Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    vraagje Volume drop met Eventide H9

    Ik heb mijn H9 aangesloten op mijn Boss ES-8, en soms valt het geluid van de H9 weg. Het signaal wordt dan bijna onhoorbaar. Zodra ik via de ES-8 de H9 even bypass, is het probleem verholpen. Dus daar moet het probleem liggen, lijkt me. Als ik de H9 daarna even reboot, is het signaalvolume weer normaal. Iemand een idee hoe dit kan?

    Ik heb zelf het idee dat het misschien te maken kan hebben met temperatuurwisselingen (van koud naar warm), maar waarschijnlijk zit ik er helemaal naast...

  2. #2

    Standaard

    Er moet iets mis zijn met je H9 , evt slechte soldeerverbinding, of snoeren.

    Ik heb er twee en een probleem zoals jij aangeeft nog nooit gehad.

    Succes met het vinden van een oplossing.

  3. #3

    Standaard

    Hmmm.... ik heb hem met zo'n inverted polarity-kabeltje aan mijn Palmer PWT12 MKII-voeding hangen. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Of bedoel je audiosnoeren?

  4. #4

    Standaard

    Ik zou zelf denken dat het een interne soldeerverbinding in de H9 is. Maar check je externe verbindingssnoeren eens , van en naar het apparaat.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Ik zou zelf denken dat het een interne soldeerverbinding in de H9 is. Maar check je externe verbindingssnoeren eens , van en naar het apparaat.
    Ga ik doen, dank je wel!

  6. #6

    Standaard

    Ligt het niet aan de ES-8? Er schijnt een bekend probleem te zijn waarbij een ES-8 loop in volume kan inzakken, soms is dit de uitgang van de ES-8! Probeer de H9 eens 'stand-alone', dus zonder de ES-8. Als dat goed gaat ligt het probleem misschien bij de ES-8.
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 20 december 2018 om 13:37

  7. #7

    Standaard

    Probeer de H9 eens 'stand-alone',
    Ik ken die Es-8 niet dus het lijkt me een goed idee.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ligt het niet aan de ES-8? Er schijnt een bekend probleem te zijn waarbij een ES-8 loop in volume kan inzakken, soms is dit de uitgang van de ES-8! Probeer de H9 eens 'stand-alone', dus zonder de ES-8. Als dat goed gaat ligt het probleem misschien bij de ES-8.
    Ook een goed idee, ga ik ook testen! Dank!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    En wat was het nou? Verder zou ik de H9 eens met de meegeleverde adapter gebruiken en kijken of hij dan wel normaal werkt.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top