Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68

Discussie: Most underrated!

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    De oude GX transistorversterker serie van Ibanez is lange tijd ondergewaardeerd geweest. Dat is wel aardig bijgetrokken. Wanneer er eentje wordt aangeboden is er veel belangstelling.
    Echt, hoe weet je het elke keer weer te verzinnen...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik vrees dat de meeste pedalen waar ik veel van houd ook wel klassiekers of bekende, gewaardeerde producten zijn, dus verre van underrated. De enige die wat minder populair is, is de Ibanez Tube King. Was al lekker, maar na wat verbeteringen door ons aller D_H, is die toch wel mijn meest gebruikte, meest geliefde overdrive die ik eigenlijk nooit bij iemand anders op zijn board heb zien staan.

    Als er dan nog iets anders genoemd moet worden, dan is dat mijn nieuwe topje van Reussenzehn. Bepaald niet geruisloos en al helemaal niet transparant, maar een werkelijk zaligmakende dynamiek en drive. Een booster, een fuzz en je volume knop en die grijns gaat niet meer van je smoel.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een vintage (het merk) koreaanse es 335 kopie. Geruild tegen een epiphone dot. Is echt een stuk beter die en ook de sheraton. Komt misschien stiekem wel in de buurt van zijn tien keer zo dure voorbeeld. Al is dat natuurlijk arbitrair.

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Fenix stratocaster.


    Voor mij dan.
    Mijn eerste gitaar. Jaren niet aangeraakt want kutgitaar.
    Laatst eens gepakt, klinkt akoestisch eigenlijk best heel goed en heerlijke hals. Eigenlijk helemaal niet kut.
    Alleen elektrisch is het beroerd, zowat geen output, krakende potmeters, laffe elementen. Keertje setje fatsoenlijke elementen erin, dan denk ik dat die gitaar best wil.
    Beetje jammer van de iets getordeerde hals.
    Fenix by Young Chang. Kregen destijds goede recensies. Ik heb er ook een paar geprobeerd, speelden erg lekker. Wel loodzwaar waren die exemplaren die ik in mijn handen heb gehad.

    En ja, ik was het vergeten maar moet hem toch noemen: The Boss Metalzone.
    Laatst gewijzigd door Brad; 23 december 2018 om 00:28

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    De 12AU7. Veel fijnere V1 dan de AX.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    De 12AU7. Veel fijnere V1 dan de AX.
    Hmsja... gainfactor is toch gewoon met je volumepot te regelen? Win some, loose some zei mijn moedertje dan.
    Ik zag trouwens dat er tussen 12ax7's ook veel gainfactor verschil kan zitten. Heb je een 12ax7 die een LAGERE GF heeft dan sommige 12au7's.
    Het kan verkeren zei Vondel al (onder het kopje, laat ik eens een stelling poneren die altijd wel opgaat)
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ja nou kweenie want ik ben ook geen techneut maar het voelt voor mij wel anders aan.
    De AU is wat beleefder dan de AX, die laatste wil nog wel eens wat grof uit de hoek komen.
    Qua klank, maar ook respons op je aanslag. Denk dat het datgene is wat men "grit" noemt?
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Fenix by Young Chang. Kregen destijds goede recensies. Ik heb er ook een paar geprobeerd, speelden erg lekker. Wel loodzwaar waren die exemplaren die ik in mijn handen heb gehad.
    Hmm, ik heb die van mij nooit als loodzwaar ervaren eigenlijk, ook nu niet.
    Aangezien meten = weten de weegschaal maar eens even gepakt en mijn meest gebruikte gitaren gewogen.

    Burny lp custom: 4200gr
    MM steve morse y2d: 4050gr
    MM silhouette special: 3500gr
    PRS mccarthy 594: 3700gr

    Fenix strat: 3600gr

    Ten opzichte van mijn meest gebruikte gitaren is die fenix dus best wel licht.


    Wel grappig trouwens, er is 1 gitaar, mijn zelfbouw 7-string, die ik nooit gebruikt vanwege te zwaar. Hierbij nooit het gewicht als probleem gezien, maar de balans. Maar nu blijkt die gitaar toch dik 4700gr te klokken.
    Waarschijnlijk ligt voor mij de grens dus rond de 4500gr of zo
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 23 december 2018 om 09:35

  10. #30
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ook wat gewicht betreft kunnen gitaren behoorlijk verschillen, ook bij de top merken. Van mijn seventies Fender Stratocaster (gekocht begin jaren 80) zeiden gitaristen altijd van, ik heb nog nooit zo een zware Fender strat in mijn handen gehad.

    Eigenlijk een miskoop dat ding, hij had van die iele dunne fretjes. Hij bleef wel erg goed op stemming dat ding.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top