Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 55 van 55
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Precies dit! Ik heb al zo' rubberringetje geprobeerd maar in SC-mode (omhoog) staat de knop los van de body. Met een veertje eronder en vilt zou wellicht kunnen werken. Anders een paar nieuwe bestellen en diegene wat het stroefste draait monteren. Of een "gewone" toneknop (of TBX) en een miniswitch monteren in de slagplaat....
    Mijn 611 heeft dat ook, je hoeft maar naar die toon pot te kijken of het kreng staat half dicht. Nog geen oplossing voor gevonden.

    Mijn tweedehands 611 had trouwens een fret die te hoog was tov zijn buren. Niet omhoog gekomen, toets is recht. Dus waarschijnlijk ook een gevalletje gebrekkige eindcontrole. Voor mij geen probleem maar ja. De topkam was wel keurig op hoogte.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    In geval van grotere problemen waarbij je moet terugsturen (garantie) ben je waarschijnlijk beter af met de lokale winkel.
    Ik vraag me dat af. Mijn ervaring is dat grote "dozenschuivers" vaak makkelijker zijn als het gaat om terug sturen en geld terug. Combi van grote aantallen, ingecalculeerd verlies en betere afspraken met leveranciers. Als het gaat om iets aanpassen of compenseren, omdat het artikel voor de rest wel goed is, zijn kleinere partijen vaak flexibeler.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    [...] maar de meeste mensen die een gitaar uit het rek pakken die kut speelt hangen 'm terug.
    Ik heb het gevoel dat dit vaak meer aan de winkel en de bezoekers ligt, dan aan de fabrikant. Mijn meest recente aanwinst hing in de winkel: alles waar aan gedraaid kon worden, daar was aan gedraaid, resulterend in een klote afstelling. Maar het merk kennende, durf ik te zeggen dat hij prima afgesteld uit de doos kwam - mijn voorlaatste aanwinst van hetzelfde merk was dat namelijk wel. Dat was overigens een gitaar van nog geen 200 euro, dus zelfs voor dat bedrag kan het er blijkbaar vanaf om het goed afgesteld in de doos te doen.

    Waarbij er wel een verschil is tussen goed afgesteld en naar smaak afgesteld. Snaardikte, actie en zelfs in enige mate de hoogte van de topkam/diepte van snaargeleuven daarin horen voor mij bij dat laatste.
    Turn it up • Bring the noise

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat Bekijk bericht
    Waarbij er wel een verschil is tussen goed afgesteld en naar smaak afgesteld. Snaardikte, actie en zelfs in enige mate de hoogte van de topkam/diepte van snaargeleuven daarin horen voor mij bij dat laatste.
    Yep, je hebt smaakgebonden afstelling zoals snaarhoogte en dikte. De topkam tot bepaalde hoogte. Als je onder de eerste fret voelermaatjes kan krijgen van bijna 1,4 mm heeft dat niets meer met smaak te maken want hier krijgt geen mens een zuiver akkoord uit dichtbij de topkam. Nogmaals....ik schrik hier niet van want ik kan dit oplossen en kan hier doorheen kijken als de gitaar voor de rest prima is maar als ik zoiets tegenkom in een gitaarwinkel zal ik toch even verder kijken.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb jaren geleden een London City Comet tele gekocht, nieuw in de winkel voor zegge en schrijve 200 euro. Afstelling was OK maar ik heb de axie thuis nog iets lager afgesteld, kwestie van smaak. Topkam was goed ingevijld. Het kan dus wel. Een gitaar van 700 euro moet een goed ingevijlde topkam hebben IMHO.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Mee eens. Een slecht ingesneden topkam mag nooit een excuus zijn. Ze leggen er overal dezelfde diktes snaren op, dus er zou zelfs een heel eenvoudige en goedkope tool ontwikkeld kunnen worden om dit altijd goed te krijgen. Ik snap dat het lastiger is om de boel netjes af te werken, maar hoe moeilijk kan het zijn om iets te ontwikkelen dat voor een grote consistentie hierin zorgt. We hebben het slechts over een van de belangrijkste onderdelen van een gitaar.
    Tuurlijk, valt over te twisten, tenslotte is het relatief eenvoudig te fixen voor relatief weinig geld. Maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn.
    Het verbaast me overigens wel. Ik ken Yamaha als een merk dat JUIST heel erg goed is in die dingen. Misschien is de kwaliteit er in de laatste jaren op achteruit gegaan, maar vroeger kwam je dit bij Yamaha hooguit tegen op de allergoedkoopste modelletjes.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top