Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Speaker TwinReverb

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard Speaker TwinReverb

    Vanwege de vele experimenten met Twin Reverb speakers is de kans aanwezig dat iemand nog zo'n origineel dingetje heeft liggen. Nr is 005379.



    Deze zit iig vast als een huis. Reconen is de enige optie maar er zijn er vast wel een paar in omloop.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Speaker TwinReverb

    005379 is het Fender parts-number: alle 12” speakers met het blauwe Fender-label in hun amps hadden dit nummer.

    Wat je nodig hebt is de speaker manufacturer code, dan weet je de fabrikant. Dat is ongetwijfeld het nummer dat eronder staat, maar dat kan ik nou net niet goed lezen op jouw foto!

    Ziet er uit als een Utah-speaker: begint dat tweede nr met 328? (Manufacurer code van Utah)
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 19 december 2018 om 01:23
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Juist ja, tnx.

    Foto verdient idd geen schoonheidsprijs maar daar ging het ook ff niet om. code is 328715. Hij komt uit een gemodificeerde SFTR uit eigen kring. Hij is van ultra lineair terug gebouwd naar lineaire eindtrap en nog wat dingetjes.

    Ik meet inmiddels 156Watt uit deze officieel 100Watter.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Wow, 156 Watt? Hoe dan?

    Beetje rekenen met de datasheet van de 6L6 brengt me op 100 Watt bij Za-a = 2000 Ohm en Ua = 390 Volt zonder enige verliezen in de OT.

    B+ van 500 Volt?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Wow, 156 Watt? Hoe dan?

    Beetje rekenen met de datasheet van de 6L6 brengt me op 100 Watt bij Za-a = 2000 Ohm en Ua = 390 Volt zonder enige verliezen in de OT.

    B+ van 500 Volt?
    Idd een hoge plus. Ruim 500V=. Nu vergeet je bij vermogensmetingen vaak de omstandigheden en juist die kunnen heel wisselende resultaten laten zien. Een van die variabelen is de netspanning. Die is echt afhankelijk van de omstandigheden en lokatie maar hier in de praktijk heb ik de laatste tijd 235V~. Staat je amp dan op 220V~ kom je al gauw een stuk hoger uit met het geleverde vermogen. Ik heb nu maar de spanningscarousel op 240~ gezet want die elco's krijgen het anders wel voor de kiezen. Nu staat de amp op 240 en krijgt maar 235. Nog steeds meet ik 135Watt met een lineaire eindtrap. Voeding is 494 onbelast en 472 vollast.

    Sturing (g1) is 100Vtt wat mooi past bij een rooster negatief van -51V=. PI anodeweerstanden 2x47k en B+ van 400V. Lekkere bak dit man. Bias staat op 50% en resulteerd in een mooi rond signaal tot aan Pmax.

    Maar nu een speakertje van een TR oid, niemand?
    Laatst gewijzigd door cluseau; 19 december 2018 om 20:43
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Niet meer zoeken, speaker krijgt een recone en magneet centrering.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Mooie oplossing, als je eens iets hebt zoals dit gevalletje stuur hem dan op naar Total Speaker Repair
    Fine oplossing door alleen de spreekspoel te vervangen en de magneet opnieuw te centreren/lijmen. Ziet er keurig uit en voor de prijs heb je zeker geen replace.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Mooie oplossing, als je eens iets hebt zoals dit gevalletje stuur hem dan op naar Total Speaker Repair
    Fine oplossing door alleen de spreekspoel te vervangen en de magneet opnieuw te centreren/lijmen. Ziet er keurig uit en voor de prijs heb je zeker geen replace.
    Das mooi!
    Maar waar moet ik ongeveer aan denken? Ik heb drie opgeblazen 12" speakers in mijn wurlitzer 1900. De speakers zijn in uitstekende staat, alleen de spreekspoelen lopen aan....
    Ik zou het puur voor originaliteit doen, want doorsnee 12"jukebox speakers zijn er miljoenen te vinden voor iets van 15 euro/stuk
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Das mooi!
    Maar waar moet ik ongeveer aan denken? Ik heb drie opgeblazen 12" speakers in mijn wurlitzer 1900. De speakers zijn in uitstekende staat, alleen de spreekspoelen lopen aan....
    Ik zou het puur voor originaliteit doen, want doorsnee 12"jukebox speakers zijn er miljoenen te vinden voor iets van 15 euro/stuk

    Voor een jukebox maakt het waarschijnlijk niets uit wat je er in stopt en jouw prijsvergelijking gaat nergens over. Voor 15 euro kun je natuurlijk geen speaker reconen.

    Eigenaar van deze twin is (terecht) erg bang voor een andere sound en wilde het liefst een originele vervanger. Nu is origineel oud in de US wel te vinden maar minimaal $100. Dan nog verschepen en inklaren, ben nu goedkoper uit en de eigen speaker gaat er in terug. Iedereen blij.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10

    Standaard

    Okee.
    Ik vroeg me gewoon oprecht af wat zoiets nou eigenlijk kost. Niks meer, niks minder. Niet perse een prijsvergelijk.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top