Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Nieuwe gitaar voor 10 euro ;-)

    Nou ja, nieuwe look toch in ieder geval, haha.

    Nieuwe tortoise slagplaat op m’n ‘91 USA std Strat gezet. Gewoon even wat anders. Er komt een disco-project aan waarvoor ik ‘r weer eens heb afgestoft, want ze wordt nauwelijks meer gebruikt. Meteen helemaal afgesteld: neck-tilt, halspen, zwevende vibrato (veertje erbij) mooi afgesteld, grafiet in de topkam. Alles werkt weer zoals ‘t hoort.

    Gek genoeg accepteert ze alleen een .011 hoge E, alles daaronder klinkt iel en zacht en valt weg tegen de andere snaren. .011 klinkt wel goed. Rara? Misschien slot in de topkam te wijd voor dunnere snaren? Geeft niks, op m’n archtops en semis zit .012 met .013 hoge E, dus misschien is het ook wel gewoon ontwenning.

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Misschien toch ook eens kijken naar de hoogte van je pickups tov hoge mi snaar ? Mooie gitaar overigens !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Tortoise is te 60s

    Ik heb een LC Jazzbas copie, zwarte slagplaat vervangen door een schildpad, SD Bassline pickups, instant soull

    Een Strat zou ook met 010 nog wel goed en stevig moeten kunnen klinken, afstelling hoogte pickups?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Lookin' sharp!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Slagplaat is overigens van Boston: goedkoop en harstikke mooi! (Die van Fender zijn €50....). Paste ook goed maar ik moest de ‘halspocket’ in de slagplaat wel iets dieper maken (1 a 2 mm of zo). En één schroef klopte niet, maar volgens mij heeft Fender die bij deze modellen verplaatst vanwege de ‘zwembad’ pickup uitfrezing.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik vind het een enorme verbetering. In alle eerlijkheid, CAR en FR zijn mijn minst favoriete kleuren voor de meeste gitaren, maar zet er een tortoise slagplaatje op, vooral op een CAR gitaar, en ik krijg direct een stijve. Supermooi!
    En .011 is sowieso mijn setje op alle gitaren, dus deze plank is helemaal goed!
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ziet er kek uit zo!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Nieuwe gitaar voor 10 euro ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ik vind het een enorme verbetering. In alle eerlijkheid, CAR en FR zijn mijn minst favoriete kleuren voor de meeste gitaren, maar zet er een tortoise slagplaatje op, vooral op een CAR gitaar, en ik krijg direct een stijve. Supermooi!
    En .011 is sowieso mijn setje op alle gitaren, dus deze plank is helemaal goed!
    Tsja toen ik de gitaar in ‘91 kocht ging ik al niet voor rood en wilde ik eigenlijk een zwarte of sunburst. Huigens Muziek in Hengelo had echter alleen een zwarte en deze rode en ik weet nog dat die zwarte het gewoon niet had, misschien slecht afgesteld - kon ik toen allemaal nog niet zo goed beoordelen. Maar m’n geld - 1195 gulden weet ik nog, minus 10% studentenkorting! - brandde in m’n zak en ik ben gegaan voor de gitaar die het best klonk en speelde. Jarenlang veel plezier van gehad in de studenten-band “Souled” met o.a. zanger Frans Emot, trompetist Siebren van Doesem, saxofonist Carlo Banning en toetsenist Joep Beving. Die jongens zijn nu zelfs full time muzikant geworden (Carlo en Siebren iig volgens mij, Joep doet een theater-tour maar leeft er denk ik niet van). RTL5 StudentTalent, tournees door Frankrijk, 100-en studentenfeesten; van alles mee gedaan. Alleen al om de herinneringen gaat deze gitaar niet weg en nu krijgt ze binnenkort een herstart in een disco-project. We hebben de Campbell Brothers gevraagd en die zijn geïnteresseerd, dus wie weet....

    (Zo, qua lengte is dit een Vulvasonic-waardig antwoord geworden toch? Hahaha!)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 26 december 2018 om 09:13
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Nieuwsgierig: wat is dat voor een Framus versterker?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Nieuwe gitaar voor 10 euro ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nieuwsgierig: wat is dat voor een Framus versterker?
    Een eind jaren 60 Framus Strato 345! Zie het topic dat ik daaraan gewijd heb in de werkbank enkele maanden geleden!

    Te gekke versterker trouwens, gebruik ‘m nu erg veel!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top