Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 45
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat verbaast me inderdaad van die fluence! Heb je Thomann ook de reactie van Fishman gestuurd?

    Je bevindingen van de Chopper T kan ik wel begrijpen; wel meer tele dan een little 59 in mijn beleving, maar het is toch gewoon meer een humbucker sound.

    Als ik noiseless zou gaan zou ik de area T en area hot T van dimarzio overwegen, maar ik geloof niet dat ik per se op noiseless zit te wachten.
    De tele wil ik toch niet gebruiken voor het lompe scheurwerk. Goeie crunch hooguit, en dan vallen de bijgeluiden (mij) alles mee. Zeg maar beetje dik rock n roll geluid, wel met een beetje punch (dat missen de Roswells m.i. wel).
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 17 augustus 2022 om 11:21

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Die punch zocht ik ook. Beetje meer mid en wat meer output, maar wel met behoud van het karakter van de telecaster.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Jij hebt de Nocaster holy grail lion, toch?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Ja klopt, en de Fat Lion King in de nek. En die geven juist die power die zo lekker is in de modernere rock n roll en power blues. Ik kan je een paar filmpjes sturen van afgelopen weekend, als je wil. Nauwelijks voorbereid optreden, want gewoon even een paar liedjes spelen voor familie, en opgenomen met telefoon. Maar het geeft wel een aardig idee.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mag altijd, sowieso interessant!

    Hoe ben jij bij dat type uitgekomen?

    Als ik op de cavalier site kijk zou ik die gebrek aan kennis al snel richting de fat lion neigen, alleen "not best nor meant for twang" in de omschrijving zou je dan weer op kunnen vatten als "neigt naar humbucker".

    Wat ook wel grappig is, is dat men cavalier redelijk ophemelt, maar dat niemand ze 1 op 1 lijkt te vergelijken met het aanbod van bv Fender.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat verbaast me inderdaad van die fluence! Heb je Thomann ook de reactie van Fishman gestuurd?

    Je bevindingen van de Chopper T kan ik wel begrijpen; wel meer tele dan een little 59 in mijn beleving, maar het is toch gewoon meer een humbucker sound.

    Als ik noiseless zou gaan zou ik de area T en area hot T van dimarzio overwegen, maar ik geloof niet dat ik per se op noiseless zit te wachten.
    De tele wil ik toch niet gebruiken voor het lompe scheurwerk. Goeie crunch hooguit, en dan vallen de bijgeluiden (mij) alles mee. Zeg maar beetje dik rock n roll geluid, wel met een beetje punch (dat missen de Roswells m.i. wel).
    Ja, dat boeide ze niet bij Thomann. Heb nu wel net bericht dat het geld onderweg is.

    Die dimarzio area T zijn erg helder/fel vond ik. Bovendien niet leverbaar. Net als de kinmans, die ook nog eens erg duur zijn. In mijn strat heb ik kinmans, zijn wel goed. Speel er nooit op maar dat komt omdat ik meer van de tele en les paul ben.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mag altijd, sowieso interessant!

    Hoe ben jij bij dat type uitgekomen?

    Als ik op de cavalier site kijk zou ik die gebrek aan kennis al snel richting de fat lion neigen, alleen "not best nor meant for twang" in de omschrijving zou je dan weer op kunnen vatten als "neigt naar humbucker".

    Wat ook wel grappig is, is dat men cavalier redelijk ophemelt, maar dat niemand ze 1 op 1 lijkt te vergelijken met het aanbod van bv Fender.
    Dat was precies waarom ik die Fat Lion niet heb gekozen. Die omschrijving klinkt als een P90 achtige pickup, en dat zocht ik niet. Ik wilde wel die twang houden. De omschrijving van die Nocaster Holy Grail was precies wat ik zocht.
    ‘... That original classic earliest vintage 1950/51 Fender® Esquire®, Broadcaster, Nocaster tone is back and fattened up with a higher coil wire turn count to squelch the shrill treble and thicken the midrange.
    ... Twangy, thick, clean, clear, with no ice-pick-in-the-ear.’
    De originele Tele-sound, maar dan dikker en vetter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Bij de 51/52 staat dan weer "The 51/52 Lion has a bit more midrange than the Nocaster Lion, and plenty of twang.".
    Waar ligt het omslagpunt

    Sowieso nog geen hele goedkope optie. $70,- brug, $75,- neck, $23,- transport, dan nog grofweg vermenigvuldigen met 1,25 voor invoer en btw, en dollar = euro. Da's grofweg 40% meer dan de Fender nocaster of original vintage set (ook al lees je daar ook wel wisselende verhalen over), en bovendien direct in de prijsrange van (noem eens wat) Haussel.
    Als het dan precies is wat je zoekt dan is daar natuurlijk niks mis mee, maar in die prijsrange zijn er wel héél veel smaakjes.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Ik kocht ze voor $144 inclusief verzenden, en dat was vorig jaar nog €125. Daar moest idd nog iets van €23 invoer bij op, maar uiteindelijk heb ik toen met €150 aardig geluk gehad dan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, het staat of valt een beetje met de dollar koers.
    Plus dat paypal die ook niet echt in mijn voordeel hanteert.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top