Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 68

Discussie: Most underrated!

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Ik denk dat men daar slim mee om kan gaan. Niet op.elke plek in het proces heb je een geschoold persoon nodig tenslotte.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Dat is het punt he, de een gaat daar slimmer mee om dan de ander. Of wil daar slimmer mee om gaan. Dat heeft te maken met die mentaliteit.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.922

    Standaard

    CNC-code? Mallen, dat dat nog wel, het gaat niet helemaal uit de losse pols.



    Mankracht is in China zo goedkoop en die kunnen ze ook 24/7 laten doorgaan en er zijn er zat van, daar zetten ze echt geen (CNC-)machine voor neer.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.515

    Standaard

    Ja, daar dacht ik ook aan, zo'n sweatshop waar ze met een hema kwast lopen te primen. En ik heb de foto's gezien waar mijn Anderson Mad Cat vandaan komt, soort OK omgeving waar iedereen in smetteloos wit met monddoekjes en chirurgische handschoentjes werkt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het zijn vooral budgetten en specificaties die het eindresultaat bepalen.
    Daarnaast heb je ook te maken met de mentaliteit van je werknemers.
    Als ik moet kiezen tussen 10 geschoold Japanners of 10 huisvrouwen uit Indonesië dan laat ik hem toch liever door die eerste in elkaar zetten en de controle check uitvoeren.
    ik heb op vakantie in indonesie echt fantastische dingen gezien wat betreft houtbewerking. Dat doen ze daar al honderden generaties en dat gaat een jojo uit de usa echt niet verbeteren. Ook in het “relicen” van nepantiek zijn deze mensen echt grootmeesters.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Een indruk van de Indonesische fabriek waar de standard Chapman gitarenworden gemaakt.

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Ik denk dat Ibanez effectpedaaltjes (muv de TS-9) sowieso onderschat worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik denk dat Ibanez effectpedaaltjes (muv de TS-9) sowieso onderschat worden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Serious. De AD9, FL9, PT9 etc zijn toch klassiekers? Ik heb sinds 1981 met een AD9 gespeeld. Fijn ding als je geen 800 msec nodig hebt. Hij versmelt mooi met de gitaarsound. Hij ging vorig jaar stuk, ik moet hem nog laten repareren. Er staat nu een Maxon AD9 Pro op het bordje, wat more or less hetzelfde pedaal is.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    CNC-code? Mallen, dat dat nog wel, het gaat niet helemaal uit de losse pols.



    Mankracht is in China zo goedkoop en die kunnen ze ook 24/7 laten doorgaan en er zijn er zat van, daar zetten ze echt geen (CNC-)machine voor neer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Een indruk van de Indonesische fabriek waar de standard Chapman gitarenworden gemaakt.

    Grappig om te zien. Naar de eerste video kan ik alleen maar met afgrijzen kijken. Alles wordt in een sneltreinvaart, geheel routinematig door de machines heen gehaald, zonder dat er ook maar enige vorm van controle volgt. Dat moeten haast wel kutgitaren zijn. Echt een kwestie van pure mazzel als je er uiteindelijk een treft die iedere handeling goed doorgekomen is. En dan heb ik het alleen nog over de basis van de gitaar, wat tegelijkertijd het belangrijkste is. Al het andere is immers makkelijk(er) aan te passen, bij te werken, of te herstellen indien nodig.

    Dan het tweede filmpje. Chapman... Oogt vele malen beter. Veel meer aandacht voor detail. Prettiger werkomgeving, je zou haast denken dat het topgitaren zijn. En ik weet redelijk zeker dat die Chapmans een stuk beter zijn dan de gitaren uit het eerste filmpje, maar toch... ik vind het lollig om te zien.
    En de reden waarom ik dat lollig vind is dat ik me afvraag wie er ooit in vredesnaam de opdracht heeft gegeven om dat eerste filmpje te maken. En met welke reden? Ik bedoel, het is nu niet bepaald een reclamefilmpje. Integendeel!
    Dat Chapmanfilmpje heeft een duidelijk doel. Het moet ons, de kijkertjes, de indruk geven dat we hier te maken hebben met een topproduct. Het is veel slimmer geëdit. Het hele eerste deel van de productie, het stuk dat in dat andere filmpje zo pijnlijk in beeld wordt gebracht, is hier weggelaten. En toch is juist dat stuk zeer interessant, want daar wordt de basis gelegd van wat uiteindelijk een goede, of een slechte gitaar wordt. Bewust weggelaten? Die vraag kwam direct in mij op.
    Ach ja, het zijn van die dingetjes waar een alleenstaande gitarist van net 51 jaren oud, midden in de nacht tussen eerste en tweede kerstdag zich mee weet te vermaken. Veel sneuer kan het amper.



