Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nooit meegemaakt dat Marshalls na zeven keer repareren nog kuren hebben.
    Misschien ligt het er ook aan dat in die oefenruimte meerdere bands gebruikmaken van die amp en er niet zorgvuldig mee omgesprongen wordt.
    Ook mag je de vraag stellen of de desbetreffende reparateur wel capabel is, als hij het niet voor mekaar krijgt die amp betrouwbaar te repareren.
    Doe je een buizenamp om de 3 jaar in onderhoud, gaat hij een levenlang mee in principe.
    Maar gebruik de settings die ik je stuurde en je sound zal er dik van opknappen.
    Mid: 3 uur, treble: 1 uur, Bass: 9 uur. En die jvm zal nog een contour regelaar hebben en tweak daar eens mee, best kans dat je die in het midden dus op 12 uur kunt zetten.
    En alsjeblieft een les Paul, daar knapt het echt van op!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nooit meegemaakt dat Marshalls na zeven keer repareren nog kuren hebben.
    Misschien ligt het er ook aan dat in die oefenruimte meerdere bands gebruikmaken van die amp en er niet zorgvuldig mee omgesprongen wordt.
    Ook mag je de vraag stellen of de desbetreffende reparateur wel capabel is, als hij het niet voor mekaar krijgt die amp betrouwbaar te repareren.
    Doe je een buizenamp om de 3 jaar in onderhoud, gaat hij een levenlang mee in principe.
    Maar gebruik de settings die ik je stuurde en je sound zal er dik van opknappen.
    Mid: 3 uur, treble: 1 uur, Bass: 9 uur. En die jvm zal nog een contour regelaar hebben en tweak daar eens mee, best kans dat je die in het midden dus op 12 uur kunt zetten.
    En alsjeblieft een les Paul, daar knapt het echt van op!
    Nja, niet mijn pakkie an verder, maar het is wel kwalijk dat ze de versterkers niet op orde hebben.
    Ik ga zeker eens aan de slag met die instellingen! Ben benieuwd

    Les Paul zit ik naar te kijken al een tijd, zo'n Harley Benton SC-450 vind ik wel wat, heb niet veel te besteden voor een gitaar en vind dat ook niet nodig. Strat was 95 euro, werkt prima, dus een Les Paultje van 150 moet ook meer dan prima zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Zal die settings volgende week proberen!
    Hij klinkt best oke, zeker Crunchy en Clean. Maar er is ál-tijd wel wat mis mee, dan weer een buis stuk, dan weer de input van de cabinet, dan weer de output van de head die los zit, dan werkt de footswitch niet meer, het is al-tijd wel iets..

    Een van de mensen daar zei "Dat krijg je als je spul vaak gebruikt" maar dat vind ik een non-argument, want de Fenders Twin Reverb die gebruikt worden werken altijd zonder morren, heb jaren geleden in een band gespeeld (Oke, ik speelde toen toetsen) en gebruikte een Vox VT20, die had ook nooit problemen.

    Marshalls die wij gebruiken hebben ze het afgelopen jaar 7! Keer ter reparatie gehad, ZE-VEN KEER.
    En tijdens de een na laatste keer was er een aansluiting niet goed en kreeg ik daar de schuld van omdat die versterkers hártstikke betrouwbaar zijn en alles kapot gaat als ik er naar kijk en dat als ik het zo goed zou weten ik ze maar geld voor versterkers moest geven.

    (Maar toen ik zei dat ze misschien maar eens moesten investeren in 8 goede nieuwe Vox/Roland versterkers bleven ze stil..)
    De enige Marshalls waarvan ik weet dat die na verloop van tijd problemen opleverden zijn de Valvestates. Verder compleet probleemloze versterkers, waar ook buizen niet "stuk" gaan maar langzaam verouderen, minder worden en je een nieuw versterker gevoel geven als je de buizen vervangt. Als je vaak problemen met in- en output hebt, dan komt volgens mij de factor leo (lomp en onbenullig) om de hoek kijken. Kortom 7 keer in een jaar kapot ligt aan jou of aan de reparateur.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Absoluut. Die hb’s kan je je geen buil aan vallen. Gewoon bestellen bij Thomann. Is hij niet goed, terugsturen en een nieuwe bestellen totdat je de juiste hebt😉
    Prima gitaartjes voor jou kunsten👌

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    maar het is wel kwalijk dat ze de versterkers niet op orde hebben.
    Helemaal mee eens bij een oefenruimte waar je ervoor betaalt.

    Alleen in dergelijke oefenruimtes die wij hier hebben is dat ongeveer onbegonnen werk.
    90% van de gebruikers kijkt nergens naar "want het is toch niet van mij".

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wij huren een oefenruimte waar we onze spullen mogen laten staan, opgeslagen in kasten. Binnen 10 minuutjes opgebouwd. Dus altijd over mijn eigen amp. Niemand anders komt eraan, altijd lekker en nooit gezeik.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Nja, niet mijn pakkie an verder, maar het is wel kwalijk dat ze de versterkers niet op orde hebben.
    Ik ga zeker eens aan de slag met die instellingen! Ben benieuwd

    Les Paul zit ik naar te kijken al een tijd, zo'n Harley Benton SC-450 vind ik wel wat, heb niet veel te besteden voor een gitaar en vind dat ook niet nodig. Strat was 95 euro, werkt prima, dus een Les Paultje van 150 moet ook meer dan prima zijn.
    Ik heb zelf ook zo'n HB LP en ben er zeer tevreden over, echt een prima gitaar!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Absoluut. Die hb’s kan je je geen buil aan vallen. Gewoon bestellen bij Thomann. Is hij niet goed, terugsturen en een nieuwe bestellen totdat je de juiste hebt��
    Prima gitaartjes voor jou kunsten��
    Hoho.... en de mijne!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Helemaal mee eens bij een oefenruimte waar je ervoor betaalt.

    Alleen in dergelijke oefenruimtes die wij hier hebben is dat ongeveer onbegonnen werk.
    90% van de gebruikers kijkt nergens naar "want het is toch niet van mij".
    Ok, maar meestal wordt er een gitaar ingeplugd en wat aan de knoppen gedraaid, alles misschien wat te hard gezet, veel feedback, etc. en daar kan een buizenversterker juist weer heel goed tegen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.488

    Standaard

    Dat wel, maar er zijn ook de gitaristen die wel het cabinet gebruiken en niet de top, en de top dan van de kast af rukken (even vergeten de speakerkabel eruit te halen) en de top letterlijk in een hoek smijten, dat soort dingen.
    Het is diep triest maar ja....

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    14.002

    Standaard

    Ik hoor geen fusion maar wel een lekkere relaxte solo. Die precies lang genoeg duurt. Goed gedaan!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top