Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard Aan te schaffen: nieuwe wireless - maar welke?

    De titel zegt genoeg. Na drie Line6 systemen, met name vier TBP12 beltpack's, te hebben versleten, ben ik toe aan iets anders. Als het wederom een systeem met beltpack betreft, dan graag een beltpack zonder teveel uitstekende delen, zonder rubber randjes en ribbeltjes en knopjes (TBP12......) die na verloop van tijd lam raken en slijten. Dus graag een gladde, rechthoekige beltpack. Heb een tijdje een Sony systeem gehad waarvan de beltpack mij uitermate goed beviel maar deze wordt niet meer gemaakt. Ook de nieuwere Line6 TB516G beltpack, onderdeel van de Relay70/75 spreekt me aan maar deze serie is in de EU uit de handel genomen.
    Een systeem met een zgn. guitarbug is ook een optie. De ontvanger bij voorkeur in te bouwen in een 19" rack.
    Voorwaarde is in ieder geval dat het roadproof moet zijn, dus de systemen die bestaan uit een zender-bug en een ontvanger-bug vallen af. De 2,4GHz systemen hebben mijn voorkeur ook niet meer.
    Eigenlijk zit ik op dit moment te twijfelen tussen twee systemen:
    1. Stageclix Jack V4 (digitaal systeem, 5,8GHz)
    2. Samson Synth 7 Guitar ("ouderwets" analoog systeem)
    Iemand tips en/ of ervaringen? Valt er nog iets zinnigs te zeggen over de 1800MHz band? Kom maar op!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ikzelf heb een line 6 relay 55 systeem met inmiddels de 2e tbp12 beltpack.
    Die beltpacks blijven kwetsbaar (de mijne was van mijn gitaarband gevallen zo op de grond. Schroefdraad gebroken dus nieuwe moeten bestellen.
    Zou ik nu voor een draadloos gitaarsysteem gaan, zou ik die stageclix nemen. Spul ziet er zeer degelijk hufterproof uit.
    Die Samson is qua prijs interessant maar ik vraag me af of door het analoge signaal je niet teveel ruis en storing krijgt, want je maakt gebruik van de ether dus radiosignalen vangt zo’n ding toch op?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Die beltpacks blijven kwetsbaar (de mijne was van mijn gitaarband gevallen zo op de grond. Schroefdraad gebroken dus nieuwe moeten bestellen.
    Het hoeft maar effe verkeerd te gaan inderdaad.
    Ik klop het af, mijn tbp12 staat geen letter meer op (relic?) maar nog geen technische mankementen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De beste manier om te voorkomen dat mijn beltpack beschadigt is om hem gewoon in mijn achterzak van mn broek te stoppen. Kan geen kant op en is zo beschermd. Nooit meer aan de riem in ieder geval.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ikzelf heb een line 6 relay 55 systeem met inmiddels de 2e tbp12 beltpack.
    Die beltpacks blijven kwetsbaar (de mijne was van mijn gitaarband gevallen zo op de grond. Schroefdraad gebroken dus nieuwe moeten bestellen.
    Zou ik nu voor een draadloos gitaarsysteem gaan, zou ik die stageclix nemen. Spul ziet er zeer degelijk hufterproof uit.
    Die Samson is qua prijs interessant maar ik vraag me af of door het analoge signaal je niet teveel ruis en storing krijgt, want je maakt gebruik van de ether dus radiosignalen vangt zo’n ding toch op?
    Ik gebruik(te) zo'n leren verstelbaar beltpack-hoesje van Thomann, die je aan je strap hangt. Gaat op zich prima alleen moet hij niet te los zitten want anders vliegt je beltpack eruit bij een paar keer springen. En als hij (te) strak zit, slijten alle uitstekende delen.

    Wat betreft het gebruik van de ether, da's in alle gevallen zo. Dus ook met een 2,4GHz systeem maak je gebruik van de ether = RF = radiofrequent. Het verschil tussen de analoge (w.o. Samson) en digitale systemen (Line6, Stageclix) is dat bij analoog het gitaarsignaal d.m.v. companding door de lucht wordt gestuurd en bij digitaal wordt je analoge gitaarsignaal omgezet naar een digitaal pakketje en dan door de lucht gestuurd. Companding heeft (of had) als nadeel dat je signaal aan dynamiek inboedt.
    Kijk maar eens naar de duurdere digitale systemen, die werken bijna nooit in de 2,4GHz band.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Stageclix Jack V4 in da house!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top