Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 17 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 168
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Jikes, is dat niet overdreven! Herfret en lak van het fretbord halen dan ofzo?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Beter een herfret dan de gitaar onder het bed schuiven...zo'n grote ingreep is dat nu ook weer niet.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Ik zou een signature eric johnson niet gaan aanpassen, is echt zonde!
    als het niks voor je is dan is het niks... beter de verkoop in en iets zoeken wat je beter ligt!
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als het aan de hoogglans van de toets ligt zou je die wellicht mat kunnen maken met hele fijne staalwol, of fijn schuurpapier.
    Maar terug naar hoogglans indien het niet bevalt betekent dan eigenlijk dat je weer moet.polijsten als dat nog kan.
    Ik vraag me af of je het matte minder plakkende oppervlak enigszins zou kunnen simuleren met van die (low tack) schilderstape, zodat je in ieder geval die invloed kunt uitsluiten (of niet). Weet niet of die tape nog wat met de (nitro?) lak doet op korte termijn.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als er tape op gaat is er nog minder ruimte tussen frets en toets. Lijkt mij averechts werken.

    Het gouden 3M low tack tape kan op nitro maar niet te lang. Uurtje max. Is mijn ervaring.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Als de Eric Johnson strat je verder goed bevalt qua sound en halsprofiel dan moet je hem gewoon laten herfretten.
    Het is natuurlijk niet voor niets dat de meeste huidige customshop Fenders gefret zijn met 6105 maatvoering frets.
    Nou is het overigens ook niet zo dat de EJ strat heel laag vintage fretdraad heeft, gewoon medium/jumbo wat Fender ook een hele tijd op hun american standard lijn heeft gebruikt.
    Kortom; tall & narrow frets ala dunlop 6105 / Jescar 55090.
    Gezien de waarde/prijs van de gitaar is het het zeker waard.
    Ook de mooie neck van de EJ strat doet wat met de sound van de gitaar. Dus om er nou een andere neck op te zetten zou ik niet doen.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Ik zou een signature eric johnson niet gaan aanpassen, is echt zonde!
    als het niks voor je is dan is het niks... beter de verkoop in en iets zoeken wat je beter ligt!
    Mee eens. Wat ik me toch afvraag: deze strat is gemaakt volgens Johnsons specs. Kennelijk heeft hij zelf dus geen last bij bendings met de wat lagere frets in combinatie met de lak. Ik heb zelf ook een strat met gelakte toets en er ook geen last van.
    Kennelijk ligt deze combinatie jou gewoon niet of is het een technisch probleem. Of zijn de frets heel erg afgesleten?

    Ik zou hem gewoon verkopen of herfretten.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb zelf ook een Strat met vintage fretten en Maple toets....., Opdrukken?? geen probleem dus ik vraag me af of er niet iets anders speelt. Misschien moeten de fretten eens goed gepolijst worden of wat was op de toets of zo.... of gewoon wat meer gebruikt worden, daar gaan gitaren ook beter van spelen.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Hmm, ik heb dus ook een EJ strat, vroeg model, zonder gat erin . Die stijfheid kan ik wel beamen. Maar met benden heb ik daar totaal geen last van. Ik merk juist dat door die 12 inch radius ik kan benden wat ik wil zonder problemen en heel makkelijk. Ik speel meer bluesy muziek met een hogere actie. Geen shred werk. Misschien dat daar het verschil ligt.

    Ik zou ook een EJ strat verder niet gaan aanpassen, dan kan je em beter verkopen lijkt me en een normale strat halen.

    Ik merkte overigens wel een groot verschil in klank en snaarspanning wanneer ik switchte van pure nickel snaren , naar gewone snaren (d'adarrio 010) , anders moet je misschien een setje pure nickel snaren 09 bestellen kijken hoe dat voelt.





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben sinds 3 weken blije eigenaar van een EJ strat in 2TS met een Fje erin.

    Heerlijke hals en super klank.

    1 minnetje is de stijfheid die ik ervaar om te benden. De snaar trekt onder mijn vingers onderuit. Dat maakt het al heel lastig om te benden laat staan met vibrato.
    Op men andere strat gaat dat als boter, ook met 0,10 snaren. Gisteren heb ik er dan een 09 setje op gezet, maar dan voel ik gewoon amper een snaar onder mijn vingers. Qua tensie voelt het dan wel aan zoals 0,10 snaren. Erg vreemd.

    Er zijn hier meerdere EJ eigenaars, heeft iemand hiervoor een oplossing gevonden?

    De hals heeft bijna geen relief en de trem is geblokkeerd met 5 veren.
    Mijn andere strat heeft iets meer relief maaf ook 5 veren en de trem tegen de body. Action lijkt me ongeveer hetzelfde te zijn.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  9. #39

    Standaard

    Bedankt voor de tips!
    Inmiddels al heel wat aanpassingen die ik zelf kon doen gedaan. 3 veren in de trem en 9,5 ghs pure nickel snaren.

    Het is nu wel ietsje beter maar het vlees van men vinger stropt gigantisch op de maple toets.

    Ik lees op verschillende sites dat de lak moet uitharden en het dan veel beter gaat gaan.
    Ik weet echter niet of ik nog 2 jaar wil verder klooien, het speelt gewoon niet lekker.

    Het enige probleem is dat ik veel geld zal verliezen als ik hem verkoop ook al is hij nieuw.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als je hem niet gekocht hebt zul je het meeste geld verliezen bij verkoop.
    Had je hem 2e hands, beur je er toch wel hetzelfde voor als dat je er voor betaald hebt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top