Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.184

    Standaard

    Kijk, dat is mannetaal
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik denk dat gitaristen wel wat van audiofielen kunnen leren hier en daar (andersom ook hoor). Bijvoorbeeld aandacht voor details die eigenlijk vaak geen details maar hoofdzaken zijn. Zoals de plaatsing van luidsprekers. En er zijn genoeg gitaristen en geluidsmensen die naar mijn smaak veel te weinig aandacht besteden aan brom en ruis en resonanties (want dat hoort erbij, rock 'n roll enzo).
    Er zijn audiofielen die zich met onzin bezighouden, maar er zijn er ook die gewoon hun oren goed gebruiken en het leuk vinden om veel aandacht te besteden aan een zo getrouw mogelijke weergave van de muziek zoals die door de muzikanten is uitgevoerd.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.184

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Ik denk dat gitaristen wel wat van audiofielen kunnen leren hier en daar (andersom ook hoor). Bijvoorbeeld aandacht voor details die eigenlijk vaak geen details maar hoofdzaken zijn. Zoals de plaatsing van luidsprekers. En er zijn genoeg gitaristen en geluidsmensen die naar mijn smaak veel te weinig aandacht besteden aan brom en ruis en resonanties (want dat hoort erbij, rock 'n roll enzo).
    Er zijn audiofielen die zich met onzin bezighouden, maar er zijn er ook die gewoon hun oren goed gebruiken en het leuk vinden om veel aandacht te besteden aan een zo getrouw mogelijke weergave van de muziek zoals die door de muzikanten is uitgevoerd.

    Dat is zeker waar hoor maar sommige slaan een beetje door. Houten condensatoren met bijenwas gevuld.....pfffff.

    ennehhhh geen schellak he want dat verschil hoor je whahahahaha
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #34

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb (volgens mij de phase inverter) van m'n Showman '63 vervangen voor een 12AX7/ECC83 SLP. Die vind ik een stuk fijner klinken dan andere buisjes. Gewoon getest door in en uit prikken.

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Er zijn audiofielen die zich met onzin bezighouden, maar er zijn er ook die gewoon hun oren goed gebruiken en het leuk vinden om veel aandacht te besteden aan een zo getrouw mogelijke weergave van de muziek zoals die door de muzikanten is uitgevoerd.
    Klopt.
    Probleem is dat ze er een hobby hebben gemaakt van het bezig zijn met iets wat een duidelijke definitie van "af" heeft. Een geluidsinstallatie is een vrij duidelijk gedefinieerd geheel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een eindeloos uitbreidbare treinbaan of postzegelverzameling. Om Hifi dan dus hobby te houden moet je naar uitbreidingen gaan zoeken en dan kom je al heel snel terecht in de mojo-sjit die Clusau en Zender al aangaven. Speakerkabelsteuntjes anyone?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat is zeker waar hoor maar sommige slaan een beetje door. Houten condensatoren met bijenwas gevuld.....pfffff.

    ennehhhh geen schellak he want dat verschil hoor je whahahahaha
    ...zo....
    bijna m'n ontbijt er weer uit....
    .
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    goldpins geloof ik ook niet in. Mag misschien niet highend apparatuur want die gasten horen nog het verschil in een verguld stopcontact van 1000+ euri. Gewoon een rustig buisje in V1 en de rest maakt niet veel uit.

    Ik beperk me voor JJ als het jazzy warm moet zijn en EH voor een heldere klank.
    Nou zie ik mezelf, ondanks naar waar de discussie naartoe is gegaan, bepaald niet als een audiofiel. Ik denk wel dat ik de enige in dit draadje ben die werkelijk de proef op de som heeft genomen wat betreft JJ goldpins en de gewone JJ's. Ik geloof absoluut in je knowhow, maar dat je je alleen maar beperkt tot JJ's en EHX bevreemd mij, gezien voorversterkerbuisjes je geluid nogal kleuren.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Iemand ooit de SLP's vergeleken met de standaard 12AX7/ECC83....??

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Bedoel je niet LPS? Sovteks?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top