    Enfin...., on topic maar weer even.
    Kleine dingetjes, algemene dingetjes, niet zozeer merk gerelateerde producten, maar simpele dingetjes als plectra, snaren, hoeren en snoeren, voedingen, of gitaaronderdelen als brugzadels, topkammetjes, schakelaartjes, stemmechanieken, enzovoorts...., ik denk dat dít soort dingetjes wellicht nog het meest onderschat worden. Logisch ook, want een mens koopt nu eenmaal liever iets dat tot de verbeelding spreekt en dat direct een grote invloed heeft op het geluid van je set up, maar beknibbelen op alle bovengenoemde voorbeelden (of een groot deel van) zal uiteindelijk niet zeer bevorderlijk zijn voor je totaalgeluid. Zeker als je al die kleine, onzinnig lijkende dingetjes bij elkaar optelt.

    En eerlijk is eerlijk, ik maak me er zelf ook voor een deel schuldig aan. Niet met alles, maar ik geef bijvoorbeeld niet graag veel geld uit voor goede snoeren, of een hele goede voeding. Kan tóch net dat beetje uitmaken dat een goed geluid onderscheid van een topgeluid.

    Nóg een voorbeeld van iets waar ik me schuldig aan maak. Slecht onderhoud van mijn gitaren, versterkers en effecten. Tuurlijk, bij mij persoonlijk voor een deel te verklaren vanuit mijn zeer beperkte financiële middelen, maar stel je het volgende voor (en ik weet zeker dat er hier gasten zijn die, misschien om andere redenen, zichzelf in deze situatie herkennen): ik heb een vrij behoorlijk aantal podiumwaardige gitaren, effectpedalen en (helaas wat minder in mijn geval) versterkers. Als ik echter kijk naar wat ik heb, gebruik ik ongeveer 60 tot 80 procent van wat ik heb niet (meer), om de doodeenvoudige reden dat ik het spul niet onderhouden heb, omdat dat iets is wat ik moet uitbesteden. En dan heb ik het over het goed afstellen van de gitaren, in sommige gevallen is er sprake van ondeugdelijk, of niet meer functionerend materiaal, ik heb het over kapotte, of verrotte effectpedaaltjes en over versterkers met 'vreemde kuren'. Eeuwig zonde, want daar zit geweldig spul tussen. Waanzinnig mooie effecten, drie geweldige gitaren die momenteel onbruikbaar zijn, omdat er van alles aan mankeert. Eén gitaar was met gemak een van de beste en vaakst bespeelde gitaren uit mijn hele collectie. Vijftien jaar lang met zeer veel plezier overal mee gespeeld, door heel het land, door weer en wind en dat ding was zo stabiel dat ik er niets aan hoefde te doen. Daarna een maandje in mijn huisje op een verkeerd plekkie gezet, vlakbij de centrale verwarming, en ... krom als een hoepel! Voor 5 tientjes speelt ie weer als een droom, maar deze lul kiest ervoor om voor zo'n bedrag (bijvoorbeeld) een nieuw EHX pedaaltje te kopen, want ja, gitaren zat en dat pedaaltje, da's toch weer iets nieuws. GAS.
    Herkent iemand dit?

    Nou ja, misschien ben ik tóch de enige die, ondanks dat ik zelf ook best beter weet, steeds weer de verkeerde keuzes maak.
    Als ik mijn spul zou (hebben) laten onderhouden, had ik nu misschien maar iets meer dan de helft gehad van wat ik nu aan apparatuur bezit, maar dan was het wél allemaal topspul geweest. Nu heb ik veel meer spullen, maar bijna 80% is feitelijk rotzooi. Daar reken ik weliswaar ook het spul bij dat, mits gerepareerd, wel degelijk topspul is. Maar toch..., voelt niet goed.

    Onderhoud als onderschat gegeven. Waak hier voor!!!
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 26 december 2018 om 05:27
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Herkent iemand dit?
    Heel erg!
    Geld uitgeven aan gitaren afstellen, refret, buizen, etc vind ik geen "leuke geldstroom".

    Snoeren, potmeters (tenminste, daar waar ik zelf besluit om van 250k naar 500k te gaan bijvoorbeeld) en elementen heb ik dan weer minder moeite mee.

    En GAS voor pedalen heb ik niet veel/vaak.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 26 december 2018 om 07:22

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top