Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard Een donkere periode...

    Ik heb hier al een tijd niks gepost, niet omdat er niks gebeurd is, maar meer omdat ik een beetje lui aan het worden ben in het heen en weer pompen van plaatjes en tekst.
    Misschien wel toepasselijk dat mijn laatste projecten allemaal een beetje ... nouja ... duister zijn uitgevallen

    Ik ben nog steeds best lui, dus ik ga nou eens niet van alles een uitgebreid bouwverslag intypen, maar hierbij een verzameltopic met de eindresultaten.

    De eerste was een elektrische resonator:



    Hij heeft een element en een microfoontje, zodat je de resonator-klank er wat doorheen kunt mengen.



    Het is nogal een bling-ding geworden, ik wilde eens wat ingewikkelders dan stippen op de hals. En een parelmoer topkam, om dat ook eens te proberen.



    Vervolgens heb ik het in mijn hoofd gehaald om een twaalfsnarige elektrische gitaar te proberen. Vooral om uit te proberen hoe het speelt met de snaren andersom. Dus als je aanslaat, eerst de lage en dan de octaafsnaar. Zoals de Rickenbackers het doen.



    Non-reversed Firebird-model, een twaalfsnarige brug die ik nog had liggen, en vooral:



    Een Tweerichtingsverkeer-kop! Het was even prutsen, maar het past! Bij het stemmen even opletten of je aan de juiste knop zit te draaien, maar het werkt wel.



    En de laatste die ik nog niet had genoemd, is een gevalletje "restverwerking". Een boel onderdelen die van minder goed gelukte projecten af zijn gekomen, met nog wat goedkope aanvullingen kwamen hierin heel aardig bij elkaar. Project Masonite:



    Nu alleen nog een echo-pedaal voor het laatste toefje surfgeluid...

    Intussen is trouwens de volgende ook alweer bijna klaar, maar die mag pas volgend jaar helemaal af verklaard worden (ik had er uit voorzorg al een nummer 1901 in gezet, om te zorgen dat ik de boel niet zou gaan afraffelen )
    Hopelijk kan ik me er dan wel weer toe zetten om er iets uitgebreider verslag van te doen, want die begint echt leuk te lijken!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Stuk voor stuk bijzondere gitaren zeg..!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Inderdaad wat knap man. Aparte modellen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    stijlvol zou ik het eerder noemen ;-)
    dat zwart met wit en chrome doet me denken aan die oude gangsterfilms uit de tijd van de drooglegging in de VS

    stylisch, maar bad to the bone

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    stijlvol zou ik het eerder noemen ;-)
    dat zwart met wit en chrome doet me denken aan die oude gangsterfilms uit de tijd van de drooglegging in de VS

    stylisch, maar bad to the bone
    Ja ok maar zwart/wit als combi is nu niet bepaald een noviteit.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Knap werk !

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.791

    Standaard

    In één woord: prachtig!!!
    Vraagje: heb je de metalen componenten van de resonator ook zelf gemaakt?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nee hoor, gewoon besteld.
    Metalen onderdelen maak ik héél soms zelf, vooral als het ongebruikelijke dingen zijn die niet standaard te koop zijn. Maar dit spul is wel te vinden in de diverse webwinkels van tegenwoordig.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    is de pickup in de resonator een gewone lipstick, of iets bijzonders speciaal voor een resonator?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Die lipstick is er een uit een setje van 3, dat ik ergens min of meer voor de lol heb besteld. Met het idee "daar kan ik vast nog wel eens wat mee." Er is weinig speciaal resonatorigs aan, behalve dat ik het visueel wel goed vond staan.
    Dit is het nek-element van dat setje. De andere twee zitten op de Masonite, want daar horen ook immers van die dingen op...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top