Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 55
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Prachtig, gefeliciteerd! Ben zelf al een tijdje aan het fantaseren over een Revstar. Ook vanwege de looks trouwens.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Prachtig, gefeliciteerd! Ben zelf al een tijdje aan het fantaseren over een Revstar. Ook vanwege de looks trouwens.
    Ja! Die Revstars heb ik ook naar gekeken! Mooie gitaren maar ik zocht toch meer naar een Strat-achtige dus kwam ik op de Pacifica 612 uit. Wie weet als in de toekomst er eentje op MP voorbij komt....

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik heb zelf een Pacifica 212VQM en dat is voor mij strat genoeg. Ben er zeker gezien de prijs heel erg tevreden over.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard



    Vanmiddag eens mee geamuseerd. Out of the box een leuke gitaar maar zeker nog geen lekkere gitaar! Aktie te hoog, slots topkam niet diep genoeg, verkeerd setje snaren (009) en trem mag zweven van mij. Eerst maar eens nieuwe snaren (010-046), daarna de slots op de juiste hoogte gebracht en daarna de snaren naar beneden aan de brugzijde en meteen maar geïntoneerd. Als laatste de tremelo veren afgesteld om het ding zwevend te krijgen. Zo, nu is het een serieuze gitaar! Speelt lekker, fijne hals, lekkere sound.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht


    Vanmiddag eens mee geamuseerd. Out of the box een leuke gitaar maar zeker nog geen lekkere gitaar! Aktie te hoog, slots topkam niet diep genoeg, verkeerd setje snaren (009) en trem mag zweven van mij. Eerst maar eens nieuwe snaren (010-046), daarna de slots op de juiste hoogte gebracht en daarna de snaren naar beneden aan de brugzijde en meteen maar geïntoneerd. Als laatste de tremelo veren afgesteld om het ding zwevend te krijgen. Zo, nu is het een serieuze gitaar! Speelt lekker, fijne hals, lekkere sound.
    Het blijven mooie superstratjes, die PAC-series.

    Een afstelbeurt is zo belangrijk om er een lekkere player van te maken. Ik speel al jaren met 010 sets. Vroegah: 009, omdat je dacht dat je dan sneller kon spelen, later 9.50 omdat ik een meatier tone wilde en zo langzaam toegewerkt naar 010. In een commerciële disco/funk/dance-band moest ik bijna alles clean spelen. Ik vond een 0.10 set dan net wat voller klinken. Er zijn trouwens genoeg gitaristen die een vette toon hebben en gewoon op 009 spelen. Type gitaar en amp speelt een rol.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Klopt helemaal! Zonder fatsoenlijke afstelling is de beste gitaar niet fijn... Viel me wel tegen dat een gitaar in deze prijsklasse vanuit de fabriek niet beter is afgesteld. Het kan natuurlijk exemplarisch zijn maar als ik deze gitaar zo zou tegenkomen in een muziekwinkel, keek ik waarschijnlijk verder. Maar goed dat ik 'm heb laten opsturen

    Moet wel zeggen dat die Wilkinson tremelo zeer fijn is en stemvast!
    Laatst gewijzigd door pasqual; 29 december 2018 om 22:23

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Klopt helemaal! Zonder fatsoenlijke afstelling is de beste gitaar niet fijn... Viel me wel tegen dat een gitaar in deze prijsklasse vanuit de fabriek niet beter is afgesteld. Het kan natuurlijk exemplarisch zijn maar als ik deze gitaar zo zou tegenkomen in een muziekwinkel, keek ik waarschijnlijk verder. Maar goed dat ik 'm heb laten opsturen

    Moet wel zeggen dat die Wilkinson tremelo zeer fiin is en stemvast!
    Ook op duurdere gitaren kom je een matige afstelling tegen. Bij Bax had ik eens een Fender Road Worn in mijn handen die echt onbespeelbaar was.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Klopt helemaal! Zonder fatsoenlijke afstelling is de beste gitaar niet fijn... Viel me wel tegen dat een gitaar in deze prijsklasse vanuit de fabriek niet beter is afgesteld. Het kan natuurlijk exemplarisch zijn maar als ik deze gitaar zo zou tegenkomen in een muziekwinkel, keek ik waarschijnlijk verder. Maar goed dat ik 'm heb laten opsturen

    Moet wel zeggen dat die Wilkinson tremelo zeer fiin is en stemvast!
    Is niet exemplarisch, lijkt standaard te zijn bij Yamaha. Heb ook twee PAC611's gehad en onze bassist heeft drie TRBX505's. Bij zowel de bassen als de gitaren konden de moeren waarmee de tuners vast zitten nog een ruime slag verder gedraaid worden, zelfde gold voor de moertjes van de potmeters. Echt prima bassen en gitaren maar na ontvangst gewoon even alles met een schroevendraaier en een steek- of pijpsleutel langslopen. Is overigens een standaard procedure die ik bij elke gitaar toepas, hoe duur of goedkoop ze ook zijn.

    Door de toepassing van de Wilkinson tremolo bij de PAC612 en Graphtech zadels bij de PAC611 is het vrij gemakkelijk deze gitaren te voorzien van een Graphtech GHOST piezo systeem

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Is niet exemplarisch, lijkt standaard te zijn bij Yamaha. Heb ook twee PAC611's gehad en onze bassist heeft drie TRBX505's. Bij zowel de bassen als de gitaren konden de moeren waarmee de tuners vast zitten nog een ruime slag verder gedraaid worden, zelfde gold voor de moertjes van de potmeters. Echt prima bassen en gitaren maar na ontvangst gewoon even alles met een schroevendraaier en een steek- of pijpsleutel langslopen. Is overigens een standaard procedure die ik bij elke gitaar toepas, hoe duur of goedkoop ze ook zijn.

    Door de toepassing van de Wilkinson tremolo bij de PAC612 en Graphtech zadels bij de PAC611 is het vrij gemakkelijk deze gitaren te voorzien van een Graphtech GHOST piezo systeem
    Die Ghost zadels passen niet op deze trem want er zitten Wilkinson zadels op. Volgens mij kun je die alleen uitwisselen voor de vintage zadels. Correct me if i'm wrong....
    Maar terugkomende op de fabrieks set-up: Dat de snaren te hoog staan, oké...is uiteraard een kwestie van smaak maar dat de snaren te hoog liggen in de topkam vind ik niet oké voor een gitaar in deze prijsklasse! Probeer jij maar eens zo'n gitaar zuiver te intoneren...
    Daarbij voelt zo'n hals dan echt niet lekker aan! Zonde! En met wat meer aandacht kan zo'n gitaar meteen goed aanvoelen voor potentiële kopers.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    volgens mij passen deze er gewoon op hoor?

    http://www.graphtech.com/products/pr...6-519c4641fd33

    alleen... hoe ga je de draadjes door de trem baseplate lussen?

    Mee eens, te hoge topkam is eigenlijk niet OK maar kom op... deze gitaar kost iets van 700e? daar kan je, vind ik, niet een afstelbeurt van verwachten die bij een tech al 100E kost.

    vind ik...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top