Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 66
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard P.A. installatie voor one man band advies gevraagd

    Het betreft een one man band waar ik de gitaar en zang doe in combinatie met homemade backingtracks, dus alles gaat door de P.A. installatie. De ene keer is het met een amp en pedaalbord en de andere keer met een line6 helix, maar de gitaar gaat wel altijd mee door de mengtafel.

    Tot nu toe heb ik altijd twee dB Flexsys F212 boxen gebruikt en qua power ging dat best goed eigenlijk. Deze gebruikte ik als enige boxen, dus zonder baskasten.
    Tot vorig weekend waar één dB F212 de geest heeft gegeven. Ik had gelukkig nog een set mackie SRM450 bij als reserve, dus heb ik het optreden kunnen afwerken met één dB en één mackie.

    Echter hebben die SRM450's niet het vermogen en de power van die dB's maar misschien dat het met subwoofers een ander verhaal blijkt.

    Daarom mijn vraag:

    Kan ik best terug een nieuwe dB F212 aanschaffen en doorgaan zoals het ervoor was of is het misschien meer aan te raden om voor hetzelfde geld van een F212, twee subwoofers aan te schaffen en dan te gebruiken met de twee mackie SRM450's ? (bv mackie thump 18s of iets dergelijks)
    Zou het laag er daarmee misschien wat mooier doorkomen of maakt dat niet zoveel verschil ten opzichte van de F212 dB's ?
    Wat zou volgens jullie de beste keuze zijn?

    Ik speel voornamelijk in kroegjes en clubs, bij de grotere optredens is er wel altijd een meer volwassen installatie voorzien.

    Als het iets uitmaakt, de rest van mijn spullen zijn twee monitors (mackie thump), en Allen & Heath ZED16 mengtafeltje.

    Natuurlijk worden andere adviezen ook ten zeerste gewaardeerd.
    Het budget is ongeveer wat een nieuwe dB Flexsys kost (1200E give or take)

    alvast dank

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zou je ‘m niet kunnen laten repareren?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zou je ‘m niet kunnen laten repareren?
    Hoi Eric, dat had ik dus even vergeten vermelden.
    De kapotte box gaat inderdaad gerepareerd worden ja, maar dat duurt even en intussen moet ik verder kunnen.
    Tweede reden is dat ik dan een beetje geruststelling heb als er nog eens iets moest misgaan.
    Dat er altijd een beetje backup is.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Met een grotere speaker (sub) erbij krijg je meer laag, meer volume en een breder geluid. Heb je wel gelijk meer te sjouwen

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Met een grotere speaker (sub) erbij krijg je meer laag, meer volume en een breder geluid. Heb je wel gelijk meer te sjouwen
    Als het het geluid ten goede komt maakt het sjouwen me niet zoveel uit hoor, die F212's van dB hebben ook al een behoorlijk gewicht.
    Zou je kleinere tops (mackie SRM450 dan) met één of twee sub speakers verkiezen boven full range speakers met 2/12 woofers erin?

    En als de kapotte F212 dan gerepareerd is heb ik nog een backup set eventueel.
    In ieder geval dank voor het meedenken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    HK Audio Lucas Nano 605 FX 2.1 laatst gebruik. 2 x vocal en 2 x akoestische gitaar. 200 man met gemak bediend. En super conpact en super licht. Probeer het maar eens.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    HK Audio Lucas Nano 605 FX 2.1 laatst gebruik. 2 x vocal en 2 x akoestische gitaar. 200 man met gemak bediend. En super conpact en super licht. Probeer het maar eens.
    TS heeft vragen over een uitbreiding van wat hij al heeft. Eigenlijk alleen de vraag of hij 1 of 2 subs moet gaan gebruiken. Ik denk niet dat de set die jij inbrengt dat gaat oplossen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    HK Audio Lucas Nano 605 FX 2.1 laatst gebruik. 2 x vocal en 2 x akoestische gitaar. 200 man met gemak bediend. En super conpact en super licht. Probeer het maar eens.
    Dank je, ik ga deze even bestuderen.
    Maar dan zou ik misschien enkel gaan voor de sub woofer en de mackie 450's erbij gebruiken die ik al heb.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    Als het het geluid ten goede komt maakt het sjouwen me niet zoveel uit hoor, die F212's van dB hebben ook al een behoorlijk gewicht.
    Zou je kleinere tops (mackie SRM450 dan) met één of twee sub speakers verkiezen boven full range speakers met 2/12 woofers erin?

    En als de kapotte F212 dan gerepareerd is heb ik nog een backup set eventueel.
    In ieder geval dank voor het meedenken.
    Die Mackie Thump 18s heeft (volgens mij) veel te weinig vermogen. In relatie met je tops Mackie of DB zou je toch eerder richting de 1000 watt moeten gaan.

    Deze Turbosound is bijna too good to be true.....

    https://www.thomann.de/gb/turbosound_milan_m15b.htm
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 21 december 2018 om 22:09

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die Mackie Thump 18s heeft (volgens mij) veel te weinig vermogen. In relatie met je tops Mackie of DB zou je toch eerder richting de 1000 watt moeten gaan.

    Deze Turbosound is bijna to good to be true.....

    https://www.thomann.de/gb/turbosound_milan_m15b.htm
    Dus eigenlijk zou ik sub woofers nodig hebben die het dubbele van het vermogen hebben van de tops, heb ik dat zo goed begrepen?
    Of bedoel je één enkele sub kast die hetzelfde vermogen heeft dan de twee tops samen?
    Mijn excuses als ik stomme vragen stel maar dit is dus echt iets waar ik weinig kennis van heb.
    Ik ben me er zoveel mogelijk over aan het inlezen, maar echt erg veel tijd heb ik niet om een beslissing te maken.
    Daarom dat ik de hulp echt erg waardeer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top