Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Onderhoud gitaar snaren

    Hallo Gitaarvrienden,

    Allereerst de allerbeste wensen voor het nieuwe (muziek)jaar.
    Vast al een besproken op dit forum, maar kon er niet veel over vinden.
    Hoe kan ik het beste mijn gitaar snaren onderhouden? Er bestaan wel dingen zoals Fretfast ed, maar deze zijn niet echt goedkoop, drogen snel uit en worden snel smerig.
    Zijn er wellicht ook huis,tuin en keukenmiddelen die net zo goed werken en veilig te gebruiken zijn?
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    M.v.g. en een goed uiteinde.
    Han

  2. #2

    Standaard

    Dag Han,

    Ook de beste wensen voor het nieuwe jaar. Olijfolie is een mogelijkheid volgens onderstaand topic:

    https://www.guitarmasterclass.net/gu...showtopic=9312

    Groet, Elvee

  3. #3

    Standaard

    hi Han,

    de beste wensen voor 2019! Ik heb diverse middelen geprobeet, maar wat voor mij het beste werkte was andere snaren :-)
    Ik gebruikt sinds 2 jaar Elixir 80/20 nanoweb op al mijn akoestische gitaren en van iedere twee maanden wisselen ben ik naar een keer per jaar gegaan. Kan deze echt aanbevelen (geen aandelen ofzo hahaha)!!!

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Hier ook +1 voor elixer snaren. Heb zelfs een post erover dat ik meerdere jaren doe met elixer.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Snaren lopen gewoon terug in kwaliteit en dus is bij tijd en wijle vervangen de enige echte oplossing. Wat in ieder geval ook scheelt is zorgen dat je niet met vette tengels gitaar gaat zitten spelen, dus geen patat en spelen tegelijk zeg maar. Ik was om die reden vaak even m'n handen voor ik ga spelen.
    Ben geen fan elixer snaren maar das meer een kwestie van smaak. Ik heb goede ervaring met d'adario EXP coated snaren, komt volgens mij een beetje op het zelfde neer maar dan van een ander merk.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  6. #6

    Standaard

    Ik ben ook fan van Elixir 80/20 Nanoweb en ze gaan inderdaad ontzettend lang mee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top