Ik heb twee vragen. Ik oefen niet echt op snelheid, speel ook echt véél te weinig om techniek te ontwikkelen (max 2 uur per week o.i.d), zeker ook gezien de leeftijd, maar merk desondanks dat snelheid wel een héél klein beetje begint te komen. Kan opgewarmd op 108 bpm wel aangeslagen toonladders van zestiende triolen spelen, maar dan alleen drie noten per snaar en dan alleen vanaf de dikke E naar de dunne E.

1) Als ik omlaag wil spelen, dus bijv vanaf dunne E naar dikke E, volgens hetzelfde principe en ook alternate picking, dan kom je dus uit op t feit dat je de snaar erboven soms met een up pick moet beginnen terwijl je net n down pick hebt gedaan. Niet te doen voor mij. Hoe doen jullie dat? Tips?

2) legato doen jullie dat allemaal hammer-ons zoals Holdsworth en Quayle en Graham etc dat doen? Ik vind dat enorm moeilijk. Val toch terug op hammer-ons en pull-offs. Waarbij dan op (vooral op nog) hogere snelheden de pull-offs duidelijk ritmisch niet zo strak zijn als de hammer-ons. Hoe doen jullie dat? Tips?