Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard Verschil tussen de Martin D-28 Reimagened en de HD 28 Reimagened

    Ik ben benieuwd wat zouden jullie kiezen de D-28 model 2017 Of de HD-28 2018 uiterlijk is iets anders andere inleg op de hals. Een visgraatbinding i.p.v. een streepje en er schijnt iets met de balkjes te zijn waardoor meer vibratie ?? merk je dat nou echt, en een behoorlijke meerprijs.

    Waarom zouden jullie kiezen voor de ene of de andere.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Misschien heel flauw (niet zo bedoeld overigens), maar ik zou uitzoeken waar je beide modellen kan proberen en op basis van je eigen bevindingen je conclusie trekken. Laten we eerlijk wezen, een akoestische gitaar in die prijsklasse koop je niet ongezien, onbespeeld en ongehoord. Dat zou gekkenwerk zijn. Jouw gevoel, jouw oren en jouw vingers zullen in overleg de beslissing moeten nemen.

    Ik heb wel eens een D28 bespeeld, maar niet deze twee. Maar hoe dan ook, de ene is de andere niet.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Misschien heel flauw (niet zo bedoeld overigens), maar ik zou uitzoeken waar je beide modellen kan proberen en op basis van je eigen bevindingen je conclusie trekken. Laten we eerlijk wezen, een akoestische gitaar in die prijsklasse koop je niet ongezien, onbespeeld en ongehoord. Dat zou gekkenwerk zijn. Jouw gevoel, jouw oren en jouw vingers zullen in overleg de beslissing moeten nemen.

    Ik heb wel eens een D28 bespeeld, maar niet deze twee. Maar hoe dan ook, de ene is de andere niet.
    Nou is helemaal niet flauw hoor, Ik heb de D-28 pas gekocht de HD-28 was toen nog niet leverbaar en ik vraag me gewoon af wat een ander er van vind. en natuurlijk ga ik het zelf proberen en ik weet waarschijnlijk het antwoord al. Ik vind het uiterlijk in ieder geval mooier maar dat is persoonlijk.
    Ik merk dat ik toch heel vaak de D-18 pak en ik vind ook het verschil in klank van de D-28 naast de DCP4 ook Rosewood/Palisander die ik heb wel heel erg op elkaar lijken. Het geluid dan en bespeelbaarheid.
    Daarom ben ik gewoon benieuwd wat een andere die de HD heeft of heeft bespeeld wat die er van vind.

    Gr
    Han

  4. #4

    Standaard

    Heb ze beiden nooit tegelijkertijd kunnen vergelijken maar las wel ooit een artikel dat de D28 re-imagined vanwege de forward shifted bracing niet onderdeed tov de HD28 met zijn scalloped bracing. Allebei voldoende vibraties in het bovenblad.
    Maar jij had je D28 toch in Oss gekocht? Daar hangt nu wel een OM28 re-imagined zag ik op Facebook. Die heeft dezelfde specs als de HD28 alleen de vorm is anders maar daardoor misschien wel interessanter qua klank voor naast je twee andere Martins. Het is maar een idee natuurlijk.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb zelf nog niet op de nieuwe Martin's gespeeld maar ik neem aan de de D28 en HD28 nog hetzelfde verschil hebben als vroeger en ik heb ze wel eens naast elkaar kunnen spelen.

    Naast de minieme visuele verschillen zit het echte verschil in de bracing van de top. Bij de HD is de "X" meer geopend waardoor het blad wat vrijer kan vibreren. Daarmee lever je wat stevigheid in voor wat meer en bredere toon, iets meer laag en hoog en helderheid. Als gitarist is naast persoonlijke voorkeur en smaak het belangrijker wat je er op doet an wat je zoekt, de D28 heeft meer input nodig maar heeft dan dat heerlijke dikke midden wat veel mensen zoeken in een Martin, de HD28 spreekt veel sneller aan en heeft meer detail en openheid in het geluid.

    Mijn persoonlijke smaak gaat meer naar de HD28 maar er is geen beter, ze klinken gewoon net anders.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Infx Bekijk bericht
    Heb ze beiden nooit tegelijkertijd kunnen vergelijken maar las wel ooit een artikel dat de D28 re-imagined vanwege de forward shifted bracing niet onderdeed tov de HD28 met zijn scalloped bracing. Allebei voldoende vibraties in het bovenblad.
    Maar jij had je D28 toch in Oss gekocht? Daar hangt nu wel een OM28 re-imagined zag ik op Facebook. Die heeft dezelfde specs als de HD28 alleen de vorm is anders maar daardoor misschien wel interessanter qua klank voor naast je twee andere Martins. Het is maar een idee natuurlijk.
    Klopt helemaal. Maar de HD komt er aan maar ik was gewoon benieuwd of iemand er me kennis had gemaakt.

    En er is niks mis met de D28 hoor.

    Gr
    Han

  7. #7

    Smile

    Mijn voorkeur ging altijd ook uit naar een HD-28 maar de 2017 D-28 heb ik nog niet gehoord/geprobeerd. De braces op de 're-imagined' zijn nu ook forward-shifted, maar straight braced in plaats van scalloped zoals bij de HD-28, waarschijnlij

    Ik zou graag nog eens een HD-28V vinden voor naast mijn D-18V, maar gezien de huidige prijzen had ik die 10 jaar geleden moeten kopen
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    Mijn voorkeur ging altijd ook uit naar een HD-28 maar de 2017 D-28 heb ik nog niet gehoord/geprobeerd. De braces op de 're-imagined' zijn nu ook forward-shifted, maar straight braced in plaats van scalloped zoals bij de HD-28, waarschijnlij

    Ik zou graag nog eens een HD-28V vinden voor naast mijn D-18V, maar gezien de huidige prijzen had ik die 10 jaar geleden moeten kopen
    Ik denk en weet bijna zeker dat het bij mij meer optisch is dan door mijn speelvaardigheid. Maar ja je hoeft toch ook geen Verstappen te zijn om in een snelle auto te rijden. Het gaat er bij mij om dat ik er van geniet.

    Ik hoor ook weinig verschil tussen mijn 3 Martins en toch vind ik de D18 net iets makkelijker spelen zelfde hoogte actie en bij de topkam zelfde soort snaren alleen ander merk of type.

    En je hebt natuurlijk gelijk 10 jaar geleden waren ze een stuk betaalbaarder maar er zal toch reden geweest zijn om ze toen niet te kopen. Ik denk ook wel eens ik had vroeger de hele straat moeten kopen, maar ja ik had niet eens geld om 1 huis te kopen. Ja en met de wetenschap van nu. is het mooi wonen.

    Toen wij een huis wilden kopen werd er gezegd niet doen dan zit je er tot je dood aan vast en nu kopen we een auto waar je toen 10 huizen afhankelijk waar je woonde en je eisen voor kon kopen.

    Maar we gaan het beleven.


    Gr
    Han

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top