Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 17 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 168
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Topic komt mij bekend voor.
    Had dat met mijn strat plus ook.
    Op een gegeven ogenblik had ik er gewoon geen last meer van.
    Destijds niet aan gedacht om 'm te verkopen, was mijn eerste hele zomer werken veel te dure gitaar.
    Heeft een poos en wat stabieler inkomen geduurd voordat ik die in de ruil durfde te gooien.
    Waarmee ik bedoel te zeggen...
    Kans is groot dat het voorbij gaat, maar wil je dat uitzitten ?
    Misschien moet je 'm ruilen voor een ingepeelde ?

  2. #42

    Standaard

    Bedankt voor de tips!
    Inmiddels al heel wat aanpassingen die ik zelf kon doen gedaan. 3 veren in de trem en 9,5 ghs pure nickel snaren.

    Het is nu wel ietsje beter maar het vlees van men vinger stropt gigantisch op de maple toets.

    Ik lees op verschillende sites dat de lak moet uitharden en het dan veel beter gaat gaan.
    Ik weet echter niet of ik nog 2 jaar wil verder klooien, het speelt gewoon niet lekker.

    Het enige probleem is dat ik veel geld zal verliezen als ik hem verkoop ook al is hij nieuw.

    Goh het uitzitten ja als het zeker overgaat.
    Maar die frets die dik in de lak liggen, hoe kan dat nu beteren? Zakt de lak in over tijd misschien?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Die bladert wat af ja.
    Kruipt wat terug zo vanaf en rond de fretjes.
    Op een gegeven ogenblik zie je korstjes, zie je de toets zo hier en daar onder de lak verschijnen rondom de frets.
    Als je veel speelt, gaat dat over de jaren zo een mooie verweerde toets worden.
    Maar dan moet 't inslijten.
    Spelen, spelen en nogeens spelen dus.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Als je er meteen vanaf wilt zijn...
    Ben helemaal niet technisch, maar ik kan me voorstellen dat je de boel licht zou kunnen (laten) opschuren.
    Fretjes mee polijsten, ben je lakloos & gevlakt...

    Edit; lijkt misschien rigoreus op een nieuwe gitaar, maar ik ben niet anders gewend these days dan dat ik een paar honderd euro bovenop de aanschafprijs van een gitaar moet rekenen, om het ding precies goed voor mij te laten maken.
    In jouw geval; als je over alle andere specs en geluid tevreden bent..?
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 24 maart 2019 om 18:16

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ben helemaal niet technisch, maar ik kan me voorstellen dat je de boel licht zou kunnen (laten) opschuren.
    Dit plus veel.
    Niet om meer ruimte te creëren, maar mat maken geeft een andere feel. Als je nou met heel erg fijn schuurpapier (2000 grit of zo?) de toets mat maakt, kun je altijd nog weer polijsten mocht het niet werken.

  6. #46

    Standaard

    Ik heb er nu pure nickel ghs 9,5 snaren opgezet en dat scheelt weer aardig. Even zo gewoon worden en in het slechtste geval naar een setje 0,9.

    Ik geef de hoop nog niet op.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #47

    Standaard

    Heb er ook één van de oude serie...al sinds 2004 of zoiets. In 't begin was de nack inderdaad best wel sticky en de veel lak op de frets. De frets waren met een paar weken kaal...en het plakkerige was er ook met een paar maanden wel af. Veel speulen ;-)

  8. #48

    Standaard

    Ik speel nu toch bijna 2 jaar op men EJ stratje. De neck en toets mat gezet met een 1500 micromesh padje.

    Hij heeft nog geen optreden mee gedaan omdat ik er jammer genoeg nog steeds niet consistent op kan spelen.

    Als mijn handen een beetje vochtig zijn bij warm weer stropt heel die gitaarnek zoals stroop. Zelfs al is die nu mat en speel ik met 09 snaren.

    De andere gitaren van mexicaanse afkomst met rosewood neck doen het gewoon normaal.

    Is nu echt de enige oplossing verkopen of helemaal blank schrapen? Dat vind ik weer zo drastisch

    Misschien is vaseline een oplossing 😆.

    Slides, bends, worden ongeleide projectielen en das niet fijn! Verder is de gitaar perfect qua klank en licht als een veer.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    1500 is wel heel fijn. Ik pak superassilex blauw/600 voor dit soort klusjes. Dat blijft veel langer mat dan 1500.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Inderdaad wat grover schuren zal het oplossen. Overigens snap ik het probleem maar half en geeft het mij een "prinses op de erwt" gevoel. Maar wie ben ik....?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top