben had op het gitaargeluid van John, maar voornamelijk om te zien hoe Ben zelf met kritiek omgaat. Want kritiek leveren is makkelijk, maar er mee omgaan is niet eenvoudig.

    De mix van John valt ook van alles op een te merken, de zang is op een aantal plaatsen te hard, bij Ben is de zang op een aantal plaatsen te zacht en wordt weggemoffeld door veel andere geluiden. Lijkt me ook een typische gitaristenmix, mag van mij hoor.

    Het moeilijke van mixen is om de juisste balans te vinden tussen alle elementen, maar de luisteraar vindt meestal de zang toch wel erg belangrijk.

    Ben is een goede gitarist en zanger en mij maakt mooie muziek. Je hoort ook dat hij er zijn stinkende best voor doet en dat verdient respect en bewondering.

    Ik vind het alleen wel jammer dat hij soms zo onvriendelijk reageert naar anderen, is nergens voor nodig.

    Vooral doorgaan.
    Sportief gereageerd van je Han.
    Ik kan zelf heel goed tegen kritiek, heb daar echt geen enkel probleem mee
    ik ben dan ook nog nooit een discussie aangegaan over mijn eigen muziek iedereen mag daar van vinden wat hij of zij vind.
    Het enigste wat ik van John zijn bijdrage zei was dat ik het een irritant slaggitaartje vind.
    Ik heb niets over zijn geluid gezegd anders dat ik het een mooi solo geluid vond.

    Ik vind dat ik best een mening mag hebben over de hier geplaatste muziek
    En hoe ik dat doe moet ik zelf weten. Ik laat zien door middel van mijn eigen bijdrages hoe zwaar daar aan getild kan worden

    Als je als muzikant niet tegen kritiek van een mede muzikant kan, heb je wat mij betreft de verkeerde hobby.
    Als ik elke keer dat ik commentaar krijg of kreeg van mijn mede bandleden kwaad moest worden had ik geen leven

    Complimenten krijgen is fijn bedankt iedereen daarvoor altijd leuk om te horen

  5. #15

    Standaard

    Han ur a hero
    en Ben lang niet slecht best wel goed eigenlijk

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    ik vind de mix echt niet slecht hoor. Hooguit zit de zang net iets te ver naar achteren in het refrein. Persoonlijk zou ik ergens nog een pakkende bridge tussen plakken. Maar smaken verschillen, misschien vind jij het goed zo.

    Mixen is trouwens een kunst. Ik heb er wel eens bijgezeten en na een uur ben je al doof voor de nuances. Je bent vervolgens nog afhankelijk van het bedrijf dat de mastering doet. Ook dat kan misgaan, heb ik ervaren. Te veel bas en midlaag verdwenen, te veel midhoog over. Enfin, wie een volwassen mix kan maken, krijgt van mij applaus.
    Met automatisering en de juiste processors/plugins kun je redelijk perfecte mixen maken, maar je gaat vaak te lang door. Als je dan luistermoe bent geworden hoor je bagger. Je gaat dan een half uurtje koffie leuten, andere dingen doen en als je dan weer terug komt is er niets veranderd, maar het klinkt opeens stukken frisser en gedetailleerder.

    En masteren, dat is een apart geval. Ik heb vaak de boel alleen maar slechter horen worden, als zo'n platenbaas weer eens naar zo'n masterboer ging die alleen maar voor zo hard mogelijk ging en alle dynamiek er uit had geperst.

    Er zijn mooie plugins waarmee je het zelf beter kunt doen, een paar goede monitoren en frisse oortjes helpen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Beetje raar om een eigen mix hier te posten als soort sluikreclame oid?

    Mooi, moody nummer weer Ben. Je stem is hier hier sterk, goed gedaan. Ik zie dat hier allerlei mix-experts met diepgaande analyses bezig zijn dus over de mix houd ik maar angstvallig mijn mond

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Beetje raar om een eigen mix hier te posten als soort sluikreclame oid?

    Mooi, moody nummer weer Ben. Je stem is hier hier sterk, goed gedaan. Ik zie dat hier allerlei mix-experts met diepgaande analyses bezig zijn dus over de mix houd ik maar angstvallig mijn mond
    Waarom zou je angstvallig je mond houden? Er wordt hier naar je mening gevraagd toch? Dat houdt je normaal ook niet tegen��

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Het was sarcasme.... sorry

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Het was sarcasme.... sorry
    Oh....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top