Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard JJ pre-amp buis.... maar welke?!?!?

    Ik heb besloten om eens JJ buisjes in mijn Marshall 4010 te zetten. Vooral de V1 omdat die het meeste de sound bepaalt (toch?).
    Nu ging ik op Tonefactory kijken en daar blijken 12 verschillende JJ 12ax7 buisjes te staan! Allemaal met een mooi verhaal. Ik zie door de bomen het bos niet meer..
    Wie kan mij wat tips hier over geven?

    https://www.tonefactory.nl/catalogse...rer=31&q=12AX7

    Gold Pin
    Gold Pin Mid Gain
    Balanced
    Mid Gain Balanced
    Gold Pin Balanced
    V1
    Mid Gain
    Mid Gain V1
    High Gain
    En de “gewone” 12ax7

    Ik heb dan de Dual Triode buisjes weggelaten..

    Schiet mij maar lek...
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 24 december 2018 om 12:58
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik heb besloten om eens JJ buisjes in mijn Marshall 4010 te zetten. Vooral de V1 omdat die het meeste de sound bepaalt (toch?).
    Nu ging ik op Tonefactory kijken en daar blijken 12 verschillende JJ 12ax7 buisjes te staan! Allemaal met een mooi verhaal. Ik zie door de bomen het bos niet meer..
    Wie kan mij wat tips hier over geven?
    Voor V1 goede resultaten met ECC803 van J/J maar ook daar zit wel eens een misser tussen.

    Ook voor de andere merken wel gemerkt dat speciaal V1 selectie niet veel uitmaakt in prestatie, in prijs dan weer wel.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3

    Standaard

    In welk opzicht 'goede resultaten" ??

  4. #4

    Standaard

    Een extra stille hoor je overigens zeer goed! zon v1 en overigens high gain ook

    Maar persoonlijk vind ik niet dat er een wereld van verschil zit tussen bijvoorbeeld tung sol of JJ. Ik vind JJ dan wel weer meer betrouwbaar ( in hoeverre je daarvan kan spreken bij buizen)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    In welk opzicht 'goede resultaten" ??
    Waar ze voor geselecteerd zijn, namelijk lage ruis, brom en microfonie.

    Over geluid kan/zal/wil/mag ik niet oordelen, zoveel mensen zoveel smaken of anders gezegd ...... "wat voor de een jeuk is is voor de ander pijn".
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik lees dat het voor V2 en V3 belangrijk is dat ze “balanced” zijn. Zijn er meer zaken betreft V2 en V3 die belangrijk zijn?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Voor V1 goede resultaten met ECC803 van J/J maar ook daar zit wel eens een misser tussen.

    Ook voor de andere merken wel gemerkt dat speciaal V1 selectie niet veel uitmaakt in prestatie, in prijs dan weer wel.
    Mijn lijstje in post1 bestond alleen uit ecc83’s..... niet eens naar ecc803’s gekeken..
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik lees dat het voor V2 en V3 belangrijk is dat ze “balanced” zijn. Zijn er meer zaken betreft V2 en V3 die belangrijk zijn?

    je leest wel meer onzin he! Internet staat er vol mee.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #9

    Standaard

    Voor V1 in een versterker met veel trappen heb je volgens de freaks liever eentje met lage microfonie en lage ruis en brom.


    Ik doe er niet aan mee. Ik koop verschillende merken van de "gewone" uitvoering, en kijk wat er beste klinkt.
    Voordeel is dan dat je na een tijdje een hele verzameling hebt om te proberen.
    Soms zit er een microfonische tussen, die steek ik dan niet in V1. Soms wel in V2,3, of als het te erg is gooi ik hem weg.


    Als je tevreden bent met je geluid zou ik gewoon blijven bij de buizen die je hebt.

    Een 12ax7/ECC83 die in zijn eerst jaar de geest niet geeft, gaat normaal gezien 20 jaar blijven werken. Ze zijn berekend op 10.000 uur. 10 uur per week repeteren is dus net geen 20 jaar. Sommigen zeggen wel dat ze anders gaan klinken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    De gold pins van JJ zijn wel wat smoother (is daar een Nederlands woord voor?). Ik was in eerste instantie wel wat sceptisch, maar wilde het toch 's zelf ondervinden en heb de standaard JJ EC83's vervangen voor de gold pin versie. Dit omdat de versterker waar ze in zaten wel wat aan de pinnige kant was. Ik was toch wel blij verrast. Kwam op die informatie via Eurotubes. Daar hebben ze het overigens wel ook over een gebalanceerd buisje op de juiste plek, waar ik ook niet zo in geloof.

    edit: Het zijn trouwens ECC83S'en bedenk ik me.
    Laatst gewijzigd door Brum; 24 december 2018 om 20:12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top