Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 66
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ruim het meeste volume/watts gaan in het laag. Ik bedoelde dus 2 subs met zo'n 800 à 1000 watt per kant. Heb je een kleine gig dan laat je één sub thuis.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ruim het meeste volume/watts gaan in het laag. Ik bedoelde dus 2 subs met zo'n 800 à 1000 watt per kant. Heb je een kleine gig dan laat je één sub thuis.
    Ik denk dat ik 8/10 keer eerder kleine gigs heb (kroegen, tuinfeesten e.d). Bij de grotere optredens is er meestal wel een passende installatie voorzien.
    Qua vermogen kwam ik met die twee Flexsys f212's redelijk goed toe, maar in het laag kan het misschien wel wat verbeteren.
    Volgens mij kan ik inderdaad misschien beter investeren in een sub of subs dan in een reserve Flexsys want ik denk dat de sound er wel op zou verbeteren met een mooier laag erin.

    Aangezien ik het meest kleine gigs speel is het misschien een idee om één enkele kwaliteit sub aan te schaffen tegenover twee die wat meer low budget zijn, of zie ik dat verkeerd?
    Ik hoor veel vertellen over Behringer, Alto,The Box enzo, maar daar zitten best wat slechte ervaringen bij, en het is wel de bedoeling dat ik betrouwbaar materiaal heb. Van wat ik zoal heb opgezocht lijkt het dat de budget merken erg vaak erg hoge vermogens hebben, of daar toch ten minste reclame voor maken en dat lijkt me zo een beetje onrealistisch.

    Het moet niet meteen het beste van het beste zijn maar toch wel een beetje kwaliteit. Een beetje de middenmaat zeg maar.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou die Turbosound 15B toch heel serieus nemen. Kom al jaren Behringer actief spul tegen en dat blijft maar werken.... alleen qua performance blijft het wel wat achter. Koop eerst één Turbosound en dan kun je later altijd nog uitbreiden.

    Even voor de duidelijkheid. Ik heb geen ervaring met recent spul van Turbosound. Wel met DB, RCF, JBL, etc.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou die Turbosound 15B toch heel serieus nemen. Kom al jaren Behringer actief spul tegen en dat blijft maar werken.... alleen qua performance blijft het wel wat achter. Koop eerst één Turbosound en dan kun je later altijd nog uitbreiden.

    Even voor de duidelijkheid. Ik heb geen ervaring met recent spul van Turbosound. Wel met DB, RCF, JBL, etc.
    Ik heb vroeger van die eurolive 112 boxen van Behringer gebruikt als monitors en die klonken best goed, alleen gingen deze juist er vlug stuk, daarom dat ik een beetje sceptisch tegen ben, anders zou ik er hier twee van overwogen hebben : https://www.thomann.de/be/behringer_b1500xp.htm

    Maar die Turbosound staan inderdaad op de lijst voor twee stuks.

    Deze staan op de lijst moest ik opteren voor één enkele sub :
    https://www.thomann.de/gb/db_technologies_sub18_h.htm
    https://www.thomann.de/gb/rcf_sub_905_as_ii.htm
    https://www.thomann.de/be/hk_audio_l...sub_1800_a.htm
    https://www.thomann.de/gb/jbl_prx818xlfw.htm

    moest je met één of meer van deze ervaring hebben hoor ik het graag.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zie dat jij nogal naar de 18" kasten neigt. Ik zou eerder voor de 15" gaan.
    Met m'n eigen bandje hebben we 2 x DB 15" + satelliet als delay set en dat lijkt me een prima setje voor jouw doeleinden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Ja inderdaad, het viel me ook juist op dat ik vooral naar 18" keek.
    Misschien omdat bij mij alles, inclusief backing tracks volledig door de speakers gaan. Daarom dat ik ook graag wat headroom wil, een beetje overschot is altijd goed denk ik.

    Ik heb net wel ergens op the gearpage gelezen dat in kleine zaken zoals kroegen en kleine zaaltje een 15" misschien meer geschikt zou zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    +1 voor TS, 15" is zat denk ik en de HK kan je vergeten. Ik zag dat je je top wil houden

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    +1 voor TS, 15" is zat denk ik en de HK kan je vergeten. Ik zag dat je je top wil houden
    Hoe bedoel je dat ik de HK kan vergeten?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Die hk set is subje+topje. Topje kan je nog in 2 delen voor stereo. Aangezien je je eigen top wil behouden is de hk overkill. Vandaar mijn post

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Die hk set is subje+topje. Topje kan je nog in 2 delen voor stereo. Aangezien je je eigen top wil behouden is de hk overkill. Vandaar mijn post
    Ok ik heb em nu haha, ik had het even verkeerd begrepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top